SRM
Hi-Fi freak
Noen som har hørt noen av de nye modellene i Sub17 serien? Ser ut som bra valuta for pengene.
SUB 17 Series
SUB 17 Series
During the loudest measurement the output reached 110dB at 23Hz, 115dB at 29Hz and reached a plateau of about 118dB from 35-120Hz which puts the 3X12 among the more powerful commercial systems that has been tested.
NiceData-Bass
Knalltest også hos databass som må sies å være over snittet pirkete, ikke rart jeg er fornøyd med hvordan de presterer
During the loudest measurement the output reached 110dB at 23Hz, 115dB at 29Hz and reached a plateau of about 118dB from 35-120Hz which puts the 3X12 among the more powerful commercial systems that has been tested.
jeg tenker også å prøve men vil vente til noen andre kan si noe.. gi en liten rapport om du kjøper daHar hatt/testet både høyttalere og suber fra de tidligere. De gamle subene var definitivt bra valuta for pengene, men synes likevel ikke de var helt på det nivået jeg selv ønsker meg lydmessig. De nye koster mer men skal også være mye bedre.
Har to stk REL Stampede nå. De spiller veldig bra så lenge du er forsiktig med volumet, men jeg ønsker meg litt mer headroom.
Vurderer sterkt å bestille to stk 10.17 for å teste. Derfor lurte jeg på om noen andre har testet de enda?
litt bedre til film , har 2 stk av SVs PC-2000 selv og må nok opp til xtz cinema for og holde følle.jeg tenker også å prøve men vil vente til noen andre kan si noe.. gi en liten rapport om du kjøper daHar hatt/testet både høyttalere og suber fra de tidligere. De gamle subene var definitivt bra valuta for pengene, men synes likevel ikke de var helt på det nivået jeg selv ønsker meg lydmessig. De nye koster mer men skal også være mye bedre.
Har to stk REL Stampede nå. De spiller veldig bra så lenge du er forsiktig med volumet, men jeg ønsker meg litt mer headroom.
Vurderer sterkt å bestille to stk 10.17 for å teste. Derfor lurte jeg på om noen andre har testet de enda?
men er re Vis vedlegget 355540 dd disse er en god del bedre til film, og jeg bruker kun sub til film. koster bare 1000 lapp mer
Jeg har de inne på test nå. Testomtalen kommer i løpet av kort tid.Til gode å høre om et XTZ produkt som IKKE gir valuta for pengene. De fleste har oppdaget subbene. Noen, de andre høyttalerne. Få, forsterkerne, som trolig er "mest for pengene" av alt de lager.
Merkelig ikke flere omtaler disse her, på nesten 20 kg stykket: XTZ Master M2 Stativhøyttaler - Sort Høyglans - Små/stativ høyttaler - Høyttaler
Sett sub på 0 fase, volum på 50% og delingen så høyt oppe som suben tillater og kjør romkorreksjon. Da skal du få en sømløs overgang.Har fått levert 2 stk 8.17 for å kjøre de i et stereo oppsett med dali ikon2, benytter line out på en Lyngdorf sdai 2175. Kjøpte disse fordi B&W hadde kuttet den mattsorte overflaten som de hadde før. Benyttet en 608 før og volum på gain hadde jeg ikke over kl 9 for at ikke subben skulle bli for markant, på XTZ har jeg gain på maks, og dele frekvensen på 100hz, syns fortsatt det er lite trykk? Skjønner ikke bæra av dette, B&W delte jeg på 45hz for å få den sømløs med daliene? Noen som har erfaring med dette
Hvis en står på 0 og en på 180 så ber en jo i utgangspunktet om utfasing. Eller??Har du snudd fasen 180 grader på den ene suben?
Da kan det jo være der feilen ligger i såfall..... at de utfaser hverandre rett og slett.
Oppdatering: XTZ drives nå av Graaf GM-50b, det ble en bedre matchXTZ venn her. Fikk i hus et par 99.25 LCR som drives av en Primare I32.
Mvh.Morten
Er de divine høytalerne lettdrevne eller? Jeg har samme bare effektvarianten, og jeg viste ikke at den var såpass kapabel til sånne laster.Hehe, det morsomste med dette bildet - av ny høyttaler fra XTZ som trolig spiller fletta av mye andre kostbare høyttalere - er at gründer Olle drifter dem via sin egen forsterker til langt under 10 tusenlapper. Som jeg tror er veldig nedvurdert av publikum - rett og slett fordi den er for billig til å bli tatt på allvor - hvor mange har uttlkt at den hadde solgt mer om den kostet 10.000 mer
Og om jeg ikke tar helt feil så er ikke den XTZ ampen å oppdrive ny lenger. Har hatt en slik engang og den spiller svært godt.Hehe, det morsomste med dette bildet - av ny høyttaler fra XTZ som trolig spiller fletta av mye andre kostbare høyttalere - er at gründer Olle drifter dem via sin egen forsterker til langt under 10 tusenlapper. Som jeg tror er veldig nedvurdert av publikum - rett og slett fordi den er for billig til å bli tatt på allvor - hvor mange har uttlkt at den hadde solgt mer om den kostet 10.000 mer
I Sverige så er den vel å oppdrive, står en på Nordby Digital på grensen. 5000 og noe om jeg husker riktig.Og om jeg ikke tar helt feil så er ikke den XTZ ampen å oppdrive ny lenger. Har hatt en slik engang og den spiller svært godt.Hehe, det morsomste med dette bildet - av ny høyttaler fra XTZ som trolig spiller fletta av mye andre kostbare høyttalere - er at gründer Olle drifter dem via sin egen forsterker til langt under 10 tusenlapper. Som jeg tror er veldig nedvurdert av publikum - rett og slett fordi den er for billig til å bli tatt på allvor - hvor mange har uttlkt at den hadde solgt mer om den kostet 10.000 mer
Var ikke høyttalerne helt som forventet siden du selger de allerede?Oppdatering: XTZ drives nå av Graaf GM-50b, det ble en bedre matchXTZ venn her. Fikk i hus et par 99.25 LCR som drives av en Primare I32.
Mvh.Morten
mvh. Morten
Hehe, nei jeg kom endelig over noe som jeg har leita etter i mange år; et sett SuperExcat i tror det er fugleøyelønn.Var ikke høyttalerne helt som forventet siden du selger de allerede?Oppdatering: XTZ drives nå av Graaf GM-50b, det ble en bedre matchXTZ venn her. Fikk i hus et par 99.25 LCR som drives av en Primare I32.
Mvh.Morten
mvh. Morten