Litt rustent!
Det er min vurdering av dagens derby, der vi henter hjem tre velfortjente poeng på Anfield.
Det er noe is i rubben fortsatt, det lugger litt fremover - men vi har stort sett kontroll gjennom hele kampen.
Stiller dog spørsmål ved standarden på dommerne der borte.
Slaktingen av Macca burde strengt tatt blitt belønnet med en tidlig dusj for Tarkowski.
Og kanskje også Beto, litt senere. Han har gult, og så går han for saksespark og treffer Kelleher i brysthøyde. Hører ikke hjemme på en fotballbane, simple as that!
Var ellers noen episoder der jeg syntes både Virgil og Konate var litt på glattisen. Arroganse? Tja, ikke godt å si. Kanskje de bør konse litt mer på å faktisk spille fotball, i stedet for å skulle tøffe seg så sabla mye overfor motstanderne.
Jeg har ellers et lite ønske til Slot; La Chiesa få prøve seg litt mer. Det er noen av våre som ikke er på topp om dagen, men de innhoppene han har fått, har det sprudlet av. Kanskje kjøre Chiesa på venstre, og Diaz på topp....?
Vel, vel, 3 nye poeng, og fortsatt god avstand til Gunners.
Blir nok en tett og tøff batalje mot Fulham til helgen, men deretter venter et par, tre kamper som på papiret ser noe enklere ut. Hammers og Leicester bør være overkommelige motstandere og gi 6 poeng. Da er vi fryktelig nære serieseier.......
YNWA!
mvh
Proffen