Jeg har hatt en gammel Mercedes Geländewagen 300 GD som privatbil siden 2005, og så har jeg en 2001 Mercedes ML270 som firmabil, mens madammen kjører Golf.
Nå har arbeidssituasjonen endret seg såpass, at jeg ikke har behov for separat firmabil lengre. Imidlertid, så har den MLen blitt veldig herpa av uvørne ansatte (framfanger, bakfanger, begge forskjermer, begge dørene på høyre side+++), så jeg ser det ulikt å få solgt den, samtidig som jeg blir sittende med garantiansvar for en bil som har sett en del hard bruk. Jeg har tenkt igjennom situasjonen, og så kjøper jeg ut bilen fra mitt eget firma. Kjøpesummen går med på å fikse opp skadene på bilen (og å betale ut restlånet) - da ligger summen på omtrent det en må ut med for en som har gått litt mye. I forhold til å skrote bilen, så har jeg fått en brukbar bil av det...
Den gamle Mercedes 300GDen min, begynner å nå et reparasjonsjevndøgn, med mye som må fikses på. Jeg kan gjøre det meste av dette selv, men mangler garasje å kobbe i, og har strengt tatt ikke tid, så jeg trnker at jeg selger den for en rimelig penge. Jeg har ikke nokk splitta personlighet til å trenge to biler... Spesielt ikke når samboeren og har bil.
Jeg trenger imidlertid noe for å frakte ting opp og ned til hytta, som jeg før har løst med Geländewagen. Etter mye fram og tilbake, med forsvarsauksjoner og snoking på nett, har jeg endt opp med å kjøpe denne. (Se bilde)
Registrert som motorredskap på hvite skilt. Kjøres med bilsertifikat. Billig i innkjøp og billig å ha. Praktisk til å frakte ting med og til bruk i vedskogen...
Johan-Kr