Xavians Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    620
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Jeg hadde et par hjemme til prøvelytting et par dager. Prøvde å vri litt på volumet en gang og holdt på å rive ned rommet. Det er vel de HT som har gått dypest av de som har vært innom. Husker ikke så mye annet av spillestilen, så det tyder vel på at de ikke utmerket seg noe særlig ellers.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.857
    Torget vurderinger
    29
    rorres: "11 år skulle det ta.
    Har vært på jakt etter XN 360 mer eller mindre kontinuerlig de siste årene.
    Nå er et par endelig på vei til meg.
    Tror forholdene i kjellerstua mi er vesentlig bedre enn der jeg bodde før, så dette lover bra.:)"

Hei, det er jeg som altså har hatt de avbildede XN360'ene i 11-12 år. Når jeg først greide å gi slipp på dem, så er det hyggelig å selge til en som tålmodig (?) har ventet så lenge på et gjenhør :) Dette paret har vært en særdeles tilfredsstillende lydgjengiver, og som har blitt med opp i kvalitet med bedre og bedre komponenter. Trodde egentlig ikke jeg ville finne betalbare høyttalere som ville gi meg mye mere. Særlig bassen er svært god, og går dypt nok til å gi denne romfølelsen jeg liker så godt. Og så er det da denne egenskapen med høyttalerne som gjør at man kan lytte til de i timesvis uten å bli lei eller oppleve lyttetretthet. I senere år har jeg blitt mer og mer nysgjerrig på koaksiale løsninger, og har nå kjøpt både KEF og Manger for å teste ut. Men først i høst, da et par Vienna Acoustics The Kiss dukket opp på bruktmarkedet, skjønte jeg at jeg kunne få meg lyd som var verdig å bytte XN 360'ene med. Men de koster vel nesten det dobbelte.

Ønsker nå rorres nye, fine år med XN'ene! Leser gjerne om erfaringene med disse i kjellerstua di.
    Takk for det.
    Høyttalerne er trygt fremme, men jeg får dessverre ikke testet de før jeg kommer hjem fra jobb 10.desember.
    Det blir to fine uker før jul med mye lytting.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.857
    Torget vurderinger
    29
    Da ble det forsyne meg et par Giulia på meg også:)

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Et besøk hos Hifi & Vinyl i Ski idag førte til at jeg tok med disse skjønnhetene hjem for å prøve. Ut fra foreløpige lytteinntrykk tror jeg neppe jeg leverer de tilbake.
    IMG_1844.jpeg

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Xavian Prometeo veier 80 kg/stk, så jeg orker rett og slett ikke å bære de ut igjen.
    Nei, fra spøk til side. Nå har det allerede blitt en del timer med intens lytting, og de overbeviser stort. Jeg visste vel fra før at de kan låte svært bra, men måtte selvfølgelig sjekke den hjemlige matchen med rommet og det øvrige oppsettet. Ikke minst om mine relativt små monoblokker klarte å få de til å synge skikkelig. Jeg har da evnen til å lære, klok av skade etter tidligere bomkjøp basert på omtale, tester og lytting i butikk. Når så husets selverklærte interiørarkitekt i tillegg applauderer et kjøp er saken avgjort. De innvilges permanent oppholdstillatelse.

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.533
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Xavian Prometeo veier 80 kg/stk, så jeg orker rett og slett ikke å bære de ut igjen.
    Nei, fra spøk til side. Nå har det allerede blitt en del timer med intens lytting, og de overbeviser stort. Jeg visste vel fra før at de kan låte svært bra, men måtte selvfølgelig sjekke den hjemlige matchen med rommet og det øvrige oppsettet. Ikke minst om mine relativt små monoblokker klarte å få de til å synge skikkelig. Jeg har da evnen til å lære, klok av skade etter tidligere bomkjøp basert på omtale, tester og lytting i butikk. Når så husets selverklærte interiørarkitekt i tillegg applauderer et kjøp er saken avgjort. De innvilges permanent oppholdstillatelse.
    Gratulerer med nydelige høyttalere . Jeg har undret meg mang en gang hvorfor de ikke ble solgt før.

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nydelige høyttalere . Jeg har undret meg mang en gang hvorfor de ikke ble solgt før.
    Både lyd og møbelhåndverk holder svært høy klasse. Men det er som forventet når nyprisen nærmer seg en kvarting.
    Med sine 256x366x1200mm og 80 kg/stk er de langt fra de største jeg har hatt, men lydmessig er de det desidert beste. Well done, Xavian!
    De fremstår ganske nette i stua med sitt blanke og pene utseende, så selv kona er superfornøyd. Nærmere helgen stikker jeg bort til H&V, tar en kaffe mens jeg juger litt for Jørgen og henter transportkassene også.
    .

Sist redigert:

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.152
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har disse små fra Xavian. Fantastiske musikkformidlere og synd at Xavian kanskje kommer i skyggen av mye annet. Timing, mellomtone og drive er upåklagelig og kan knapt gjøres bedre.
    IMG_5957.jpeg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn