X-Cell lever i matrixen med Nico og Darren Myers konstruksjoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 007

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Antall liker
    772
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Du får surre dæ innom Ness & Lind i 2 etg i Expert butikken når du er i Harstad. De holder på å skal utvide der de skal få et rom som skal settes opp med Technichs produkter etterhvert. Mulig det kommer en del annet snacks også. Fikk lyttet på den billigste komboen til Technichs - lå rundt 30000 med høyttalere og streamer og forsterker. Ikke innspilt ennå så litt for tidlig for høyttalerne. Fikk sett gromforsterkeren SU-G30 som ligger på litt over 30000 alene. Han i butikken ville ikke koble den opp ennå fordi han ikke hadde høyttalere som matchet ennå. Det kommer. Forsterkeren var ihvertfall pen og se på og hjemlån var mulig. De planlegger også en lyttekveld med representanter fra importøren. Synes det høres spennende ut.

Kor det går med høyttalerkjøp - blitt noe?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja det blir nok en tur innom der vis man skal noe til harstad.. er ikke ofte man er der borte.. stortsett kun ved sjekk av bikkja :)
    Så de hadde lagt ut den nye platespillern til technics på finn :)

Høytalerkjøp blir vel noe ettervært.. lite spennende på brukten nå så har litt is i magen enda :)

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Clonene er fortsatt der ja.
    Burde kunne gå an å kose seg der da. :)

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.307
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Her skjer det litt igjen ja :) grattis! :)hva er planen på ht siden?

ThomasO

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Antall liker
    300
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Skulle du få noe støy via vinylsnurra, kan det fort være signalkablene. Har dessverre opplevd det en del tidligere med de flate signalkablene fra Nordost. Har Nordost kabler og har solgt de selv i mange år, så det er ikke noe korstog mot merket sånn sett :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Snurren er støyfri enn så lenge :) bruker bare flatkabler fra riaa til forsterker. :)

Ps: jeg er overhode ikke noe nordost fanatiker.. kun endt opp med det pga billig bruktkjøp :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Consonancen trives på benken og ørene trives kansje mer enn noen gang... det er ikke mindre enn et kupp til prisen denne flotte asiaten :)

DSC_0337.jpg

Også har det flyttet et dyr inn i hjørnet...

DSC_0338.jpg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.861
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Joda, har snakket med eiern som er en veldig grei kar :) prisen er fair med tanke på hva den kostet ny og at det er en veldig god cd spiller.

Men det får bli neste korsvei for min del.. ble impulskjøøt en REL r528se istede.. hadde jeg ikke kjøpt den hadde nok en deal med cd spillern vært aktuelt :)

Og i dag ble høytalere også betalt.. så nå får det blir litt ro framover.. :) blir vel ny stereobenk i morgen for å få bedre plass til alt i bredden istede for slik det er nå med suben bak en høytaler :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Sitter å humrer litt for meg selv og rister på hodet... her har man jaktet og styret etter gode produkter.. produkter som sanker topptester osv..

Inn kommer en avglemt asiat.. og den spiller så jævlig opp til dans at det er sjokkerende. . Har aldri hørt disse proac klonene evne å dra på så mye som de gjør nå... er reine PA riggen man sitter med.. det spiller så det griiiiiner.. og lukter litt varmgang i noen elementer ;)

Den drar på med en stålkontroll jeg ikke har vært borti før.. selv hegel h300 evnet ikke holde de så stramme i masken, og den har rimelig bra med krefter å rutte med..

Så dette kan bli skummelt morro når det blir gjennhør med gamle kjente på høytalerfronten også om en ukes tid.. REL suben er også noe av det råeste jeg har vært borti.. det er et sabla potensiale i den og en heftig output av lyd :)

Morro er vel enden på visa.. og morro er musikken blitt igjen... finaly :)

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Det er deilig når man treffer med slikt.
    Da er det bare å kose seg! :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det er deilig når man treffer med slikt.
    Da er det bare å kose seg! :)
    Ja, blir morro og høre om det blir den matchen jeg tidligere har erfart med dette forsterkermerke og høytalermerke... :) jeg har nok troa :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kos deg nå X. Det er deilig å få lyden sin tilbake ja. Sitter å koser meg med Frank Sinatra av alle ting...

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Kos deg nå X. Det er deilig å få lyden sin tilbake ja. Sitter å koser meg med Frank Sinatra av alle ting...
    Ja det er litt deilig, det må sies :)

Her har jeg koset meg med alt fra john williams sin soundtrack til siste star wars.. en del heavy dubstep.. og avsluttet pent med albumet til Alter Bridge som var kommet i MQA... aldri hørt proacene rocke så jæævlig..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.105
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke for å være negativ, men det virker som om du som oftest er strålende fornøyd....så går det en stund.....bytter i samme klasse, og er igjen strålende fornøyd, før nye bytter kommer. Jeg antar du opplever forskjeller selv, men her i Nederlandene virker det veldig likt når jeg følger med på det du skriver. Det kan være jeg er litt mer kritisk til nytt utstyr enn deg, men det er vel sikkert også bedre å lete etter fortreffelighet enn feil, men det blir litt rart å lese i lengden. Selv synes jeg det er gøyalt med bytter, men hva tar du med deg videre og er det noe annet enn nyhetets interesse som driver deg? :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tja.. mye låter bra og mye låter likt egentli.. har noen helt klare enheter som har vært her på som stikker seg soleklart ut som ekstremt gode produkter..
    Men som du sier så låter det knall også går man dypere i materien.. finner noen glemte perler som man tester også dukker svakheter opp.. men jeg er heldigvis ikke alene.. de fleste tråder her inne der folk bytter en del er like.. knallbra, noen dager.. bytte :) er el mer en sykdom og et symptom kontra produktenes feil.

Hadde lytterommet vedvart hadde det nok vært stopp for lenge siden, for der hadde jeg noe som virkelig brillierte.. nå er man tilbake i stuen og med den begrensningen det medfører.. her vet jeg at lydbildet vil ha sine svakheter uansett hva som kommer inn.. ergo er high end jakten over, den vil aldri bli optimal med dagens plassering og stuens møblemang ellers :)

Nå er det musiken og morro som står i høysetet.. og et par gamle kjenninger kommer inn.. de har nok noen svakheter (selv om jeg faktisk ikke husker noen..) de ble vel desverre byttet ut pga andre uvesentlige saker.. :)
    Vis matchen blir så god som tidligere utgaver har vært av både forsterker og høytalere så kan man vel trygt beholde og nyte..
    Det kan virke som at det blir andre ting som må prioriteres i huset når seinhøsten nærmer seg ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det er helg... og tar man en drink for mye ender man fort opp som mr chan her..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.105
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så kjekt! Krysser fingrene for at alt går bra og dere får en strålende seinhøst :)
    Selg hesten, og hold på lytterommet! Du kommer til å trenge det :cool:;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Så kjekt! Krysser fingrene for at alt går bra og dere får en strålende seinhøst :)
    Selg hesten, og hold på lytterommet! Du kommer til å trenge det :cool:;)
    Hehe, takker for det. :)

En hest er i oslo nå, så den blir vel kansje solgt til hu som låner den.. den vi har igjen her oppe har desverre litt urein bøyeprøve og må sprøytes.. i grenseland til at vi vurderer la henne vandre henn... lytterom blir det nok lite muligheter for, så man får heller bygge et hardfør annlegg ;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.876
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med Consonance:)
    Jeg har eid flere Consonance komponenter, og må si at jeg har mest gode erfaringer.

Bra til prisen i de fleste tilfeller, og et av de kinesiske selskapene som har holdt på lenge.

Når det kommer til stykke er det meste "asiater".
    F.eks. Krell er laget i Kina. Auralic er også kinesisk og Aurender koreansk. NAD og Bluesound er "canadisk", men jeg tror det meste lages i kina.
    Før i tida kunne man finne print hvor det stod Consonance på inne i Hegel-komponenter, så det var bra nok for Holter & Co i hvert fall.
    For tida har jeg mine Consonance Forbidden City Tristan og Orfeo oppkobla i kjelleranlegget sammen med Carlsson OA 50. 3.
    Man skal lete for å finne bedre lyd for pengene hvis man tenker bruktpriser på dette anlegget.:)

Ser du får kritikk for "sideveisbytting". Det er da vel en privatsak?...:cool:

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Consonance hadde jeg mine første stunder med for mange mange år siden.. det imponerte med value for money.. :)
    Og ja, hegel får vel den dag i dag ting produsert hos consonace selv om merkinge i dag er bedre :)

Det stemmer nok godt det du sier om kjeller anlegget ditt... til prisen er det nok meget vellydende.

Sideveis kan fort gi både oppturer og nedturer.. men pris har jeg funnet ut er uvesentlig i mange tilfeller.. den beste høytaleren som har vært i hus er blandt de billigste.. så pris er ikke alt.. :)

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.307
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Tipper dette sparker godt ifra :) gratulerer med nye talere :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe.. Trodde du hadde vakse ifrå Klipsch.. Neida tulla. Grattis med mustalere

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det var godt å komme tilbake.. Til det uanstrengte og morroe..
    Nå er det bare ørene som begrenser og ikke høytalerne. Og med REL r528se i bunn låt dette regelrett morro.

Dette er rp280f. :)

Ingen tvil om at større membranareal er morro :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er som sagt ved 8" at den store moroa begynner, og du har to av dem. Grattis med nye HT. :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Da ble det en tur på kino for å se Kong.. ikke det værste jeg har vært borti :) grei popkornfaktor på den..
    Lenge siden sist man var på kino... kansje hjemmekino blir neste? :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Jepp.. desverre litt for mini.. sån går det når man handler uten å få målt.. hadde trodd hyllene skulle svelge cd spilleren, men nei.. så da blir det å finne en smalere spiller kansje :) vis ikke blir det kun streaming i framtiden.. :)

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.289
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Hva med å snike deg en tur på Feiltema, og investere i fire gjengestenger, 4 hettemuttete, noen vanlig muttere og skiver og ei benkeplate i eik?

Johan-Kr

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn