Det gjør de sikkert, de var råbra da jeg så dem i oslo Konserthus for noen år siden.211 skrev:...gleder meg.
;D
Skal bli moro å se om de holder koken.
Moro ble det, jeg er kjempe fornøyd med konserten ;D Den nye vokalisten BENOIT DAVID synes jeg imponerte, jeg savnet faktisk ikke Jon Anderson i det hele tatt! Overraskelsen var Machine Messiah, utrolig tøff låt å høre live! Det var også artig å se de på nært hold, siden konsersalen var såpas liten.211 skrev:...gleder meg.
;D
Skal bli moro å se om de holder koken.
Tror du tar feil her, Jon Anderson holder forsatt mål hørte han sammen med Rick Wakeman i Edinburgh for ett par år siden imponerende!Veggen skrev:Det har vel strengt tatt ikke Jon Anderson gjort på mange år heller.
Blir nok arti lell.
God konsert, er litt misunnelig
Og man begynner brått å engste seg for at verden ikke vil stå til påske.vredensgnag skrev:I dag har det vært mye Yes i heimen.
Kan jo faktisk forstå hva de mener, Yes er for ukjente for folk flest. Slik at Owner of the lonely heart er det eneste de har hørt. Deep Purple har jo i grunn en hit de også. Jethro Tull har vel ingen hit, ganske utrolig at de har solgt over 80 millioner album.joje skrev:Jeg er ingen Yes-fan, men reagerte da Radio Norge omtalte Yes som en av de største one-hit-wonders med Owner of the lonely heart.
Går ut ifra at utelatelsen av "The Yes Album" var en ren forglemmelse? Eller at det var det du refererte til som "Yes".otare skrev:Det er jo noe i det - de har vel bare hatt en hit. Men det er jo utrolig mye fint på platene deres. Liker best de tidlige - Yes, Fragile og Close to the edge.
Du sier noe, VidarVidar P skrev:Går ut ifra at utelatelsen av "The Yes Album" var en ren forglemmelse? Eller at det var det du refererte til som "Yes".otare skrev:Det er jo noe i det - de har vel bare hatt en hit. Men det er jo utrolig mye fint på platene deres. Liker best de tidlige - Yes, Fragile og Close to the edge.
Fornøyelig å høre at de er et one-hit-wonder. Sikkert i likhet med Led Zeppelin (Stairway..), Pink Floyd (Money) osv da.
På 70-tallet, konseptalbumenes og antikommersialismens tiår, var det et hederstegn å unngå å komme på hitlistene. ;Ddonnerwetter skrev:Du sier noe, VidarVidar P skrev:Går ut ifra at utelatelsen av "The Yes Album" var en ren forglemmelse? Eller at det var det du refererte til som "Yes".otare skrev:Det er jo noe i det - de har vel bare hatt en hit. Men det er jo utrolig mye fint på platene deres. Liker best de tidlige - Yes, Fragile og Close to the edge.
Fornøyelig å høre at de er et one-hit-wonder. Sikkert i likhet med Led Zeppelin (Stairway..), Pink Floyd (Money) osv da.
Tydelig at Radio Norge ansetter mennesker i pre-puberteten, med et absolutt krav til historieløshet ;D ;D
Pretty Things fikk en 10 plass på den engelske singlelista i 1964 med Dont Bring me Down, som deres beste plassering. Men mange singler på listene forøvrig, lenger ned.otare skrev:Det er jo noe i det - de har vel bare hatt en hit. Men det er jo utrolig mye fint på platene deres. Liker best de tidlige - Yes, Fragile og Close to the edge.
Problemet er vel egentlig at man måler grupper etter hvilke hit de har hatt, ikke hvor god musikk de lager. Beethoven er vel egentlig en 2-hit composer? (Symfoni n r. 5 og symfoni nr 9)
For å holde oss i pop/rock-musikken: The Pretty Things er vel dermed et no hit wonder (selv om S.F.Sorrow er et av de beste albumene som ble lagd på 60-tallet)?
Eneste hit(listeplasering) med Pink Floyd var vel Another Brick in the Wall part 2?Vidar P skrev:Går ut ifra at utelatelsen av "The Yes Album" var en ren forglemmelse? Eller at det var det du refererte til som "Yes".otare skrev:Det er jo noe i det - de har vel bare hatt en hit. Men det er jo utrolig mye fint på platene deres. Liker best de tidlige - Yes, Fragile og Close to the edge.
Joda, det var nok "The Yes album" jeg mente. Men siden jeg gjorde den feilen måtte jeg jo hente fram "Yes" og høre den. Og den er jo flott den også. Hadde helt glemt hvor flott "Looking around" var. Og sounden var jo på plass allerede fra første stund. Bassklangen til Chris Squire er umiskjennelig.Vidar P skrev:Går ut ifra at utelatelsen av "The Yes Album" var en ren forglemmelse? Eller at det var det du refererte til som "Yes".
Ja, det ble en virkelig flott konsert. Jeg hadde ikke sett dem i levende live siden ca. 1975 i Ekeberghallen, og det var mye artigere å få dem på så nært hold som man gjør på Sentrum Scene. Siden har det bare blitt LP, CD og DVD...Hans J skrev:Moro ble det, jeg er kjempe fornøyd med konserten ;D Den nye vokalisten BENOIT DAVID synes jeg imponerte, jeg savnet faktisk ikke Jon Anderson i det hele tatt! Overraskelsen var Machine Messiah, utrolig tøff låt å høre live! Det var også artig å se de på nært hold, siden konsersalen var såpas liten.