Så stod jeg der på togstasjonen, ventende. VY fornektet seg ikke med 15 minutter tillagt tid. Men der kom han, skjeggete med kledelig hullete shorts og et stort smil, selveste
@Retep . Stor stas, så satte vi snuta til
@Zulu. Vi ankom, dvs undertegnede bommet på 16 og 19.. Det å passere femti gir noen interessante valg av løsninger..
Inne hadde Zulu fyrt så jeg ble smått skeptisk til om lytting skulle foregå i lett undertøy. Men heldigvis ikke.. Litt forsiktig innledende lytting kunne gi små indikatorer. At høyttalere stod med litt forskjellig toe in var mitt bidrag, Retep er den smarte av oss to på målinger så der briljerte han. Jeg tenkte på mat..
Vis vedlegget 850667
Det ble trukket litt ned på områder i mellomtone blant annet. Utrolig hva 1dB (!) kan gjøre.. Litt småjusteringer. Så tilbake til lytting. Dette gjorde en forskjell. Ikke si til noen, men DSP kan være et svært så potent verktøy..
2 watt fra Triode Lab, 45 røret. En vakker rørforsterker, veldig fin. Spesielt nyttig med høyttaler-koblinger på begge sider..
Vis vedlegget 850669
Etter justeringer slapp diskant mye mer løs, det hele levde mer. Vanskelig å forklare. Fargen på amp var og en ting jeg tenkte at jeg likte.. Vakkert.
Vis vedlegget 850670
Høyttalere ja.. 99dB følsomme og med en naturlighet som var veldig vanedannende. De river ikke huset med bass, men det er ting å få kjøpt. Kabler som går en "oktav ned i bassen, bjeller på veggene og trekant medisin"? Nei, kanskje et par subber, men det må Zulu finne ut.
Vis vedlegget 850673
Flotte høyttalere som en lett kunne ha eid selv. Papir elementer, og et slags dual concentric system ala Tannoy.
Vis vedlegget 850676
Det hele ble toppet med filippinske nudler laget fra bunn av. Og japansk ostekake. Fint å bruke noen timer sammen.
Takk for at jeg fikk komme Zulu,hils din kjære og takke for maten. Og takk til Retep, alltid veldig hyggelig