Og sannsynligvis ligger det på en server i Texas (cloud computing) med fri adgang for CIA, NSA og FBI med referanse til USA's terrorlovgivnig. Get used to it.Når det gjelder lagring av informasjon, så blir alt lagret på alle typer forum, og det er ingenting unikt med Hifisentralen.
Hehe, jeg tror ikke det er rare utfordringen for en hacker å komme seg inn i databasen vår, men så lenge brukerne ikke skriver Top secret informasjon i PM'er til hverandre, så finner de vel ikke akkurat mye info som de ikke bare kan lese direkte på forumet.Og sannsynligvis ligger det på en server i Texas (cloud computing) med fri adgang for CIA, NSA og FBI med referanse til USA's terrorlovgivnig. Get used to it.
Moderatorer har ingen tilgang til å lese pm, men Admin har full tilgang til databasen, så det er fullt mulig å laste ned backup av databasen.Synes nye sentralen har blitt veldig bra.
Skulle veldig gjerne hatt svar fra Høvdingen på om han eller moderatorer har mulighet for å lese PM.
Har ikke tenkt å komme med noen kritikk hvis så er tilfelle, men vil gjerne vite.
På alle websider (Hifisentralen, Avforum, Hifi4all, Headfi, AVSforum osv.) så lagres info i en database, og den infoen er teknisk sett tilgjengelig for de som drifter siden. Hifisentralen ligger som eksempel på en server hos Uniweb i Tønsberg, og alle som jobber der kan aksessere vår database. Telenor kan teknisk sett lese alle email jeg sender fra min private maskin, så ingenting er direkte hemmelig i vår nye teknologiske verden.Ok, slik jeg forstår det da så blir det slik at IKKE BRUK PM'er da de er "offentlige" for alle i administrasjonen av HFS, jeg var dum nok til og tro at postkassa mi var.....nettop min, men dengang ei kan det virke som. Jeg synes det begynner og lukte vel mye storebror ser deg og vil kontrolere deg her nå, begynner og bli særs enkelt og trekke paraleller med styrsettet i gamle øst tyskland..... men løsningen for meg...... og andre: det er bare og ikke delta aktivt lenger eller og veie vært eneste ord/mening/yttring man skriver veldig nøye så er problemet løst.
Vi holder på med feilretting av en rekke småfeil på bruktbørsen i skrivende øyeblikk, og veldig snart vil det ikke være mulig å lage ny annonse uten å velge sted fra drop-down menyen.og merkelig at det fortsatt er mulig å legge ut annonser uten å oppgi sted hvor selger befinner seg..., irriterende, jeg kontakter ikke disse selgerene uansett hvor interessert jeg eventuelt var i å kjøpe, men slike annonser er og blir spam. Hvorfor er disse selgerene så hemmeligsfulle? er det tyvegods de selger?
Helt enig! Har vært med på mange innstallasjoner av ERP-systemer (Enterprise Resource Planning) i norsk næringsliv gjennom mange år. Det har hver gang vært en voldsom motstand mot slike nye systemer som endrer folks/ansattes arbeidsrutiner. Men bedriftene har vært nødt til å gjøre dette av mange årsaker, hvor de viktigste er at IT-systemer MÅ fornyes (bl.a. p.g.a. ny teknologi) og for at bedriften fortsatt skal være konkurransedyktig. Dette er det bare å venne seg til. Og så blir det forbedringer fremover. Synes admin & Co. har gjort en kjempebra jobb. Keep up the good work!For meg er ikke hifisentralen ødelagt, men folks gode gamle vaner som er ødelagte.
Fremtiden endrer seg hele tiden, og nå er det f.eks. påkrevet at sidene skal fungere på mobiltelefon, og bare det medførte at vi måtte fornye oss. Det har også vært forespurt en rekke endringer de siste årene, og jeg føler at vi har hørt på veldig mange av dem. Jeg tenker spesielt på Torget - bedre søking, mer info om sted, pris og kontaktinfo og mye annet.Vedr. nye systemer i arbeidslivet; det er etter min mening noe helt annet. Det er arbeid.
Det krever at man arbeider med å bruke de nye systemer best mulig og mest mulig effektivt.
Det synes jeg stemmer. Jeg minimerte litt på forumsiden, og da ble det nesten som før. Det er fortsatt litt spor slik at man kan "maksimere" igjen hvis man ønsker, men det er i høyeste grad til å leve med IMHO.Fremtiden endrer seg hele tiden, og nå er det f.eks. påkrevet at sidene skal fungere på mobiltelefon, og bare det medførte at vi måtte fornye oss. Det har også vært forespurt en rekke endringer de siste årene, og jeg føler at vi har hørt på veldig mange av dem. Jeg tenker spesielt på Torget - bedre søking, mer info om sted, pris og kontaktinfo og mye annet.
Som sikkert mange har lagt merke til har vi forsøkt og ikke endre så mye på designet, og det er gjort helt bevisst for at endringene ikke skal bli for store.
Uansett, en stor takk for alle hyggelige tilbakemeldinger, og vi skal jobbe videre for å forsøke og blidgjøre flest mulig.
Jeg synes nå at analogien mellom arbeidsliv (hvor de ansatte må ta i bruk nye IT-systemer og derav endre arbeidsrutinene), er ganske god ifht. nettsteder som gjør det samme (og hvor brukerne må endre rutinene som her på HFS). I begge tilfellene må de som benytter seg av systemene endre rutiner og vaner.Jeg er sikker på at dette går seg til, så jeg har ikke voldsomme problemer med at jeg savner gammelSentralen.
Vedr. nye systemer i arbeidslivet; det er etter min mening noe helt annet. Det er arbeid.
Det krever at man arbeider med å bruke de nye systemer best mulig og mest mulig effektivt.
Jeg har ingen interesse av å jobbe på fritiden.
Hvis du trykker på pilen helt til høyre litt bestemt så fungerer det. Det vil fungere bedre i morgen. Vi ble ikke helt ferdig med noen oppdateringer i dag.Vil det la seg gjøre og kunne redigere/slette egne annonser i løpet av kvelden ? Har ikke vært mulig i kveld, når man trykker på "lommen" med de forskjleige options så bare forandrer den seg til en eller annen koding og/eller spretter tilbake. Skulle gjerne vært inne der og rettet opp noen skrivefeil.
Jeg forsøkte finne denne "Legg ut på nytt" funksjonen, men fant den ikke, er den aktivert eller må man evnt legge ut annonsen om igjen?Hvis du trykker "Legg ut på nytt" så er det faktisk nok. Du vil komme til siden hvor du kan redigere annonsen din, men hvis du ikke gjør noen endringer blir den bare fornyet slik den er, og du trenger ikke å gjøre noe mer. Dette er kanskje ikke så innlysende, og burde kanskje informeres bedre. Nok en ting på min liste.
http://www.hifisentralen.no/forumet/classifieds_usercp.php?do=myitems&tab=5Jeg forsøkte finne denne "Legg ut på nytt" funksjonen, men fant den ikke, er den aktivert eller må man evnt legge ut annonsen om igjen?
mvh
Dette må visst inn med teskje, den linken fører ikke meg til annonsen min, men til utgåtte annonser m.a.o like langt, eller kort om man vil, hadde det ikke vært både logisk og mer lettvint om denne funksjonen var tilknyttet den/de aktive annonsen(e), uten å måtte bytte meny/skjermbilde o.lign, nu havnet jeg på utgåtte annonser i den vedlagte linken, det var jo det jeg ville unngå, at annonsen gikk ut før evnt salg/fornyelse?
Bare delvis enig.Jeg er en av dem som ikke liker de nye sidene. De føles overlesset og det hele føles tungvint. Det blir lenger og lenger mellom hver gang jeg stikker innom. Før var jeg innom daglig, men etter at de nye sidene ble introdusert blir det lenge mellom hver gang.
Det kan godt være at det er en tilvenningssak, men jeg er her nå så sjelden at jeg ikke rekker å venne meg til den nye utgaven. Jeg føler at den er infisert av "featurities". Istedenfor å være designet av noen som kan interaksjonsdesign, har man overlatt designet til brukerne. Det er sjelden en god idé.
Å ja - helt sikkert: har laget mange forumer hvor jeg var/er admin, og med et helt annet grensesnitt. Men HFSII og HFSIII er bygget på de samme ideer, brukermessig sett, og gjenkjennelsen er - etter de første tiden, og med brukerens egen sortering - meget stor.Men det finnes mange fora som bruker vBulletin som er mye enklere og mer oversiktlige å bruke enn nySentralen....
Da er mitt forslag det følgende om du ikke får noe ordentlig svar:Har nevnt mange ting i forskjellige tråder, men ikke fått noen ordentlige svar, føler jeg.
Jeg kommer likevel til å fortsette å være her på Sentralen,
men jeg synes foreløpig ikke NySentralen er en forbedring i forhold til den gamle ...
Det var dette med dugnadsånd og hjelp til selvhjelp da.Er ikke interessert nok. Jeg er ikke her fordi jeg er datainteressert.
Med positiv hilsen .....
Du trenger ikke å komme med så kompliserte innspill - bare si i enkle ordlag hva du mener vi kan forbedre. Det nytter ikke å komme alle til lags, men vi hører alltid på gode forslag, og vi har allerede gjort en rekke endringer.Er ikke interessert nok. Jeg er ikke her fordi jeg er datainteressert.
Med positiv hilsen .....
Jeg skal lage en bilde-tråd over bruken av Torget til uken. Når en lærer hvordan den fungerer så tror jeg de fleste vil se at den er veldig logisk og enkelt oppbygget.Dette må visst inn med teskje, den linken fører ikke meg til annonsen min, men til utgåtte annonser m.a.o like langt, eller kort om man vil, hadde det ikke vært både logisk og mer lettvint om denne funksjonen var tilknyttet den/de aktive annonsen(e), uten å måtte bytte meny/skjermbilde o.lign, nu havnet jeg på utgåtte annonser i den vedlagte linken, det var jo det jeg ville unngå, at annonsen gikk ut før evnt salg/fornyelse?
Er det nødvendig med "lagt inn" og "utgår ..." ved siden av hverandre når det proklameres med stor skrift i annonsen at denne annonsen "utgår om xxx antall dager", da kunne kanskje en "fornyes før" funksjon erstatte utgår kolonnen?
mvh
Javisst er det gratis. Og det er alle andre fora også. Vi hadde en fint fungerende Sentral.Det var dette med dugnadsånd og hjelp til selvhjelp da.
Det må da gå an å bidra litt utover bare å klage. Tjenesten HFS er jo faktisk helt gratis.
Og det setter jeg pris på. Jeg skal vente en uke eller 2 før jeg kritiserer mer.Du trenger ikke å komme med så kompliserte innspill - bare si i enkle ordlag hva du mener vi kan forbedre. Det nytter ikke å komme alle til lags, men vi hører alltid på gode forslag, og vi har allerede gjort en rekke endringer.
UngdomKanskje er det fordi jeg er over 50.
<snip> Kanskje det går seg til og jeg er godt fornøyd om en måneds tid. Hvem vet?
50 år?? rene ungdommen joKanskje er det fordi jeg er over 50.
< snip> Kanskje det går seg til og jeg er godt fornøyd om en måneds tid. Hvem vet?
Jeg skjønner veldig godt at nye hjemmesider ofte kan være både irriterende og en negativ opplevelse. Jeg har selv brukt HFS3 i over 1 år, så jeg er nå vant til den, men jeg tror det vil ta litt tid. Jeg skal i tiden som kommer lage noen veiledninger til tips og bruk som jeg tror enkelte vil sette pris på. Vi har langt flere muligheter nå enn vi hadde på gamle HFS, og på sikt så håper jeg vi skal klare å lage en bedre Sentral.Og det setter jeg pris på. Jeg skal vente en uke eller 2 før jeg kritiserer mer.