X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    tror jeg tar den selv :) ene mekanikern min på jobb er lakkguru så skal få litt tips fra han :)
    Akkurat ja vi snakker skikkelig PRO finish :)
    nja det får vi se om tålmodigheten og håndleddet er med på med lakken :) men å fått til noe som minner om blank sort uten ujevnheter hadde vært morro :)

nait$

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    tror jeg tar den selv :) ene mekanikern min på jobb er lakkguru så skal få litt tips fra han :)
    Akkurat ja vi snakker skikkelig PRO finish :)
    nja det får vi se om tålmodigheten og håndleddet er med på med lakken :) men å fått til noe som minner om blank sort uten ujevnheter hadde vært morro :)
    Definitivt, blir spennende å se sluttresultatet :)
    ja får se når garasjen er ryddet å arbeidsbenk laget :)

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.647
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    bare å fortsette med å balsamere sjelen da;) clone eller ei de ser koselige ut de talerne der :) kan tenke meg de koser seg med marantz også :) låter sjeldent feil med scan speak elementer heller :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nei de låter ganske så trivelige, at så mye godlyd kan komme fra disse imponerer.
    Blir morro og få dem i et mindre rom og høre alt komme fram, i stuen blir de nok litt "små" :)

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.647
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    synes ikke det ser ut som stua di virker så ruvende jeg? om det er ca slik du kommer til å ha anlegget plassert:) men kan jo tolke det feil utifra bildet og, men de bør jo fint klare å fylle det jeg ser på bildet ihvertfall :p men du er vel mer vant med litt mer røff klangbalanse og mer rå dynamikk til hverdags kost ala klipsch enn det disse clonene har på lur ;)de er vel mer lune og beherska i klangen tar tid å bli vant med mer fløte i ``kaffen``;)

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Var morro og leke med disse igjen.. virkelig balsam for sjelen! :)

Vis vedlegget 332335
    Dette var meget pent og ryddig :) Topp score fra meg ;)
    Takker så mye 😊

synes ikke det ser ut som stua di virker så ruvende jeg? om det er ca slik du kommer til å ha anlegget plassert:) men kan jo tolke det feil utifra bildet og, men de bør jo fint klare å fylle det jeg ser på bildet ihvertfall :p men du er vel mer vant med litt mer røff klangbalanse og mer rå dynamikk til hverdags kost ala klipsch enn det disse clonene har på lur ;)de er vel mer lune og beherska i klangen tar tid å bli vant med mer fløte i ``kaffen``;)
    Er en del mere rom mot høyre og en spisestue inn mot venstre.. også har jeg bassluk med et kjøkken bak meg til høyre og trappeoppgang med stor gang bak meg til venstre.. rundt 95kv totalt som skal fylles 😊

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.647
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    da skjønner jeg greia da er det jo relativt mye som må fylles ;) spørs om du ikke må ha en større kraftplugg av en forsterker og da for å få fyllt skikkelig ut etterhvert men du har vel noen planer på lur eller så kommer det vel alltids noen ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Var morro og leke med disse igjen.. virkelig balsam for sjelen! :)

Vis vedlegget 332335
    Dette var meget pent og ryddig :) Topp score fra meg ;)
    da skjønner jeg greia da er det jo relativt mye som må fylles ;) spørs om du ikke må ha en større kraftplugg av en forsterker og da for å få fyllt skikkelig ut etterhvert men du har vel noen planer på lur eller så kommer det vel alltids noen ;)
    Marantzen gjør en fin jobb med klipsch.. og forsåvidt med clonene også.. bor ganske mye i den.. men drømmer litt om rogue audio m180 monoblokker.. ser det ligger et par ute nå... 😊 ellers så frister også et exposure 3010s2d sett også med integrert og effekt ti biamping.. får se hva som dukker opp å om jeg lufter maratzen for salg 😊

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja da har Clonene fått sine 15 minuts of fame og er nå pensjonert inntil videre. De går en framtid i anlegg nr 2 imøte.. det ser ut som det blir gjesterommet/tvstuen til guttongen som får seg et lite løft i lyd.. vis de ikke havner pent på noen hyller i garasjen som garasjeanlegg :)

Time will show.. hadde jo kansje vært morro og solgt de også til noen vis man kan få noe penger for noe slikt? :)

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Jeg synes det var lite skriverier om når Klipsch kom tilbake igjen her jeg. Funka det, fikk du foten og musikkgleden tilbake igjen ?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Jeg synes det var lite skriverier om når Klipsch kom tilbake igjen her jeg. Funka det, fikk du foten og musikkgleden tilbake igjen ?
    Hehe, tok sin tid før noen etterlyste det.. :) Sa vel litt tidligere at jeg ikke ville skrive så alt for mye før de hadde fått satt seg litt, men kort fortalt så er det både glede, smil og fot i stuen :)

Lyden er nå "utenfor" høytalerne og artistene står igjen på en scene framfor meg og koser seg.. slik var det ikke med mantra på slutten.. der ble dt først litt scene og 3dbilde når man tynet dem godt opp i volum..
    Med Klipsch hører man med alt ved uannsett volum. :)

Det var også unektelig morro og får litt membran areale igjen. :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Etter mange dager med å væra giddeslaus tok jeg meg i nakken og kobla opp Exposure dac'en i dag.. så da sitter man her og spiller musikk med et helt nytt fundament igjen.. det er virkelig en av de bedre dac'ene jeg noen gang har hørt.. du skal bra langt opp i prisleia for å finne noe som spiller mer musikk 😊

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Skjedd ting siden sist jeg kikket innom her ja. :) Hvor lang avstand har du fra høyttalerne til lytteposisjon? Ser langt ut?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Skjedd ting siden sist jeg kikket innom her ja. :) Hvor lang avstand har du fra høyttalerne til lytteposisjon? Ser langt ut?
    Har hjul på stolen så triller litt fram å tilbake 😊 men har vel funnet en sweetspot som er ca 2 meter unna.. nesten en perfekt triangel 😊

Men akurat nå ble jeg happy, deilig at lyden plutselig satt som ei kanonkule med dacen på plass 😊

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ah.. Det var smart! :) Ser ut som det er liten avstand mellom høyttalerne, men det er kanskje opp mot 2m?
    Hvilken dac?

Si meg, startet ikke du butikk? Ble det ikke noe mer?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ah.. Det var smart! :) Ser ut som det er liten avstand mellom høyttalerne, men det er kanskje opp mot 2m?
    Hvilken dac?

Si meg, startet ikke du butikk? Ble det ikke noe mer?
    Er vel såvidt over 2 meter 😊

Dacen er en Exposure 2010s2 Dac.

Kom ikke så langt som å starte butikk.. men har nå et firma som ligger litt med brukket rygg da man ikke har hatt tid til å gjøre så mye med det.. men vurderer en liten innsats utover høsten og vinteren.. får se. 😉

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Ser fint ut dette x-cell. Regner meg at du koser deg nå som du har fått mer plass og klipsch nok en gang fyller rommet du er i med musikk.

roeng2

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.784
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Meget pent oppsett :) Exposure Dacen matchet jo Marantzen veldig bra også!
    Vil tro Marantz-varmen lyder bra på RP-serien :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hifi møbel leiter jeg etter nå.. tenkte å ringe lydhagen i tromsø i morgen å høre da han har 50% på atacama pga flyttingen..

Sub'en står bare der som tomromsfyller.. :p Den er nok ikke i drift og er på torget slik at noen andre kan få gleden av morroklumpen :)

Vurderte å beholde bordet slik som nå og kjøpe en Klipsch R112SW.. den passer akurat under der...;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.219
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et svart Atacama rack hadde blitt flott i "kroken" din!

Ellers kan du jo finne noe i oransje som matcher Klipsch :cool:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Et svart Atacama rack hadde blitt flott i "kroken" din!

Ellers kan du jo finne noe i oransje som matcher Klipsch :cool:

Ja et sort høyreist atacama hadde passet meget pent inn, så må se hva jeg finner :)

Vært kult med sorte plater og kobberfarget rør mellom.. Atacama klipsch edition..:)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja da nyter man endelig litt godvær her i nord.. I morgen smeller det laus med Artic Race rett forbi tomta.. så man måtte stelle litt i dag ok friserer den grønne eng.. :) Det er godt man har litt utelyd også med seg.. Klipsch KMC1 er virkelig en liten krutt tønne og fyller helt fint altanen på 80kv og gressflekken ellers på ca 250kv med lyd..

20150815_144331.jpg

De sene kveldstimer nytes her i kosekroken med noe godt å drikke og litt rolig akustisk musikk på reisepartneren.. :)
    20150815_211438.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja byttesyken er ikke enkel å bukte.. Marantzen gjør en formidabel jobb og er nok en forsterker jeg kommer til å angre på å bytte ut..
    Men.. Det frister og prøve noe nytt.. tanken på monoblokker frister.. eller et pent biamp oppsett..

Av en eller annen grunn så er jeg blitt Wattsjuk.. vil ha MASSE watt selv om jeg overhode ikke har bruk for det..
    Men et beist av en forsterker.. EC AW250r, Primare A32.. noe i den duren.. :)

J.E.R

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Antall liker
    166
    Sted
    Larvik (Narvik)
    Heisann...

Flott oppsett du har i stua og fint hus dere har fått, kanskje jeg slenger innom en dag for en lytteprøve og en kopp kaffe?

god helg til dere begge...

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Heisann...

Flott oppsett du har i stua og fint hus dere har fått, kanskje jeg slenger innom en dag for en lytteprøve og en kopp kaffe?

god helg til dere begge...
    Takker så mye Jan-Erik. Du skal bare stumpe innom en dag.. gi meg et lite forvarsel så kansje jeg får varmet opp noen rør også :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.784
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja byttesyken er ikke enkel å bukte.. Marantzen gjør en formidabel jobb og er nok en forsterker jeg kommer til å angre på å bytte ut..
    Men.. Det frister og prøve noe nytt.. tanken på monoblokker frister.. eller et pent biamp oppsett..

Av en eller annen grunn så er jeg blitt Wattsjuk.. vil ha MASSE watt selv om jeg overhode ikke har bruk for det..
    Eller du kan ta den helt ut og prøve med et par Emotiva XPR-1 monoblokker ;) 1000 watt i 8 ohm og 1750 watt i 4 ohm

https://emotiva.com/products/amplifiers/xpr-1

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Eller du kan ta den helt ut og prøve med et par Emotiva XPR-1 monoblokker ;) 1000 watt i 8 ohm og 1750 watt i 4 ohm

https://emotiva.com/products/amplifiers/xpr-1
    Jotakk, hadde kursen vært bedre eller man snublet over 2 pene og strøkene her i Norge så hadde det absolutt vært morro og prøve de der.. :)

Det kule med dem er at designen på dem hadde passa til med Marantzen som foreløbig står her.. :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Da er den hvite jamoen på tur til ny eier.. det samme er også Marantzen.

Gleder meg til ny ervervelsene dukker opp.. 😊

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Spennende og se hva som kommer i hus denne gangen.

roeng2

Er i allefall noe som ikke florerer så mye av på Markedet desverre.. men hadde nok solgt i bøtter å spann om folk bare hadde giddet å lytte til det :)

Testvinnere og bare lovord å finne i alt av tester ;)
    Meget stilrent utseende :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Har forøvrig også bestilt meg Atacama Rack så det kommer også om noen dager.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.219
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Marantzen hadde jo kledd et Atacama rack ypperlig. Jaja, vi får se hvor haren hopper denne gangen :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.222
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Marantzen hadde jo kledd et Atacama rack ypperlig. Jaja, vi får se hvor haren hopper denne gangen :)

Ingen tvil om det..Marantzen var et lite kunstverk å se på.. Men savner man nå marantz i framtiden så kan man finne en pm 11s3 eller noe annet morro..

Men misstenker at det som kommer nå vil gjøre noe med lyden som fører til videre bygging innenfor det merket.. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn