Yamaha NS 1000 M

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Nydelig finish på de nå. Ser ut til at de er støvfri og? Det er i såfall bra på pianosvart lakkjobb :)
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Nydelig finish på de nå. Ser ut til at de er støvfri og? Det er i såfall bra på pianosvart lakkjobb :)
    Takker for det Øyvind .Jeg skall ta og få vannslipt dem med litt,og så får jeg høyglans polere dem,da blir det rått skall du se .;)
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Noen planer om en lyttekveld hos deg Tønnes ?
    Hadde vært veldig moro å få lyttet til oppsettet ditt !

    Kan jo være at du "frelser" enda flere personer :)
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Noen planer om en lyttekveld hos deg Tønnes ?
    Hadde vært veldig moro å få lyttet til oppsettet ditt !

    Kan jo være at du "frelser" enda flere personer :)
    Hei ja det kan vi få til ,jeg skall gjøre meg ferdig med disse forløpende .Så kan vi få rigga oss opp med disse.Men som sakt du må jo få høre på Yamaha NS 2000 så klart .Jeg tror du blir bitt av basillen når du får en god lytte tur på disse ;) .

    MVH:Tønnes
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Ser meget bra ut Tønnes. Du gjer fint arbeid.

    TAF
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Ser meget bra ut Tønnes. Du gjer fint arbeid.

    TAF
    Ja da kan vell du se for deg dine vill bli når di er ferdig lakka ,med restaurerte elementer i .Det blir greier det.Så må du få på nye terminaler .Men vill du ha hulla til di front dexlene ? Jeg lurte fælt på om jeg skulle sparkle dem igjen ,men lot det være orginalt heller,tilfelle noen andre vill ta over Yamaha NS 1000 M . ;)

    MVH:Tønnes
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Ser meget bra ut Tønnes. Du gjer fint arbeid.

    TAF
    Ja da kan vell du se for deg dine vill bli når di er ferdig lakka ,med restaurerte elementer i .Det blir greier det.Så må du få på nye terminaler .Men vill du ha hulla til di front dexlene ? Jeg lurte fælt på om jeg skulle sparkle dem igjen ,men lot det være orginalt heller,tilfelle noen andre vill ta over Yamaha NS 1000 M . ;)

    MVH:Tønnes
    Ja, ser for meg at dette kan bli meget så bra. :) Greit å beholde hulla til frontdeksla ja.

    Har du terminaler liggende eller skal eg fikse noke?

    Mvh
    TAF
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    Dritlekkert! Tar du oppdrag? Mener det seriøst.
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Ser meget bra ut Tønnes. Du gjer fint arbeid.

    TAF
    Ja da kan vell du se for deg dine vill bli når di er ferdig lakka ,med restaurerte elementer i .Det blir greier det.Så må du få på nye terminaler .Men vill du ha hulla til di front dexlene ? Jeg lurte fælt på om jeg skulle sparkle dem igjen ,men lot det være orginalt heller,tilfelle noen andre vill ta over Yamaha NS 1000 M . ;)

    MVH:Tønnes
    Ja, ser for meg at dette kan bli meget så bra. :) Greit å beholde hulla til frontdeksla ja.

    Har du terminaler liggende eller skal eg fikse noke?

    Mvh
    TAF
    Hei ja jeg har noen terminaler liggende ja ,skall finne di,gir deg en mail når jeg finner di.

    MVH:Tønnes
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    Marten miles iii som trenger en liten rep og generelt har for tynn lakk da de ser uferdige ut i direkte sollys
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Ja da var jeg i gang med og få limt gitteret fast med ringen,hmm jeg måtte jo ha et trykk på hele ringen for og få dette jevnt limt,men hadde et problem og få dette limes jevnt runt ,jeg hadde en ring som målte 28 cm over ,hva pokker skulle jeg da ha ,ja kune tatt rotterumpe og saget ut noen ringer ,men så tok jeg måle bondet og målte meg fram til noe jeg muligt kunne bruk , så jeg jeg ut på kjøkkenet ,hmmm jeg så steikepanna på komfyren ,ja målte den ,jaaaaa den går jo helt fin haa haaaaa så legger jeg oppå noen gode lodd ,og vips fult trykk på ringen helt runt uuuuuuu.

    Vis vedlegget 364554

    Vis vedlegget 364554

    Vis vedlegget 364555

    Vis vedlegget 364555

    MVH:TØNNES :rolleyes:
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Hei her er noe meget fine kabinetter som ein her inne trenger
    qaz.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    Glennooo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2013
    Innlegg
    312
    Antall liker
    267
    Ser bra ut! Ser de på benken bare venter på meg! haha!
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    987
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Ser veldig bra ut dette Tønnes, er det ett modifisert delefilter du lodder inn igjen?
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Ja da var jeg i gang med og få limt gitteret fast med ringen,hmm jeg måtte jo ha et trykk på hele ringen for og få dette jevnt limt,men hadde et problem og få dette limes jevnt runt ,jeg hadde en ring som målte 28 cm over ,hva pokker skulle jeg da ha ,ja kune tatt rotterumpe og saget ut noen ringer ,men så tok jeg måle bondet og målte meg fram til noe jeg muligt kunne bruk , så jeg jeg ut på kjøkkenet ,hmmm jeg så steikepanna på komfyren ,ja målte den ,jaaaaa den går jo helt fin haa haaaaa så legger jeg oppå noen gode lodd ,og vips fult trykk på ringen helt runt uuuuuuu.

    Vis vedlegget 364554

    Vis vedlegget 364554

    Vis vedlegget 364555

    Vis vedlegget 364555

    MVH:TØNNES :rolleyes:

    Man tager hva man haver.... Ville gjort ingrid Espelid stolt :)
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Noen planer om en lyttekveld hos deg Tønnes ?
    Hadde vært veldig moro å få lyttet til oppsettet ditt !

    Kan jo være at du "frelser" enda flere personer :)
    Hei da blir det en lytte kveld på fredag hoss meg ,så bare komma det :)

    MVH:Tønnes
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Ble ikke kjerringa glad for sortlakkerte NS 1000?
    Hei The Last one .Jo det gjorde hun så til di grader ,men hun likte og lyden og av disse ,men hun og elsker lyden av NS 2000 M som hun spiller til vanligt på.Men jeg kan ikke sitte på så mange høytalere .Jeg har for mange ,og vill se om disse kan være noe for en som er på jakt etter slike NS 1000 M ,som og vett hva han får her,jeg har tross alt gjort en del timer arbeid på disse.Jeg har ikke spart noe når det gjeller noe her da.Så håper jeg di går til en som virkeligt tar godt vare på disse.Lyden er jo så seg den samme som ns 2000 M og det ble jeg litt paff på,ns 2000 M har nok mer bass i bunn ,men jeg synes ns 1000 M fikk godt med bass og her da.Men håper noe vill komme og få hørt på disse .Jeg og Gaute og Roger hadde lytte kveld i går til 12 i natt,og vi kom til at disse spiller helt fantastisk godt .Så her vill en få noen gode høytalere i mange år .

    MVH:Tønnes
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ser den, Tønnes :)

    Blir litt luksus sitte på så mye pent og gammelt uten at det blir tatt i bruk.
    Skulle sendt deg en PM selv jeg, men har dessverre blakka meg på annen HiFi den siste tia.
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Ser den, Tønnes :)

    Blir litt luksus sitte på så mye pent og gammelt uten at det blir tatt i bruk.
    Skulle sendt deg en PM selv jeg, men har dessverre blakka meg på annen HiFi den siste tia.
    Ja det pleier og være slik haa haa ,ja ja det blir nok en som får disse i stua si skall du se ,og han får noe som han vill bli konge fornøyd med ja.:)

    MVH:Tønnes
     

    Johannesen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2012
    Innlegg
    254
    Antall liker
    179
    Sted
    stavanger
    ja,var fantastisk bra arbeid det der tønnes,og di spillte jo helt kanon :) som jeg sa så var det jo mer drag i ns 1000 hos deg en i mine ns 2000 her hos meg,men det er jo pga.forsterkeren du mater med da ;)
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Ja da har jeg fått spilt litt på disse Yamaha NS 1000 M .Så etter noen god del timer på musikken,kan jeg nå si jeg kjenner ikke dem igjen,for og si det milt så spiller di helt kanon bra,ja dette kom litt som et slag i tryne.Men den måten di løsnet på ,ble et godt brett smil her ,litt latter for og si det milt,jeghadde vell ikke helt trod at disse spilte så bra da,ja litt da ,men ikke i nærheten av dette.Men jeg må bare si at jeg har ikke helt lyst og selge dem da.Men som sakt jeg kan ikke sitte inne med alt dette digget heller da haa haa .Så har du lust og komme og høre på dette oppsettet ,så hadde det våre fint om noe vill ta en lytte kvelt med meg ,og litt og bite i her ,maten står høyt i kurs i denne stua ,vi er har nok litt godt og by på her ,ja du Roger og Gaute har våre her noen ganger og di vett er blir det noe godt og bite i haa haa .Så får vi en god prat med hifi som jeg gleder meg til da,altid konge og få høre litt om hifi historier .:) Så kom klipsa til disse og med posten til slutt .


    072.JPG
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Ja da har disse fått seg en meget hyggelig ny eier.Til nå så er han meget fornøyd .

    MVH:Tønnes


    IMG_1103.jpg
    IMG_1103.jpg
     

    Lazymann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.01.2008
    Innlegg
    110
    Antall liker
    68
    Torget vurderinger
    4
    NS1000 som kontor hyttaler!

    Da har det ankommet et par NS1000 hit til mitt kontor som jeg testspiller på nå, og du verden for en ly disse har. Med tanke på alder.

    Kassene er ikke så bra shape, så de skal lakkeres hos lakkereren her i byen.

    Tenkte jeg skulle spørre her siden det er flere som har overhalt og restaurert disse, er det noen som har blekk til å påføre basselementet.
    Jeg har sett at VISATON har. LTS50 "Coating Liquid for loudspeaker cones (black)" Hvis noen har dette og er villig til å selge litt så sen en PM.
    IMG_2039.jpg
     

    Glennooo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2013
    Innlegg
    312
    Antall liker
    267
    Da har det ankommet et par NS1000 hit til mitt kontor som jeg testspiller på nå, og du verden for en ly disse har. Med tanke på alder.

    Kassene er ikke så bra shape, så de skal lakkeres hos lakkereren her i byen.

    Tenkte jeg skulle spørre her siden det er flere som har overhalt og restaurert disse, er det noen som har blekk til å påføre basselementet.
    Jeg har sett at VISATON har. LTS50 "Coating Liquid for loudspeaker cones (black)" Hvis noen har dette og er villig til å selge litt så sen en PM. Vis vedlegget 404171

    Kjøpt av svensken?
     

    Lazymann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.01.2008
    Innlegg
    110
    Antall liker
    68
    Torget vurderinger
    4
    Da er alle elementer tatt ut, og kassene er på vei til Autolakk. Blir sikker fine

    IMG_2046.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn