Så bra da Han kunne kjøre altså? Får legge ut på transport tråden her inne at han kan ta med ting til og fra Bergen i helgen.Takker så meget Øyvind.
Kan se ut til at ting kanskje løser seg til helgen.
Tja, du har vel ikke testet Rogue Audio Chronus..La oss tro det.
Kan liksom ikke umiddelbart helt se hva annet i pris segmentet som skulle dra lyden til uante høyder....
Tror ikke Rogue har vært innom kikkerten her en gang.Tja, du har vel ikke testet Rogue Audio Chronus..La oss tro det.
Kan liksom ikke umiddelbart helt se hva annet i pris segmentet som skulle dra lyden til uante høyder....
M
Han får det jeg la det ut for. Det er det nok verdt uansett.Fikk han mer oppdrag på veien? Fikk du en ok pris i frakt da? Blir spennende å høre hva du syns når 508 endelig kommer i hus
Mulig det er noe overkill på så "billige" høyttalere, men du verden som disse småkassene presterer med god elektronikk!
Gleder meg til å teste med tempoene også.
Det låter dem tynt og ikke så pent.Fint at du liker lyden
Hvordan blir det hvis du setter høyttalerne litt lengre utpå gulvet?
M
Har erfart at det kan være begge deler.Ok, skjønner.
Mine ProAc Studio 118 låter også godt med bare 25cm fra bakplate til vegg. Med frontmonterte bassporter blir alt litt enklere
M
Etter en del timer med testing og justering, begynner dette virkelig å smake fugl.
6sl7 røret måtte som nevnt byttes på grunn av mikrofoni, og jeg har byttet ut Psvane 805t til de originale 805 rørene.
Psvane bød på mye godlyd de, men jeg likte ikke bassen med de rørene. I tillegg, er nok det ene røret litt skadet. Det har en lav "ringelyd" innvendig. Det kommer og går litt.
Med de originale rørene, ble bittelitt av den luftige toppen som Psvane har borte, men jeg fikk da tilbake bassområdet og ingen ringelyder som kommer og går.
Har også gått til innkjøp av nye stativer til Guru Junior. 70 cm høyde ble betydelig bedre.
Skulle vel helst ha fått byttet til et par Junior i valnøtt nå, slik at fargene hadde passet litt bedre sammen.
Men, men... Skal fint klare å nyte dette oppsettet allikevel.
Det spiller ihvertfall musikk her nede i hula.
Hadde Oura innom på vin og musikk i går, og jeg tror han likte det han hørte. Vinen fungerte også.
Vis vedlegget 483744
Vis vedlegget 483745
Det er det som er en av forcene til Guru.Fint at du liker lyden
Hvordan blir det hvis du setter høyttalerne litt lengre utpå gulvet?
M
Om noen få timer er det helg igjen.
Satser på noen timer i godstolen i dagene fremover.
Har de siste dagene lurt litt på om man skulle ha forsøkt å finne seg en ny enhet med kombinert Streamer, dac og preamp.
Spørsmålet er bare på om man har stort å tjene på det annet enn at man får en komponent mindre i oppsettet?
Har heller ikke funnet mange alternativer som passer til mine ønsker.
Er nok bare Pre med streamer og dac jeg er ute etter ja.Hva med å prøve ut en Devialet?
PS. Kun pre med streamer og dac du trenger?
Har sett på litt forskjellig. Men siden jeg har ønske om mulighet for både spotify og tidal, så begrenser utvalget seg veldig.Hvilke alternativ har du på blokka?
Aurender? Lumin? Auralic? Oppo? PSaudio? EC? T+A?
Kunne tenkt meg en Aurender/Lumin, men det lugger litt i lommeboka.
Bruker jo Node 2 allerede. Men T+A Dac8 gjør en betydelig bedre jobb både som dac og pre.bluesound node 2 har brukt den lenge som preamp på Nuprime st10.. funket helt knall med god lyd også.. minuset er at du ikke har noen innganger for andre kilder
Hei, bare skyter inn et spørsmål her.Etter en del timer med testing og justering, begynner dette virkelig å smake fugl.
6sl7 røret måtte som nevnt byttes på grunn av mikrofoni, og jeg har byttet ut Psvane 805t til de originale 805 rørene.
Psvane bød på mye godlyd de, men jeg likte ikke bassen med de rørene. I tillegg, er nok det ene røret litt skadet. Det har en lav "ringelyd" innvendig. Det kommer og går litt.
Med de originale rørene, ble bittelitt av den luftige toppen som Psvane har borte, men jeg fikk da tilbake bassområdet og ingen ringelyder som kommer og går.
Helt riktig. Jeg fikk tilbake mye av midbassen og litt hurtighet der nede ved å bytte tilbake til originalrørene.Hei, bare skyter inn et spørsmål her.Etter en del timer med testing og justering, begynner dette virkelig å smake fugl.
Opplever også at oppgradering av rørene på 508 har gitt meg litt slankere lyd og det føles som litt av basstrykket er bort, selv om det låter mer lineært, renere, og med mindre støy.
Er du sikker på at det var effektrørene som utgjorde denne forskjellen og ikke noen av smårørene som 6SN7, siden det ser ut på bildene som ikke du heller bruker de originale men Psvane isteden?