Wishmaster
Hi-Fi freak
Her surer og går det en ST-500, og må si at dette låter veldig lovende med mindre enn 100 timer innspilling.
Søk etter tester av mAMP isteden,der ligger det endel ute.Noen som har erfaring med eller link til tester av MK II utgaven av ST-500 og/eller ST-1000?
Har lest noen tester av mAmpen og så vidt jeg har fått med meg er den noe bedre i mellomtonen og diskanten. Noe som er hvor ST-500 får litt bemerkninger.Søk etter tester av mAMP isteden,der ligger det endel ute.Noen som har erfaring med eller link til tester av MK II utgaven av ST-500 og/eller ST-1000?
Og siden St500 mk2 skal være identisk lydmessig så bør dette være sammenlignbart.
Parasound A21 har en ganske kraftig egenlyd og mørk klang, samt at den smører lyden litt utover. Egenlyden og den mørke klangen er ganske ørevennlig og lett å like, men det ble åpenbart etter hvert at alle CD'ene jeg spilte hadde mer eller mindre samme lydsignatur som stammer fra A21 og som ikke er på kilden. Den mangler også del på detaljeringen, selv om det ble bedre med to stykker i biamp.Og hvordan synes du ST 500 lyder sammenlignet med A21?
Hmm,jeg har sett mye forskjellig om A21,men aldri at den var mørk i klangen.Har lest noen tester av mAmpen og så vidt jeg har fått med meg er den noe bedre i mellomtonen og diskanten. Noe som er hvor ST-500 får litt bemerkninger.Søk etter tester av mAMP isteden,der ligger det endel ute.Noen som har erfaring med eller link til tester av MK II utgaven av ST-500 og/eller ST-1000?
Og siden St500 mk2 skal være identisk lydmessig så bør dette være sammenlignbart.
Parasound A21 har en ganske kraftig egenlyd og mørk klang, samt at den smører lyden litt utover. Egenlyden og den mørke klangen er ganske ørevennlig og lett å like, men det ble åpenbart etter hvert at alle CD'ene jeg spilte hadde mer eller mindre samme lydsignatur som stammer fra A21 og som ikke er på kilden. Den mangler også del på detaljeringen, selv om det ble bedre med to stykker i biamp.Og hvordan synes du ST 500 lyder sammenlignet med A21?
ST-500 har vel nå rundet 100 timer, og p.t. synes jeg den overgår to A21 i biamp med god margin! Den har minimal egenlyd og mer nøytral klang, samt den er kjapp og spenstig som en yr gasell. Det skal spilles veldig høyt for lyden begynner å høres stresset ut, og da vet jeg ikke om det er pga høyttalerne eller forsterkeren. Jeg synes at ST-500 er et røverkjøp til prisen.
Jeg kommer til å benytte meg av angreretten og bytte den inn til en ST-500 Mk II (den kom etter at jeg hadde bestilt ST-500).
A21 er i hverfall den forsterkeren med mørkest klang jeg har hatt i hus, men også den flotteste å se på, unektelig lekkert med to stykker ved siden av hverandre på toppen av stereobenken.Hmm,jeg har sett mye forskjellig om A21,men aldri at den var mørk i klangen.
Men men,det spiller jo ingen rolle.
Fant uansett ut at det var for dumt å ikke prøve ut 3.generasjon Ice,så derfor bestilte jeg en St 500 mk2 selv for kort tid siden.
Prisen er jo meget bra og mAMP har fått mye bra omtaler så hvorfor ikke?
Er en 2-3 uker leveringstid på de,visstnok.
Nå har det vel passert 3 uker, har du hørt noe fra Stillimento? Eller enda bedre, fått forsterkeren?Fant uansett ut at det var for dumt å ikke prøve ut 3.generasjon Ice,så derfor bestilte jeg en St 500 mk2 selv for kort tid siden.
Prisen er jo meget bra og mAMP har fått mye bra omtaler så hvorfor ikke?
Er en 2-3 uker leveringstid på de,visstnok.
Hadde akkurat det samme som deg i nesten 6 år, og solgte det i fjor. Gleder meg til oppgradert nytt sett.Tror ikke du har noe å engste deg over. Da jeg hadde dac2 og ST1000 så spillte dette svært godt. Angrer litt på at jeg solgte det innimellom.
Det var meg han kjøpte den av, og lyden kan jeg bare si gode ord om. Etter et år med utprøving av annet så ville jeg ha en ny, men mk2 har en blå lysdiode som lyser hele tiden og det ville jeg ikke ha. Det blå lysstripa kunne man justere helt bort, og det passer meg best med svarte komponenter uten lys.Var det av første generasjon forsterkere? Har forstått det slik at det er kommet en mk2 senere. Jeg er vel ute etter de med den blå LED-stripa i fronten. Hvordan var lyden i den forsterkeren din?
Har hatt wired4 sound, og vil si at mi. er i en helt anden liga.Skulle likt å se en test av dette klasse D settet mitt av Rognlien sammenlignet både med MI og Mcintosch.
Stiller ingenting av mine til disposisjon.
Hadde den gamle og solgte den og kjøpte den nye. Angrer ikke for å si det sånn.Sendte min W4S DAC-2 DSDse til oppgradering til en 2v2se incl femto grade clock upgrade hos W4S for noen uker siden. .
Skal ifølge FedEx være på døra i morgen ettermiddag.
Noen som har erfaring med denne oppgraderingen?
Håper det er verdt reisen.
Forhandler er Audio Centeret i Asker, men de har bare eldre modeller på nettsiden sin og er bestillingsvare.Kunne tenkt meg å prøve dette merket. Må man handle på nettet? Samme størrelse som min Belcanto. Begynner å bli utdatert. Wyred4sound har sikkert avspilling av DSD filer. Har flere av disse. Elles så synes jeg at Class D kan lyde bra, selv om jeg bruker Dp forsterkere. Jeg har Pioneer fosterker m D og mosfet utganger jeg brukerden på JBL vintage og en elektrostatisk energizer fra Woo Audio som lyder meget bra, hvis jeg bruker en god forsterker. Det jeg merker m class D, er at den har god kontroll på bass. Da spesielt bassreflex. Det kan jeg ikke snakke for høyt om