Hva mener du med kjøpt privat? Har du ikke mulighet for å returnere til forhandler?
Uansett kan du forsøke følgende. Legg øret helt inntil høyttalerne etter tur, uten at det er signal inn på forsterkeren.Sørg for at det er stille i rommet. Det vanlige er at man hører et svakt sus eller litt ripple fra strømforsyningen. Det er svært få forsterkere som ikke gir fra seg noe som helst lyd på tomgang, hvis ikke ht er spesielt tungdrevne. Hvis du hører litt sus i den ene, men ikke i den andre, er det sannsynlig at effekt-delen ikke får strøm. Ta da av lokket og sjekk om det sitter smeltesikringer inni der noe sted. I og med at denne forsterkeren har to trafoer (såvidt jeg kan se på bilder på nettet), kan det være slike sikringer for hver kanal. Det behøver ikke å være noe feil selv om en sikring har røket. Det forekommer av og til med store startstrømmer, så det kan være nok å bytte sikringen. Det beste ville jo være om du hadde et enkelt instrument og kunne måle litt hist og pist, og da gjerne begynne med strømforsyningen (på kondensatorbatteriet f.eks).
Hvis det etter den første testen derimot synes å være liv i begge effekt delene, kan man se etter brudd ved omskifteren eller lignende steder. Jeg går ut fra at du har prøvd å koble deg til ved flere innganger, ellers er jo brudd der rca kontakten møter printet vanlig. Siden volum potensiometeret gjerne sitter mellom forforsterkerdel og effekdel, kan man også bruke gi et lite signal inn her, for å sjekke at effektdelen virker. (forutsetter at du ikke har skjema) Man kan ta signalet fra midtuttaket pa den andre kanalens potmeter, eller bare lager litt brum med en skrutrekker som (som er delvis jordet gjennom hånden mot skrutrekkerens metall og en en metalldel i chassis). Uansett bør man koble til en billig eller utrangert ht under slike eksperimenter, og ikke komme borti andre steder (enn der jeg sier), needless to say. No