borglein
Overivrig entusiast
Hei. I en mellomperiode til videre oppgradering har jeg fått meg et par Xtz 99.26 mk1. Jeg har fått inntrykk av at dette var en sagnomsust høyttaler med høy ytelse. Jeg synes imidlertid lyden er så skarp at jeg vurderer å selge dem umiddelbart. Det er også relativt lite trykk i bassen. Bruker primaluna pre og muse 160w effekt, med wadia 121 DAC og Electrocompaniet EMC-1. Det skal vel i utgangspunktet ikke være et lyst oppsett, og det funket ganske så bra med Klipsch Rf-82, som gjerne kan bli noe lyst med endel elektronikk. Kan legge til at jeg hører mye på metall, men har prøvd dem på annen musikk og synes ikke inntrykket var så mye bedre der. Kan legge til at jeg før disse hadde XTZ 93.23 som jeg opplevde som mye mer behagelig i lydbildet og med mer trykk. Ikke alltid en oppgradering er en oppgradering, i hvert fall ikke etter min smak.
Er det bare jeg som ikke liker denne høyttaleren eller er det noen som har lignende erfaringer?
Mvh
borglein
Er det bare jeg som ikke liker denne høyttaleren eller er det noen som har lignende erfaringer?
Mvh
borglein