YES på sentrum scene i kveld...

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.716
Antall liker
1.524
Torget vurderinger
2
...gleder meg.

;D

Skal bli moro å se om de holder koken.
 

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Innlegg
205
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
211 skrev:
...gleder meg.

;D

Skal bli moro å se om de holder koken.
Det gjør de sikkert, de var råbra da jeg så dem i oslo Konserthus for noen år siden.
Men denne gangen kommer de dessverre uten Jon Anderson...den amerikanske vokalkloningen når ikke helt samme standard imo.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Det har vel strengt tatt ikke Jon Anderson gjort på mange år heller.
Blir nok arti lell.
God konsert, er litt misunnelig
 

Hans_J

Medlem
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
37
Antall liker
0
211 skrev:
...gleder meg.

;D

Skal bli moro å se om de holder koken.
Moro ble det, jeg er kjempe fornøyd med konserten ;D Den nye vokalisten BENOIT DAVID synes jeg imponerte, jeg savnet faktisk ikke Jon Anderson i det hele tatt! Overraskelsen var Machine Messiah, utrolig tøff låt å høre live! Det var også artig å se de på nært hold, siden konsersalen var såpas liten.

Veggen skrev:
Det har vel strengt tatt ikke Jon Anderson gjort på mange år heller.
Blir nok arti lell.
God konsert, er litt misunnelig
Tror du tar feil her, Jon Anderson holder forsatt mål hørte han sammen med Rick Wakeman i Edinburgh for ett par år siden imponerende!
 

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Innlegg
529
Antall liker
50
Jeg er ingen Yes-fan, men reagerte da Radio Norge omtalte Yes som en av de største one-hit-wonders med Owner of the lonely heart.
 
V

vredensgnag

Gjest
Mozart var også et One-Hit-Wonder, med Eine kleine Nachtmusik. Velkjent faktum.

I dag har det vært mye Yes i heimen.
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.687
Antall liker
1.449
vredensgnag skrev:
I dag har det vært mye Yes i heimen.
Og man begynner brått å engste seg for at verden ikke vil stå til påske.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
14.107
Antall liker
10.023
Sted
Trondheim
Det er jo noe i det - de har vel bare hatt en hit. Men det er jo utrolig mye fint på platene deres. Liker best de tidlige - Yes, Fragile og Close to the edge.
Problemet er vel egentlig at man måler grupper etter hvilke hit de har hatt, ikke hvor god musikk de lager. Beethoven er vel egentlig en 2-hit composer? (Symfoni n r. 5 og symfoni nr 9)
For å holde oss i pop/rock-musikken: The Pretty Things er vel dermed et no hit wonder (selv om S.F.Sorrow er et av de beste albumene som ble lagd på 60-tallet)?
 

Hans_J

Medlem
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
37
Antall liker
0
joje skrev:
Jeg er ingen Yes-fan, men reagerte da Radio Norge omtalte Yes som en av de største one-hit-wonders med Owner of the lonely heart.
Kan jo faktisk forstå hva de mener, Yes er for ukjente for folk flest. Slik at Owner of the lonely heart er det eneste de har hørt. Deep Purple har jo i grunn en hit de også. Jethro Tull har vel ingen hit, ganske utrolig at de har solgt over 80 millioner album.

edit
Yes har solgt litt over 30 millioner album, like mye som Ace Of Base solgte på debutalbumet :'(
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
otare skrev:
Det er jo noe i det - de har vel bare hatt en hit. Men det er jo utrolig mye fint på platene deres. Liker best de tidlige - Yes, Fragile og Close to the edge.
Går ut ifra at utelatelsen av "The Yes Album" var en ren forglemmelse? Eller at det var det du refererte til som "Yes".

Fornøyelig å høre at de er et one-hit-wonder. Sikkert i likhet med Led Zeppelin (Stairway..), Pink Floyd (Money) osv da.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Vidar P skrev:
otare skrev:
Det er jo noe i det - de har vel bare hatt en hit. Men det er jo utrolig mye fint på platene deres. Liker best de tidlige - Yes, Fragile og Close to the edge.
Går ut ifra at utelatelsen av "The Yes Album" var en ren forglemmelse? Eller at det var det du refererte til som "Yes".

Fornøyelig å høre at de er et one-hit-wonder. Sikkert i likhet med Led Zeppelin (Stairway..), Pink Floyd (Money) osv da.
Du sier noe, Vidar ;)
Tydelig at Radio Norge ansetter mennesker i pre-puberteten, med et absolutt krav til historieløshet ;D ;D
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
843
Torget vurderinger
6
donnerwetter skrev:
Vidar P skrev:
otare skrev:
Det er jo noe i det - de har vel bare hatt en hit. Men det er jo utrolig mye fint på platene deres. Liker best de tidlige - Yes, Fragile og Close to the edge.
Går ut ifra at utelatelsen av "The Yes Album" var en ren forglemmelse? Eller at det var det du refererte til som "Yes".

Fornøyelig å høre at de er et one-hit-wonder. Sikkert i likhet med Led Zeppelin (Stairway..), Pink Floyd (Money) osv da.
Du sier noe, Vidar ;)
Tydelig at Radio Norge ansetter mennesker i pre-puberteten, med et absolutt krav til historieløshet ;D ;D
På 70-tallet, konseptalbumenes og antikommersialismens tiår, var det et hederstegn å unngå å komme på hitlistene. ;D
For meg er Going for the one den store plata. Husker Lp'en med dobbelt utbrettcover designet av Hipgnosis... :)
Skulle gjerne vært i Oslo i kveld....
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
otare skrev:
Det er jo noe i det - de har vel bare hatt en hit. Men det er jo utrolig mye fint på platene deres. Liker best de tidlige - Yes, Fragile og Close to the edge.
Problemet er vel egentlig at man måler grupper etter hvilke hit de har hatt, ikke hvor god musikk de lager. Beethoven er vel egentlig en 2-hit composer? (Symfoni n r. 5 og symfoni nr 9)
For å holde oss i pop/rock-musikken: The Pretty Things er vel dermed et no hit wonder (selv om S.F.Sorrow er et av de beste albumene som ble lagd på 60-tallet)?
Pretty Things fikk en 10 plass på den engelske singlelista i 1964 med Dont Bring me Down, som deres beste plassering. Men mange singler på listene forøvrig, lenger ned.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.509
Antall liker
960
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
otare skrev:
Det er jo noe i det - de har vel bare hatt en hit. Men det er jo utrolig mye fint på platene deres. Liker best de tidlige - Yes, Fragile og Close to the edge.
Går ut ifra at utelatelsen av "The Yes Album" var en ren forglemmelse? Eller at det var det du refererte til som "Yes".

Fornøyelig å høre at de er et one-hit-wonder. Sikkert i likhet med Led Zeppelin (Stairway..), Pink Floyd (Money) osv da.
Eneste hit(listeplasering) med Pink Floyd var vel Another Brick in the Wall part 2?

MVH
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.687
Antall liker
1.449
Uff, nå får jeg plutselig følelsen av at en er nødt til å gå til innkjøp av Yes også. Og jeg som ikke engang husker en eneste av bursdagene mine fra syttitallet.
vreden, this is on your hands.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
14.107
Antall liker
10.023
Sted
Trondheim
Vidar P skrev:
Går ut ifra at utelatelsen av "The Yes Album" var en ren forglemmelse? Eller at det var det du refererte til som "Yes".
Joda, det var nok "The Yes album" jeg mente. Men siden jeg gjorde den feilen måtte jeg jo hente fram "Yes" og høre den. Og den er jo flott den også. Hadde helt glemt hvor flott "Looking around" var. Og sounden var jo på plass allerede fra første stund. Bassklangen til Chris Squire er umiskjennelig.
 

ingmar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
98
Antall liker
46
Torget vurderinger
2
Hans J skrev:
Moro ble det, jeg er kjempe fornøyd med konserten ;D Den nye vokalisten BENOIT DAVID synes jeg imponerte, jeg savnet faktisk ikke Jon Anderson i det hele tatt! Overraskelsen var Machine Messiah, utrolig tøff låt å høre live! Det var også artig å se de på nært hold, siden konsersalen var såpas liten.
Ja, det ble en virkelig flott konsert. Jeg hadde ikke sett dem i levende live siden ca. 1975 i Ekeberghallen, og det var mye artigere å få dem på så nært hold som man gjør på Sentrum Scene. Siden har det bare blitt LP, CD og DVD...
Benoit var en positiv overrraskelse, og underveis - bare ved å lytte - var det faktisk enkelt å ikke savne Jon. Men jeg tror kanskje at Chris savnet ham, for i Jons fravær falt ansvaret for nesten alt showmanship på ham alene, det ikke så ut til at han trivdes så godt med å være alene igjen som ekte "frontman". Men for en gudbenådet bassist Chris er! Etter John Entwistles bortgang står han alene igjen øverst på pallen IMHO. Også Steve overrasket med en (nylig gjenfunnet?) nerve og intensitet, særlig fra "Heart of the sunrise" og utover. Alan derimot, og dessverre... den trommesoloen - hva var det for noe egentlig?
Men i sum et imponerende show. Og som alltid er det hyggelig å se at mange unge folk vet å verdsette veteraner som holder koken.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.656
Antall liker
1.421
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Fantastisk konsert! Trommesoloen var vel et ledd i å la de andre få hvile seg litt!
 
Topp Bunn