Forsterkere XTZ EDGE A-2-300 Effektforsterker kontra Dayens Ampino Integrert forsterker.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
En kompis av meg bruker en Dayens Ampino Integrert forsterker som ren effektforsterker med volumkontrollen på kl 12.00 og det spiller meget -meget bra . Han lurer på om det kan bli enda bedre lydkvalitete hvis han kjøper denne XTZ EDGE eFFEKTFORSTERKER KLASSE D - ICEPOWER 2x150 watt -8 ohm. Hvis han skrur volumkontrollen høyere enn kl12.00 så kommer det en del støy i høytalerne -ikke direkte brum men kanskje det er trafostøy etc-vet ikke helt hva det er med denne Dayens Ampino forsterkeren . Altså helt tyst kl12.00 -men støy høyere enn kl 12.00 altså. Denne XTZ Forsterkeren får gode omtaler ser jeg.-og ganske rimelig hos Surround-kr.6.000. Noen som har prøvd denne XTZ forsterkeren . NB. Når Dayens Ampino brukes som vanlig Integrert er det ingen støy i den .
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.456
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Nå nevnes ikke høyttalere her, men i utgangspunktet er jeg tilbøyelig til å si ja rett og slett pga mer effekt. XTZ greien er ofte på finn, så det er vel ikke noe problem å finne en sånn brukt og teste?
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Vet du om noen som event.skal selge en slik forsterker så vil du gi meg beskjed. Surround selger disse ny.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.680
Torget vurderinger
1
Hva i all verden gjør man over kl.12? Når man bikker kl.13 på lyden så er det bare støy som blir forsterket, og forventet firkantpuls før ren DC inntreffer.. Lyden blir ikke høyere nødvendigvis over dette, men det blir støyen som gjør at oppfattelsen av forhøyd lyd øker. Stor sjangs for å sprenge høyttalerne. Trenger man mer desibel, skaff en forsterker med mer Watt eller høyttalere med mer følsomhet. Kjenner ikke til den integrerte som det snakkes om hvor mye effekt den har.
Dobling av effekt = +3 dB.
 
M

MusicBear

Gjest
Nå nevnes ikke høyttalere her, men i utgangspunktet er jeg tilbøyelig til å si ja rett og slett pga mer effekt. XTZ greien er ofte på finn, så det er vel ikke noe problem å finne en sånn brukt og teste?
Siden du følger med, er det de gamle analoge eller nye klasse D XTZ forsterkerne du ofte ser på Finn?
 
M

MarkusH

Gjest
Siden du følger med, er det de gamle analoge eller nye klasse D XTZ forsterkerne du ofte ser på Finn?
Det kan jeg svare på, hvis det er AP-100 du mener med de gamle analoge, så er disse sjeldent til salgs, ofte forholdsvis høyt priset også. A2-300 er med jevne mellomrom til salgs, i det utsagnet ligger at A2-300 er nok i størrelsesorden omtrent 10 ganger lettere å få tak i enn AP-100. Så har man jo den gamle integrerte A100D (I, II og III) som det stort sett ligger en ute av til enhver tid, med unntak, men den er ikke veldig vanskelig å få tak i brukt. Tror jeg følger bedre med enn coolio når det gjelder brukt XTZ. :p
 
Topp Bunn