znerkens vinyleventyr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Det er der den store forskjellen til pro-ject ligger. De lager bare fjøler som utseendemessig ligner Rega. Derimot er RP-8/ RP-10 noe helt annet igjen:)
    Da lurer jeg fælt på hvilken Rega denne likner på:confused:;)

Vis vedlegget 354201
    Så ligner vel ikke RP8/RP10 (som jeg og nevnte ikke på noen andre spillere). Så vet du også at alle modellene til Pro-Ject fra Essential II til Carbon Esprit ligner veldig på Rega sine opp til RP6. Jeg sier ikke at de er kopier, men de ligner. Den du henviser til ligner fælt på flere toppspillere der ute; der iblant JR Transrotor, men også litt på Rega sin måte å stive av plinten på... De henter vel litt her og litt der, og i mine øyne er ikke Pro-ject spesielt orginale...Virrvarr av strikker og remmer er i mine øyne finere når de gjør som Rega og Transrotor: mest mulig eller helt skjult:)

i-transrotor-enja-9.jpg
    rega-rp6-platespiller.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.366
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det er der den store forskjellen til pro-ject ligger. De lager bare fjøler som utseendemessig ligner Rega.
    ^ Så da lager de spillere som bare likner noe annet i tillegg også da ;)

Sist redigert:

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Nå ser jeg at kabalen vil bli levert i morgen :)

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Det er der den store forskjellen til pro-ject ligger. De lager bare fjøler som utseendemessig ligner Rega.
    ^ Så da lager de spillere som bare likner noe annet i tillegg også da ;)
    La gå:) Men du vektla nok ordet "bare" litt mer enn meg... Men vi lar'n ligge. Ingen svar er absolutte:)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.366
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Må legge til at jeg virkelig har sansen for designet til RP8 og RP10 da. Det hadde vært interessant å fått hørt de med noe annet enn Rega PU´r en gang.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Da er kabelen i hånden. Nå er det faktisk bare platespiller igjen!

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    @Dazed: du burde jo i tillegg fått deg en monster-modifisert 1210 ala min:) Tror du hadde blitt overrasket:)
    Tja... En SL-1210 Mk2 apellerer iofs til meg som en solid, pålitelig og ærlig maskin, som jeg utmerket godt kunne ha som en nr. 2- og hobbyspiller å fikle litt med innimellom, så det er ikke helt utenkelig.

Finnes det ikke en "sivil" utgave som er omtrent samme innmat men i et litt mer "stue"-chassis og uten pitch slider, etc. forresten? Hva het den?

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Du tenker antagelig på utgaven fra Inspire Hifi. Som bruker en annen plint og tallerken, men beholder det eminente drivverket og setter på en SME 309 arm:)

Monarch

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nei, jeg mener en eller annen mer typisk Technics-modell. Lik de fleste direktedrevne hjemmespillerne deres i utsende. SL-1300mk2, 1400mk2, 1500mk2 ser det ut som det var.

Men bra tips. Skal googles! :)

Sist redigert:

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    image.jpg

Vi er klare her nå...Funken er hjertelig velkommen til å sette seg på plassen sin. Bekreftet at den er hentet av budbil i dag.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.587
    Torget vurderinger
    27
    Hentet på fabrikken i dag? Da har du nok spiller før jul.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Leste dette i dag: Funk Firm’s U.S. distributor, suggests using only the 3-mm Achromat, as the 5-mm version raises the arm too far for the correct vertical tracking angle to be established and bumps the arm up against the dust cover.

Kanskje jeg burde velge 3 mm i stedet for 5?

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Det er så mye frem og tilbake og surr med denne platespilleren at det frister å drite i hele spilleren akkurat nå. Bare masse surr og nye forsinkelser hele tiden.

Funk Firm sendte spilleren på fredag, og enda har de ikke klart å gi Mala et sporingsnummer så vi kan planlegge når spilleren kommer. Mala mener at de skal sende spilleren i posten til @impulse, og da snakker vi enda mer forsinkelser. Ganske rått å gå fra "vi ordner hjemmemontering", til "@impulse monterer for deg" til "vi frakter ikke spilleren for deg. Ønsker du at @impulse skal montere den, så kan vi sende den til ham".

sigma 6

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Antall liker
    36
    Hvis jeg skal købe et komponent i en forretning, og de ikke har den hjemme, så skulle jeg have en rigtig god rabat.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Du er ikke veldig tålmodig Znerken ;-)

Jeg er veldig tålmodig hvis butikker holder det de sier. Jeg ble fortalt at min Concept skulle komme i midten av desember, det gjorde den ikke. Jeg ble fortalt av Mala at Funken skulle komme før helgen forrige uke, det gjorde den ikke. Hadde jeg bare blitt fortalt at "din spiller vil komme før jul en gang", så hadde jeg innstilt meg på at det kunne ta tid. For meg har det noe med forventninger å gjøre!

BJC kabelen kom på to dager...

Det er absolutt ikke Mala sin feil at spilleren er blitt forsinket, men å få informasjon underveis burde nesten være et krav? Jeg har jo ingen anelse om når spilleren kommer.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner at du blir irritert av venting og vingling, men pust ut! :)

Har de sagt at de skal komme hjem til deg og montere?

Har de sagt at de skal frakte spilleren til og fra Impulse i Hølen og så til deg etterpå?

Jeg hadde ikke forventet at de betalte for frakten til hverken deg eller Impulse, egentlig, men aner jo ikke hva som er avtalt. :)

Det raskeste er vel en liten roadtrip. Fra Drøbak (Oslofjordtunellen) bruker du vel 30-40 minutter til Mysen, og kanskje 10 minutter mer fra Moss. (Bastøferga). Tilbake til Impulse i Hølen bruker du 40 minutter, og derfra er det 10 minutter tilbake til Moss eller 15 tilbake til Drøbak. Da kan du jo overvære monteringen også, og det er vel artig?

Ventetid er ulempen ved å kjøpe produkter som er uvanlige nok til at de ikke er hyllevare til enhver tid. Det blir bra til slutt. Ganske snart, forhåpentligvis.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner at du blir irritert av venting og vingling, men pust ut! :)

Har de sagt at de skal komme hjem til deg og montere?

Har de sagt at de skal frakte spilleren til og fra Impulse i Hølen og så til deg etterpå?

Jeg hadde ikke forventet at de betalte for frakten til hverken deg eller Impulse, egentlig, men aner jo ikke hva som er avtalt. :)

Det raskeste er vel en liten roadtrip. Fra Drøbak (Oslofjordtunellen) bruker du vel 30-40 minutter til Mysen, og kanskje 10 minutter mer fra Moss. (Bastøferga). Tilbake til Impulse i Hølen bruker du 40 minutter, og derfra er det 10 minutter tilbake til Moss eller 15 tilbake til Drøbak. Da kan du jo overvære monteringen også, og det er vel artig?

Ventetid er ulempen ved å kjøpe produkter som er uvanlige nok til at de ikke er hyllevare til enhver tid. Det blir bra til slutt. Ganske snart, forhåpentligvis.

Jeg ønsker absolutt ikke å si noe negativt om Mala Audio, for de er veldig hyggelige, og jeg setter veldig pris på dem som butikk. Dette er på ingen måte noe klaging på Mala Audio. Jeg bare føler det har vært veldig lite informasjon underveis, og at jeg har måttet mase på dem for å få vite hva som skjer, og jeg er ikke glad i å mase. Det har vært mye usikkerhet underveis vedrørende hvor stor forsinkelsen er, når spilleren vil komme og hva som faktisk skjer.

Å komme på besøk til @impulse er bare artig, det skal jeg klare. Frakter de spilleren til ham, skal jeg få hentet den der. Har ikke bil, så må få lånt en.

Jeg uttrykte i hvert fall fra starten av min totalt ubrukelighet når det kommer til montering av spilleren, og at dette måtte fikses hos de. Jeg uttrykte også at hjemmemontering ville være det beste, og Mala sa at vi fikk til dette på et vis. Montering og oppsett av spilleren var et krav fra min side for at jeg skulle handle den.

Uansett, får de levert spilleren hos @Impulse, fikser ham og jeg resten :)

Sist redigert:

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Tja, jeg husker jeg dro med meg kona helt til Upsala for å hente en Krell Kav-300cd spiller jeg hadde siklet på i lang tid. Reiste klokken 0530 om morgenen og hjemme igjen utpå ettermiddagen:) Så venting og kjøre langt hører med i denne hobbyen:):)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.587
    Torget vurderinger
    27
    Dette kan ha noe å gjøre med at skjebnen vet det er forskjell på folk: Jeg bestilte platespiller fra England lørdag formiddag. Litt sånn på impulse, den skulle sendes mandag (i går) fikk jeg opplyst. Til min store forskrekkelse ser jeg at spilleren skulle leveres ut i dag før kl 18. Kl 14 i dag ringer FedEx og lurer på om jeg er hjemme. Nei, ikke hjemme nå. Hvor er du spør en hyggelige kar. Jo, på Ammerud svarte jeg. Da kommer jeg med en gang sa han.

Verden er ikke rettferdig, det er like greit å innse det.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå handlet Znerken splitter nytt, blitt forespeilet en løsning som fristet han til å betale inn kjøpesummen. Men så er det uklar ventetid og nye forutsetninger. Skjønner godt at han er irritert. Jeg har selv kjørt til Danmark og tatt toget til Bergen fra Oslo etter brukte hifiutstyr, men dette er noe helt annet.

Sist redigert:

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Dette kan ha noe å gjøre med at skjebnen vet det er forskjell på folk: Jeg bestilte platespiller fra England lørdag formiddag. Litt sånn på impulse, den skulle sendes mandag (i går) fikk jeg opplyst. Til min store forskrekkelse ser jeg at spilleren skulle leveres ut i dag før kl 18. Kl 14 i dag ringer FedEx og lurer på om jeg er hjemme. Nei, ikke hjemme nå. Hvor er du spør en hyggelige kar. Jo, på Ammerud svarte jeg. Da kommer jeg med en gang sa han.

Hvor kjøpte du? Jeg vil gjerne ha sånn service :D

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.587
    Torget vurderinger
    27
    Jeg er enig. Det å vente er i og for seg greit, problemet er at frister ikke holdes.

Vi må snart sette sammen en spiller av reservedeler på sentralen slik at fyren får snurret vinyl. Nestekjærlighet i praksis.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er enig. Det å vente er i og for seg greit, problemet er at frister ikke holdes.

Vi må snart sette sammen en spiller av reservedeler på sentralen slik at fyren får snurret vinyl. Nestekjærlighet i praksis.

Haha, ja :)

Det jeg blir mest satt ut av er at fra dagen jeg bestilte spilleren, og frem til nå har jeg faktisk ikke blitt ringt en gang med informasjon, jeg har måttet mase hver eneste gang.

Soundgarden sendte meg forresten Mail i går og informerte om at Concepten kommer midten av januar, altså en måned forsinket. Det tok de flere uker å svare på alle e-postene jeg har sendt... Ganske forskrekkende.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.587
    Torget vurderinger
    27

Hvor kjøpte du? Jeg vil gjerne ha sånn service :D
    Audio Grail, Garrard 301.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Da har Mala Audio endelig fått sporet platespilleren, og det viser seg at den ikke har ankommet Norge en gang enda. Det er UPS, så er jo lov å håpe at den kommer til Mala i morgen.

PU, som jeg fikk beskjed om kun tok et par dager da leverandør var i Sverige - har jeg etter å ha spurt veldig mange ganger om de har fått den, fått beskjed om at heller ikke er kommet. De trodde den var på plass, men det er den tydeligvis ikke. Godt jeg masa. Denne er vist ankommet landet, så den burde vel leveres snart.

Selv om jeg fikk inntrykk av at jeg kunne velge mellom alle farger på achromat viser det seg at kun 2-3 farger er på lager.

Håper virkelig kvaliteten på spilleren er i et høyere nivå en susehuene på fabrikken. Håper! Akkurat nå er jeg småskeptisk.

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg stoler på at alt blir bra. :)

Hadde de rød matte på lager, da?

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1

Kun sort, hvit og oransje i 5 mm, og sort og hvit i 3mm. Ingen som vet hvilken av mattene som passer, for F6 arm er jo ikke det de vanligvis sender den ut med.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.366
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Har F6-armen VTA-justering > dvs høydejustering? Om så er, og den da kan justeres høyt nok, så spiller det egentlig ingen rolle mht høyden på matten. Er det spesielle lydmessige forskjeller på 5mm og 3mm?

Jeg synes forøvrig det ser cleanere ut med 3mm fremfor 5mm, og ville glatt valgt det dersom det ikke har noen negativ konsekvens, rent lydmessig.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Har F6-armen VTA-justering > dvs høydejustering? Om så er, og den da kan justeres høyt nok, så spiller det egentlig ingen rolle mht høyden på matten. Er det spesielle lydmessige forskjeller på 5mm og 3mm?

Jeg synes forøvrig det ser cleanere ut med 3mm fremfor 5mm, og ville glatt valgt det dersom det ikke har noen negativ konsekvens, rent lydmessig.

Jeg mener jeg leste at 5mm var bedre lydmessig?

I følge REVIEW: The Funk Firm Little Super Deck var problemet at armen krasjet i støvdekselet.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

Kun sort, hvit og oransje i 5 mm, og sort og hvit i 3mm. Ingen som vet hvilken av mattene som passer, for F6 arm er jo ikke det de vanligvis sender den ut med.
    Filtmatta er jo 3mm, så det er vel den tykkelsen du skal ha. Da blir det vel svart, da?

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1

Filtmatta er jo 3mm, så det er vel den tykkelsen du skal ha. Da blir det vel svart, da?

Hmm, det er jo et poeng.

Jeg synes det er litt skummelt hvor lite det står om disse spillerne på nettet, men det er kanskje sånn det er med platespillere?

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er en liten nisjeprodusent i et lite nisjemarked. Det er noe av det som appellerer til meg ang. Funk, men selvsagt kunne de med fordel hatt mer data opplyst på hjemmesiden sin! ;)

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Det er en liten nisjeprodusent i et lite nisjemarked. Det er noe av det som appellerer til meg ang. Funk, men selvsagt kunne de med fordel hatt mer data opplyst på hjemmesiden sin! ;)
    Helt klart et nisjemarked ja :)

Er det en hjemmeside ja? Jeg trodde det var en hyllest til et DOS spill :D

http://www.thefunkfirm.co.uk/

Mala

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Her er det helt klart at budsjettet rutes mot delene i spilleren :cool:

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.594
    Sted
    Sørlandet
    Mala tenker vel på at pengene brukes der de betyr mest. På produktet og ikke markedsføring. Ref din kommentar om hjemmesiden.

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.302
    Sørgelig mye klaging på deg nå. Er det ikke mulig å få tak i noe tålmodighet å smøre seg med. Har ikke du sagt til Mala Audio at du skal ha 5mm matte da? Og hvem mener du egentlig er skyld i at spilleren ikke har kommet enda?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn