xtz Devine vs. focal 1027 be

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Innlegg
559
Antall liker
103
Torget vurderinger
9
Hei, er det noen som har erfaring med disse ht, og som evt har hørt dem opp mot hverandre. Jeg eier selv de nevnte ht fra Focal, og har i tillegg et bar xtz 99.26. Liker i grunn lyden av begge, har inntrykk av at xtz er noe enklere å få til.. ikke vet jeg.... Vil påstå at focalene ligger i high end skiktet, og ifølge div. tester gjør vel divine det også... Kan dere hjelpe meg til å finne ut om det kan være vert å gjøre et bytte til xtz sin toppmodell, (registrerer at det ikke finnes et eneste par på bruktbørsen)
 

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Innlegg
559
Antall liker
103
Torget vurderinger
9
xtz 69 skrev:
Hei, er det noen som har erfaring med disse ht, og som evt har hørt dem opp mot hverandre. Jeg eier selv de nevnte ht fra Focal, og har i tillegg et bar xtz 99.26. Liker i grunn lyden av begge, har inntrykk av at xtz er noe enklere å få til.. ikke vet jeg.... Vil påstå at focalene ligger i high end skiktet, og ifølge div. tester gjør vel divine det også... Kan dere hjelpe meg til å finne ut om det kan være vert å gjøre et bytte til xtz sin toppmodell, (registrerer at det ikke finnes et eneste par på bruktbørsen)
Er det virkelig ingen! som har erfaringer med forskjellen eller likheten eller et eller annet synspunkt på hvem som evt. er best av disse 2...???
 

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Innlegg
3.680
Antall liker
3.322
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Det finnes kanskje en del som har erfaring med en av dem, men sikkert ikke lett å finne noen som kjenner begge godt. Har du ingen mulighet til å få hørt på Divine i nærområdet ditt?
 

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Innlegg
559
Antall liker
103
Torget vurderinger
9
Kalle Klovn skrev:
Det finnes kanskje en del som har erfaring med en av dem, men sikkert ikke lett å finne noen som kjenner begge godt. Har du ingen mulighet til å få hørt på Divine i nærområdet ditt?
Bor på landsbygda i nordland, der hifi interessen begrenser seg til å se hva de har i hyllene til under Kr 3000,-( men dette gjelder vel egentlig nesten hel befolkningen) på coop marked (stort sett), så det er meget vanskelig å få til noe slikt her. men håper nå enda at det er noen som kan trekke sammenlikning på de nevnte høyttalerne. Ellers så kan jeg jo nevne at lytterommet er ganske lit, bare 18 m2, så ingen av dem er vel ideelle, kanskje jeg burde ha ønsket meg større stue til jul ;D
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Ellers så kan jeg jo nevne at lytterommet er ganske lit, bare 18 m2, så ingen av dem er vel ideel
det ble nevnt i Fidelity at Xtz Divine ikke nødvendigvis trengte et voldsomt stort rom for å fungere. 18m2 er nødvendigvis ikke lite sålenge du står sånn noenlunde fritt med plassering og enkle tiltak for demping.
 

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Innlegg
3.680
Antall liker
3.322
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Eh, det er kanskje en avsporing, men i et relativt lite rom som dette så ville jeg definitivt prøvd et romkorreksjonssystem for å prøve å rydde opp i bassen. I mitt lytterom, som er 15m2, har det en meget bra effekt i bassområdet. Prøv det før du bytter høyttalere. Det er både enklere og billigere.
 

zebby

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.02.2010
Innlegg
89
Antall liker
2
xtz 69 skrev:
Kalle Klovn skrev:
Det finnes kanskje en del som har erfaring med en av dem, men sikkert ikke lett å finne noen som kjenner begge godt. Har du ingen mulighet til å få hørt på Divine i nærområdet ditt?
Bor på landsbygda i nordland, der hifi interessen begrenser seg til å se hva de har i hyllene til under Kr 3000,-( men dette gjelder vel egentlig nesten hel befolkningen) på coop marked (stort sett), så det er meget vanskelig å få til noe slikt her. men håper nå enda at det er noen som kan trekke sammenlikning på de nevnte høyttalerne. Ellers så kan jeg jo nevne at lytterommet er ganske lit, bare 18 m2, så ingen av dem er vel ideelle, kanskje jeg burde ha ønsket meg større stue til jul ;D
Hvor i Nordland bor du da?
 
Topp Bunn