Yamaha MC 1000

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.750
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

Hadde rent glemt at jeg hadde en slik PU av low output MC liggende på kottet. Dukket opp under opprydding.. Sikkert ligget der i 15 år.

Noen som kan si noe om denne?

Finner lite om den på nettsøk..

Har nesten ikke timer på seg vil jeg tro..

mvh
    lassemann

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.278
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Hugsa eg kosa meg med MC 7 og MC 4. Eg oppdaga at desse hadde usannsynleg gode sporingeigenskapar og ein bass som overgjekk det meste, sjølv om det var billege greier. (Trur eg betalte 450 kr for MC7) Råtøff til Kjøtt, Pink Floyd og Zappa. MC 1000 fann eg berre i japanske brosjyrer, men eg trur han passar i mellomtunge til tunge armar om han ikkje er så langt unna sine meir audmjuke sysken.
    Eg vil gjerne vite meir om denne pickupen, så om du postar dine inntrykk her, er eg svært takksam.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.750
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Audiophile-Arve skrev:
    Hugsa eg kosa meg med MC 7 og MC 4. Eg oppdaga at desse hadde usannsynleg gode sporingeigenskapar og ein bass som overgjekk det meste, sjølv om det var billege greier. (Trur eg betalte 450 kr for MC7) Råtøff til Kjøtt, Pink Floyd og Zappa. MC 1000 fann eg berre i japanske brosjyrer, men eg trur han passar i mellomtunge til tunge armar om han ikkje er så langt unna sine meir audmjuke sysken.
    Eg vil gjerne vite meir om denne pickupen, så om du postar dine inntrykk her, er eg svært takksam.
    Spiller litt på den nå og mitt første inntrykk er helt klart bassen. Spiller dypt, kirkeorgel har jeg faktisk aldri hørt på denne måten før. Som du sier sporer den svært godt og klart bedre enn AT-OC9 som jeg har spilt på i det siste. Savner oppløsningen og rommet som AT-OC9 gir, helt klart. Men jeg vil gi den litt tid.., etter 15 år i dvale trenger den nok litt oppmykning igjen. Opplever også en sjenerende brumm som ligger der hele tiden. Hva kan dette komme av?? Har ikke hatt dette problemet før.

JanR skrev:
    Ligger som Theodor sier info om MC 1000 på www.cartridgedb.com

0.17mv, det må jeg si.
    Tror jaggu jeg kommer nedom en dag lassemann :)

/jan
    Bare å komme en tur vet du JanR.. Altid hyggelig det vet du..

mvh
    lassemann

Vedlegg

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    309
    Audiophile-Arve skrev:
    Hvis du fikk MC7 for 450,- så fikk du den rimeligere enn den var inn til butikk ( har vært med å solgt Yamaha)
    MC 9 var en rimeligere pickup og denne fikk en for rett under 500,- på "supertilbud"
    Kune tenkt meg å prøve disse gamle traverne igjen i "nytt" anlegg
    Mvh Jan I

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    309
    Bare for å vise priser på Yamaha pickuper ( i Danmark i 1985)

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn