Diverse XLR kontakter

STAX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2004
Innlegg
85
Antall liker
2
Har stort sett bare STAX apparater både effektforsterker og dac og bruker balanserte kabler mellom disse. Disse har alle pinne 1=GND. Pinne 2 =Cold og pinne 3 =Hot.

vurderer å bruke DP c1b forforsterker og da lurer jeg på om den har annet XLR oppsett? Hva må jeg gjøre for at dette skal bli riktig i forhold til fase?

Steinar
 

STAX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2004
Innlegg
85
Antall liker
2
Er dere i cognac-rus alle sammen eller? Hadde håpet på å svar fra noen som har teknikken klart for seg innen rimelig tid:)

Steinar
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.427
Antall liker
1.854
Sted
Karmøy - Rogaland
Hvis pin-konfig er lik på alle DP-produkter, så har iallefall mitt DP-filter 1/GND, 2/+ (hot) og 3/- (cold). Enkleste måte å bevare fase er vel å lage/få laget XLR-kabler som inverterer.
 

STAX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2004
Innlegg
85
Antall liker
2
Hvis pin-konfig er lik på alle DP-produkter, så har iallefall mitt DP-filter 1/GND, 2/+ (hot) og 3/- (cold). Enkleste måte å bevare fase er vel å lage/få laget XLR-kabler som inverterer.
Takker for svar,

Hvis signal fra dac går til DP med motsatt fase og så videre til effektforsterker med motsatt fase igjen vil ikke det bli riktig til slutt?
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.427
Antall liker
1.854
Sted
Karmøy - Rogaland
Vel... Jeg antar at resultatet blir uforandret uansett fase. Du vil selvsagt få lyd som med normal fase. Hvorvidt det er ørsmå lydmessige forskjeller å spore vet jeg ikke, men tviler vel på at det gjør noen forskjell. Det skader uansett ikke utstyret om det benyttes vanlige XLR-kabler.
 
Topp Bunn