C
Cyber
Gjest
Meget fin tråd. Deilig å få litt gode beskrivelser av lyden, og det beviser jo at det ikke nødvendigvis er mest mulig penger som gir den beste lyden.
Ikke det at jeg vet noe om lyden til orso, men den er helt sikkert bra. Men det er da ikke nødvendig og ha superlyd hjemme for å bedømme lyden av forskjellige oppsett. Hvis du bruker de referansene du samler deg ved ulike konsertbesøk, har du kommet langt. Vil mye helle ha tilbakemeldinger av en konsertgjenger uten et ordetlig oppsett hjemme, enn en som har et oppsett til flere millioner, og som mener han sitter på fasiten.Basert på dine lytteinntrykk Orso, tenker jeg at du må ha ENORMT bra lyd hjemme hos deg selv. (Og det er jo det viktigste).
Snabeltuten har gutta laga sjæl, har jeg lest meg til, men driveren er TAD 2002.så ikke før nå
Sluket har rett
Olympian har TAD ET-703 med Vitavox S2 i mellomtonen
tuten er vel custom bronse
Vitavox basser
mvh
Leif
Dette er Lansche Audio's nye modell 8.2. Grunnen til at du sammenlignet skyvet i disse med Ayon er nok at disse (også) har to stk 15" per høyttaler, bakovervendt, i passelig stor kasse. Ellers er det riktig at elementene som omgir plasmadiskanten er 8".Heldigvis finnes så mye på messen at Gryphon sin private og lukkete greie ikke ødela for gleden. Som f.eks Mola Mola og Lansche Audio. Her var det åpent og fritt land.
Litt kabelmystikk kommer man derimot ikke unna på en slik messe. Nesten alle utstillerne hadde gigantiske hageslanger. Noen med høyere tversnitt enn nettopp en hageslange. Litt morsomt at Mola Mola var koblet til dette. For de som ikke kjenner merket med fiskenavnet, så er dette nok et selskap som Bruno Putzeys har startet. Elektronikk som har som mål å slippe musikken mest mulig uhindret igjennom. EmmLabs var kilde i oppsettet.
Lansche Audio sin høyttaler bruker plasma diskant. Usikker på hvilke modell dette var, men antar at elementene rundt plasma diskanten var 8". Plasma diskant skal ifølge Lansche Audio være lynhurtig og ha meget lav forvrengning som ikke gir noe hardhet i lyden. Og jeg syntes også det låt veldig uanstrengt og behagelig i toppen her. Klasse D, som Mola Mola benytter seg av, låter ifølge mange umusikalsk, sterilt og for slankt. Dette systemet beviste i så måte det motsatte. Her var det veldig god fylde og fundament i lyden med en veldig oppløst og åpen, men samtidig behagelig og musikalsk fremføring. Det holdt en veldig fin tonal balanse. Etter Ayon seansen hvor vi hadde diskutert hvor viktig det var med store bass elementer for å få en virkelig uanstrengt bass, så viste Lansche Audio at det er mulig å få til med flere og mindre elementer også. Dette kom tett på Ayon i bassen og hadde messens nest beste bassfundament og fedme. Det er så viktig for at noe skal låte engasjerende. For lite nivå i mellom og øvre bass og det låter veldig fort kjedelig over tid.
Innmaten i Mola Mola. Her skjulte man ingenting. Hypex Ncore som man kan skimte.
Så lag din egen tråd om hvor bra tingene var da og ikke kom drassende med det simpleste trikset i boka "hva er det du kan om dette da". Det er bare du som er sur i denne tråden, ta det som et hint.Jeg kunne også tenke meg å vite hvilket referansegrunnlag trådstarter har. Jeg var selv på messen i tre dager og er mildt sagt uenig i mye av det som er Orsos lytteinntrykk.
Der var det et bedre bilde orso, flottHer ser man elektronikken som ble brukt med Canton.
Vis vedlegget 199806
Så lag din egen tråd om hvor bra tingene var da og ikke kom drassende med det simpleste trikset i boka "hva er det du kan om dette da". Det er bare du som er sur i denne tråden, ta det som et hint.Jeg kunne også tenke meg å vite hvilket referansegrunnlag trådstarter har. Jeg var selv på messen i tre dager og er mildt sagt uenig i mye av det som er Orsos lytteinntrykk.
"Alle" vet at Orso ikke har noe svindyrt Hi-End-greier stående hjemme. Om du vil at noen skal ta dine ord for bedre fisk, så gi folket en grunn til det - eksempelvis som nevnt ved å starte din egen tråd om sakene.
Orso lager her en av de mest interesant messeraporter jeg har lest. Og ut ifra de fleste andre innlegg som er i tråden, er jeg ikke alene om å synes det. Ja det er subjektivt, ja det er kritisk. Men det er nettop det som gjør det interesant. Orso har ingen bindinger noen steder (utstyret han selv har er ikke representert på messen heller), han vet å gi ros til det han liker og ris til det han ikke liker. Man må selvfølgelig ta det han sier med en klype salt, og intrykkene hans er selvfølgelig farvet av pris på utstyret, forutintatthet etc. Men like fullt er dette en meget underholdende og interesant tråd.Som jeg skriver er han i sin fulle rett til å skrive hva han mener. Jeg synes bare det blir litt lettvint å komme med karakteristikker av lyd med så mange ukjente faktorer og med til dels ukjent utstyr. Og nei, jeg vet ikke hva han spiller på hjemme. Samme det, mange har tydeligvis glede av tråden.
Skal jeg nevne noen systemer kan jeg ramse opp følgende jeg synes spilte svært bra: Joseph Audio Pearl med Bel Canto, Raidho D1 stativhøyttaler med Jeff Rowland, TAD som for meg fremstår i en egen klasse, Kaiser høyttalere, Swissonor rørforsterkere med litt spesielle høyttalere som spilte med realisme, trøkk og veldig underholdende, Focal med Soulution og selvsagt Absolare forsterkere med Rockport, glimrende. Og flere, også hornbaserte systemer. Og noe var ikke så bra og enkelte veldig skuffende uten at de behøver å nevnes.
Så lag din egen tråd om hvor bra tingene var da og ikke kom drassende med det simpleste trikset i boka "hva er det du kan om dette da". Det er bare du som er sur i denne tråden, ta det som et hint.Jeg kunne også tenke meg å vite hvilket referansegrunnlag trådstarter har. Jeg var selv på messen i tre dager og er mildt sagt uenig i mye av det som er Orsos lytteinntrykk.
"Alle" vet at Orso ikke har noe svindyrt Hi-End-greier stående hjemme. Om du vil at noen skal ta dine ord for bedre fisk, så gi folket en grunn til det - eksempelvis som nevnt ved å starte din egen tråd om sakene.
Det må man gjerne synes, og skrive det og. Men hva i all verden skal man da med hifi-messer der det spilles musikk på demo?................ jeg synes det grenser til litt utidig å bedømme og gi karakteristikker ut ifra det som blir prestert ..............
Jeg har hatt slike "kvasi horn" (12" waveguide i diskanten) i et TV/surround oppsett som bildene under viser en god stund. Det er vel ikke helt det samme nei og holder kanskje ikke til medlemskap?Orso, skal vedde på at du hiver ditt nåværende oppsett og hopper på horn i fremtiden!