X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med de nye bassistene :)
    Begynner det å gå seg til igjen på veien mot å treffe "hodet på spikeren" ?

    Øyvind
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Time will show.. :)

    Har en stue og en plassering som ikke er helt enkel å få 100%, det må jeg bare innse.. men det låter bra.
    Vurderer fortløpende å flytte anlegget til et annet rom, men sjefen i huset må bearbeides litt til :)
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Hvis du ikke kan lide hegel vil du næppe heller bryde dig om Raidho/Scansonic da de har samme sound. Altså ekstremt neutrale med masser af detaljer og lidt fremme i skoene.

    Men Raidho lyder siiiindsygt godt i min verden og er et perfekt match med hegel. Vel også derfor Raidho tit har hegel med når de udstiller:)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hvis du ikke kan lide hegel vil du næppe heller bryde dig om Raidho/Scansonic da de har samme sound. Altså ekstremt neutrale med masser af detaljer og lidt fremme i skoene.

    Men Raidho lyder siiiindsygt godt i min verden og er et perfekt match med hegel. Vel også derfor Raidho tit har hegel med når de udstiller:)

    Har sett raidho også bli spilt med electrocompaniet til gode skussmål så tror nok det finnes flere veier til rom :)

    Vil nå heller ikke påstå at primare og systen audio kombinasjonen er noe annet enn ganske så nøytral.. men i mine ører er primare litt reinere i lyden enn hegel. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.175
    Antall liker
    67.473
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En ny uke så da er det vel på tide å gratulere med noe nytt i oppsettet ditt ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus og Overstasjonsmester
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.565
    Antall liker
    54.466
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Gratulerer med nye subber,Rel'n har hengt seg opp i Narvik :(

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ser gullegodt ut, X-Cell!
    Takker for det :)

    Nå må man kjempe litt mot kjøpelysten.. de der jævla scansonic sakene gnager meg i sjæla.. aldri vært så "gira" på noe tidligere..
    Her må jeg vel bare slukke flammen snart.. få solgt unna noe som står og støver.. :)
     

    sviggum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Ble meget bra det der, X-Cell!:)

    Du får si fra neste gang du er i Tromsø så kanskje man klarer å få deg gira på ett par andre merker også :rolleyes:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ble meget bra det der, X-Cell!:)

    Du får si fra neste gang du er i Tromsø så kanskje man klarer å få deg gira på ett par andre merker også :rolleyes:
    Virker ikke som om det og bli gira sitter så langt inne for X-cell:rolleyes:
    Hehe.. nei virker kansje ikke sånn.. men det er lite på markedet som virkelig har trigget en slik nysgjerrighet.. selv ikke pandion 2 som jeg sikkla på lenge :)
    Hva er det slags elektronikk du sikkler på for tiden? ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ble meget bra det der, X-Cell!:)

    Du får si fra neste gang du er i Tromsø så kanskje man klarer å få deg gira på ett par andre merker også :rolleyes:
    Hehe.. dine magico hadde nok fått meg ut på kjøret ja.. men (u)heldigvis er det noen hakk over mitt lønnsnivå ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.442
    Antall liker
    6.059
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ble meget bra det der, X-Cell!:)

    Du får si fra neste gang du er i Tromsø så kanskje man klarer å få deg gira på ett par andre merker også :rolleyes:
    Virker ikke som om det og bli gira sitter så langt inne for X-cell:rolleyes:
    Hehe.. nei virker kansje ikke sånn.. men det er lite på markedet som virkelig har trigget en slik nysgjerrighet.. selv ikke pandion 2 som jeg sikkla på lenge :)
    Hva er det slags elektronikk du sikkler på for tiden? ;)
    Sikler er vel ikke den rette termen, men virket lovende det jeg hørte i Horten.
    Her er et hint. Innebygget dac og 2x400watt i 8 ohm:cool:
    01- Gato Audio.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ble meget bra det der, X-Cell!:)

    Du får si fra neste gang du er i Tromsø så kanskje man klarer å få deg gira på ett par andre merker også :rolleyes:
    Virker ikke som om det og bli gira sitter så langt inne for X-cell:rolleyes:
    Hehe.. nei virker kansje ikke sånn.. men det er lite på markedet som virkelig har trigget en slik nysgjerrighet.. selv ikke pandion 2 som jeg sikkla på lenge :)
    Hva er det slags elektronikk du sikkler på for tiden? ;)
    Sikler er vel ikke den rette termen, men virket lovende det jeg hørte i Horten.
    Her er et hint. Innebygget dac og 2x400watt i 8 ohm:cool:
    Vis vedlegget 343835
    Gato sin DIA 400S :)

    Den er meget lekker :) har sett på 200 utgaven før.. ikke så ille priset.. men med den nye streaming funksjonen er prisen litt opp :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.442
    Antall liker
    6.059
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hehe.. nei virker kansje ikke sånn.. men det er lite på markedet som virkelig har trigget en slik nysgjerrighet.. selv ikke pandion 2 som jeg sikkla på lenge :)
    Hva er det slags elektronikk du sikkler på for tiden? ;)
    Sikler er vel ikke den rette termen, men virket lovende det jeg hørte i Horten.
    Her er et hint. Innebygget dac og 2x400watt i 8 ohm:cool:
    Vis vedlegget 343835
    Gato sin DIA 400S :)

    Den er meget lekker :) har sett på 200 utgaven før.. ikke så ille priset.. men med den nye streaming funksjonen er prisen litt opp :)
    Blink der. Ja DIA 400s koster over 6000 så ikke billig. Men da får man en meget god dac og en kraftig forsterker.
    Er fornøyd med oppsettet jeg nå har så sitter langt inne og bytte:rolleyes:

    roeng2
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hehe.. nei virker kansje ikke sånn.. men det er lite på markedet som virkelig har trigget en slik nysgjerrighet.. selv ikke pandion 2 som jeg sikkla på lenge :)
    Hva er det slags elektronikk du sikkler på for tiden? ;)
    Sikler er vel ikke den rette termen, men virket lovende det jeg hørte i Horten.
    Her er et hint. Innebygget dac og 2x400watt i 8 ohm:cool:
    Vis vedlegget 343835
    Gato sin DIA 400S :)

    Den er meget lekker :) har sett på 200 utgaven før.. ikke så ille priset.. men med den nye streaming funksjonen er prisen litt opp :)
    Blink der. Ja DIA 400s koster over 6000 så ikke billig. Men da får man en meget god dac og en kraftig forsterker.
    Er fornøyd med oppsettet jeg nå har så sitter langt inne og bytte:rolleyes:

    roeng2
    Den har jo samme egenskapene som primaren nesten.. :)
    Ufattelig enkelt med primare og mm30 med bt.. sitter med telefon eller brettet og streamer wimp hifi.. styrer alt.. internett radio osv.. :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hehe.. nei virker kansje ikke sånn.. men det er lite på markedet som virkelig har trigget en slik nysgjerrighet.. selv ikke pandion 2 som jeg sikkla på lenge :)
    Hva er det slags elektronikk du sikkler på for tiden? ;)
    Sikler er vel ikke den rette termen, men virket lovende det jeg hørte i Horten.
    Her er et hint. Innebygget dac og 2x400watt i 8 ohm:cool:
    Vis vedlegget 343835
    Gato sin DIA 400S :)

    Den er meget lekker :) har sett på 200 utgaven før.. ikke så ille priset.. men med den nye streaming funksjonen er prisen litt opp :)
    Blink der. Ja DIA 400s koster over 6000 så ikke billig. Men da får man en meget god dac og en kraftig forsterker.
    Er fornøyd med oppsettet jeg nå har så sitter langt inne og bytte:rolleyes:

    roeng2
    Nå må du ikke lure oss fattige stakkarslige til å tro at vi kan få råd til en lekkerbisken som Gate Audio DIA 400s ser ut til at den er.

    60.000 er vel mer den riktige prisen du sikter til (ser at det var en skrivefeil). Håkon Rognlien satte stor pris på 250 til halve prisen ser jeg.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.442
    Antall liker
    6.059
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gato sin DIA 400S :)

    Den er meget lekker :) har sett på 200 utgaven før.. ikke så ille priset.. men med den nye streaming funksjonen er prisen litt opp :)
    Blink der. Ja DIA 400s koster over 6000 så ikke billig. Men da får man en meget god dac og en kraftig forsterker.
    Er fornøyd med oppsettet jeg nå har så sitter langt inne og bytte:rolleyes:

    roeng2
    Nå må du ikke lure oss fattige stakkarslige til å tro at vi kan få råd til en lekkerbisken som Gate Audio DIA 400s ser ut til at den er.

    60.000 er vel mer den riktige prisen du sikter til (ser at det var en skrivefeil). Håkon Rognlien satte stor pris på 250 til halve prisen ser jeg.
    Sorry glemte euro og 250s vil bli ca 10000,- dyrere.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja mener 250s havner på 30 tallet en plass.. :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Ser gullegodt ut, X-Cell!
    Takker for det :)

    Nå må man kjempe litt mot kjøpelysten.. de der jævla scansonic sakene gnager meg i sjæla.. aldri vært så "gira" på noe tidligere..
    Her må jeg vel bare slukke flammen snart.. få solgt unna noe som står og støver.. :)
    De har jeg også lyst på. De som koster 15.000 inkl stativ. Men synes det er for dyrt som bare ekstra høyttalere. Men kommer de på brukten så blir det vel kamp mellom Nord og Sør :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ser gullegodt ut, X-Cell!
    Takker for det :)

    Nå må man kjempe litt mot kjøpelysten.. de der jævla scansonic sakene gnager meg i sjæla.. aldri vært så "gira" på noe tidligere..
    Her må jeg vel bare slukke flammen snart.. få solgt unna noe som står og støver.. :)
    De har jeg også lyst på. De som koster 15.000 inkl stativ. Men synes det er for dyrt som bare ekstra høyttalere. Men kommer de på brukten så blir det vel kamp mellom Nord og Sør :)
    Ja er mye penger å bare la stå. Men er mb2.5 som virkelig frister meg.. men det var jo det økonomiske :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vurderer sterkt å handle et par.. det er jo retur muligheter om de ikke svarer til forventninger.. og svarer dem så er vel ikke pandion tungsolgt... må sove litt på den. ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.442
    Antall liker
    6.059
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja mener 250s havner på 30 tallet en plass.. :)
    Var vel rett i underkant av 30:cool:
    Rett under 30 med streaming? Ikke ille det :)
    Må rette meg selv, DIA 250 koster i underkant 30. DIA250s vil koste +40.000,-
    DIA 400 i underkant 40.000,-
    DIA 400s + 50.000,-
    Pris vil variere med hvor sterk krona er opp i mot euro.
    Ut fra hva som sto i Fidelety holder DIA 250/250s litt for dårlig kontroll på DC 10t. Så skal jeg ha må jeg gå for 400/400s, og det er fremdeles ikke sikker de har nok dempefaktor. Så her må ting testes i eget oppsett og gjøre en overkjøring av nåværende oppsett for og bli handel.

    Men har i en god stund hatt tanker om og teate ut noe annet. Som jeg mener vil kunne få ut den opptimale lyden tatt i betrakning at anlegget står i stuen. Og i den planen passer ikke Gato DIA:cool:

    roeng2
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Hvorfor ikke købe det sæt dynaudio focus xd200 der ligger på torget? De spiller på alle måder bedre end dit primare/pandion eller scansonic setup. Man kan også slutte subwoofer til dem.

    Og det siger jeg ikke bare fordi jeg er til dynaudio men fordi xd200 virkelig er en ekstrem god højttaler. Ellers er det jo bare og læse reviews eller hvad folk der har hørt/ejer dem mener. Jeg overvejer selv og skifte mit Hegel h300/Dynaudio focus 340 ud med et sæt xd200.

    Der burde heller ikke være tvivl om aktive højttalere er/bliver fremtiden;)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    [FONT=tahoma, arial, Open Sans, sans-serif]Mener erindre at X-Cell har hørt XD200 hos SG uten at han ble videre imponert til at de koster 40.000[/FONT]
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    gratulerer så mye med klipsch sw 308 er jo raske små rakkere dette 1 aktiv og 2 passiv elementer :)

    Imagine
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn