Diverse Youtuber blir true med søksmål av dCS

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.935
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har tenkt det samme selv men unnlatt å skrive om det. Tviler sterkt på at noen andre hadde mottatt en lignende respons fra dcs dersom de hadde gitt en noenlunde lunken mottakelse av et produkt.

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Antall liker
18.768
Torget vurderinger
2
Klokken til Puccini - Monsteruret til Vivaldi.

Jeg syns etterkommerne til Puccini skal saksøke dCS. Kundene som har kjøpt Puccini bør kanskje også ta en prat med en advokat. :)

Puccini.jpeg

Vivaldi.jpeg

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
834
dSC kan sikkert mene at det er kretskortene som koster penger, ikke mengden innmat..

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Antall liker
2.572
Sted
Endor
dCS henvender seg til det audiofile publikum. Og dermed til et markedet som nødvendigvis ikke søker produktene med best lyd/ytelse. Ja, jeg mener det.

Hvorfor i all verden upsample DSD? Eneste mulige gevinst du kan ha er hvis du klarer å flytte den høyfrekvente støyen så langt opp i frekvensomrpdet at det ikke påvirker det hørbare frekvensområdet på en negativ måte. Men her gjør dCS tydeligvis det motsatte.
Men audiofile elsker alt som er mer av, høyere tall osv.

Og dette med middelmådige jitter verdier. I stedet for å selge en totalløsning i én box, har dem en forretningsidé om å selge kunden stadige oppgraderinger, en ekstra box (jitter killer) som skal fixe på det opprinnelige problemet. Og som han som blir saksøkt var inne på, det foregår sannsynligvis noe mer i disse ad-on boxene, som digital signal processing.
dCS fremstår fullstentdig latterlige ......

IMHO, fullstendig uakseptabelt fra dCS, de tiller seg på linje med idioter som Eric Alexander og Tekton..... også Monster Cable .....

EDIT, dette ser ut som et one-man-show fra en ansett som ikke lenger arbeider i dCS.

Sist redigert:

iGran

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2022
Antall liker
2.387
Sted
Makrokosmos
David Steven - dCS Managing Director:

"I wholeheartedly apologise again on behalf of everyone at dCS to Cameron Oatley (Golden sound) for the contents of this email. It should never have been sent.."

En ansatt på dCS fikk sparken, GoldenSound får et dCS Lina anlegg som kompensasjon.

"..and as a step toward repairing our relationship we are sending Cameron a dCS Lina system that will be provided for Cameron to use or gift.."

lydogakustikk

Bransjeaktør
Ble medlem
14.06.2014
Antall liker
2.500
Hvor plausibelt er dette?
My statement was issued in good faith and based on information I believed to be accurate. I have since discovered that certain information regarding this matter, provided to me by an individual at dCS, was not correct. This individual no longer works at dCS.
David Steven (Managing Director av dcs ) har altså publisert et svar uten og vite hvilke kommunikasjon som tidligere har vært mellom dcs og GoldenSound og man legger skylden på andre ansatte?

Svaret hans den 15. juli var hadde klare faktafeil og det som åpenbart så ut som direkte løgn. Hvordan er det mulig at han ikke visste hva som hadde blitt kommunisert tidligere og sender et svar totalt uten den kunnskapen?

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
9.355
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Mulig er det vel, plausibelt er noe litt annet. Uansett er det jo mye humble pie i svaret, så avslutningen er vel omtrent så god man kunne håpet.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
44.346
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Lett og glemme at det er mennesker bak alt dette og mennesker glipper fra tid til annen. Virker som dcs har lyst til å rydde opp, så da håper vi vel at dette var enden på dette og alt ordner seg. :giggle:

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Antall liker
7.885
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Ikke helt perfekt av en leder å skylde på andre i selskapet istedenfor å ta ansvar selv. I tillegg er det noen klassiske "jeg beklager hvis du føler deg støtt"-type vendinger.

"I apologise for any distress caused as a result of this"

Vi beklager altså ikke feilen vi gjorde, men at du synes det var kjipt. Og ellers kort oppsummert "Jeg har ikke gjort noe galt, men jeg har kastet en av de som jobber for meg under bussen."

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Antall liker
2.572
Sted
Endor
Ikke helt perfekt av en leder å skylde på andre i selskapet istedenfor å ta ansvar selv. I tillegg er det noen klassiske "jeg beklager hvis du føler deg støtt"-type vendinger.

"I apologise for any distress caused as a result of this"

Vi beklager altså ikke feilen vi gjorde, men at du synes det var kjipt. Og ellers kort oppsummert "Jeg har ikke gjort noe galt, men jeg har kastet en av de som jobber for meg under bussen."
Er det virkelig mulig at et firma kan true med 7 figure lawsuit uten at CEO og toppledelsen har anelse om hva som foregår?

Ja, det lukter vel kanskje litt kalkun her 🤔

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Antall liker
1.878
Sted
Horten
Er det virkelig mulig at et firma kan true med 7 figure lawsuit uten at CEO og toppledelsen har anelse om hva som foregår?

Hehe, alle viste nok godt om hva som foregikk. Men om ledelsen i etterkant kan hevde at de ikke viste noe som helst, gjør jo at de lettere kan ro seg ut av greiene.
Plausible deniability er vel ordet. 😉

Calmati

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.08.2016
Antall liker
677
Sted
Bærum

Helt usannsynlig at CEO ikke vet om slikt trusler. Det kan vi se bort fra som et sannsynlig scenario.

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Antall liker
2.572
Sted
Endor
Hehe, alle viste nok godt om hva som foregikk. Men om ledelsen i etterkant kan hevde at de ikke viste noe som helst, gjør jo at de lettere kan ro seg ut av greiene.
Plausible deniability er vel ordet. 😉
Tenker nå: Det er CEO sitt ansvar og han kan ikke fraskrive seg det ved å gi andre ansatte fyken!

Sist redigert:

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
9.355
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Uten at jeg har peiling så har han vel ikke nødvendigvis gitt noen sparken for fadesen. Saken begynte for to år siden og det han skriver er bare at vedkommende ikke lenger jobber i dCs, så personen kan utmerket godt ha sluttet av mer naturlig grunn i mellomtiden. Og kanskje fått en godtgjørelse for bli gjort til syndebukk.

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
9.355
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Selvsagt. Det blir uansett bare spekulasjoner, styrt av hva man ønsker å tro.

Topp Bunn