|
De gamle EMT-ene ser ut som de gjør 200 km/t når de står stille ....Vi spilte på EMT-riggen den kvelden, men det stod flere spillere hist og her.1) Bra du er bedre!
2) Var noen av platespillerne oppe og gikk?
3) Inntrykk?
Vis vedlegget 231083
Ble Tact / Lyngdorf brukt her da?Det var ikke svette, det var sikkel!!!
Apropos historisk sus så var jo Jean Hiraga himself på besøk kort tid før vi kom brasende. Dumt det ikke klaffa for oss å få møtt en levende legende denne her gangen.
Dominerende og overveldende var jommen meg lyden også. Tøft med skikkelig headroom og smekk i de nedre oktaver samt et lydbilde oppover fritt for gardiner. Suveren kveld med masse god musikk gjengitt på et gjennomført Goto-hornanlegg samt god mat og avslappa stemning.
Leaving Gotorama and entering Town of Ale. Soga held fram....
Lettere modifisert med egenprodusert lager også (om jeg husker riktig).Det forundrer meg ikke. Den er jo ikke akkurat standard vare .... "Lettere" modifisert, hvis jeg har forstått det riktig.![]()
Har selv hatt Lyngdorf-oppsett tidligere og min erfaring er at det bør brukes med know-how og kløkt. Stefano hadde fått hjelp av konstruktøren av Elodis hornbassen, Franz Hinterlehner, til å sette opp TacT RCS 2.2 XP. Det var TacT'ens innebygde delefilter (10. orden, 60 dB/oktav avskjæring) som gjorde jobben mellom hornbassen og Goto S-150 hornet med SG 570-driveren. Og videre oppover i Goto-kjeden var det Thomas Mayer delefilter. Slik jeg forstod det, var det påkrevd med Tact i det lille rommet, men at han på sikt skulle flytte hornoppsettet over i et større rom. Jeg kan vel ikke si at jeg opplevde TacT'en som noen brems i dette råe hornoppsettet den lille stunden vi var der.Ble Tact / Lyngdorf brukt her da?Det var ikke svette, det var sikkel!!!
Apropos historisk sus så var jo Jean Hiraga himself på besøk kort tid før vi kom brasende. Dumt det ikke klaffa for oss å få møtt en levende legende denne her gangen.
Dominerende og overveldende var jommen meg lyden også. Tøft med skikkelig headroom og smekk i de nedre oktaver samt et lydbilde oppover fritt for gardiner. Suveren kveld med masse god musikk gjengitt på et gjennomført Goto-hornanlegg samt god mat og avslappa stemning.
Leaving Gotorama and entering Town of Ale. Soga held fram....
Tør jeg spørre de hifi-reisende hva de synes om Lyngdorf? + / - ?
Forstår jeg det rett at TACT ble brukt kun som et delefilter mellom hornbass og Goto-satelitt eller var highpass på satelitten delt med det andre filteret? Har selv en Lyngdorf DPA-1 i bakhånd som jeg f eks kan bruke på dipolbassene stilt inn som SLAVE, dvs fixed max volum. Så kan satelittene forbli delt passivt. Den eneste ulempen er latency altså den mengden delay som er i den digitale prosesseringen (ca 30 cm). Jeg kan kanskje legge på enda litt delay på bassene slik at de havner en halv eller hel bølgelengde bak satelittene som er delt ved 300 Hz. Hva tror dere om det? Beklager OT Sluket men jeg vet at du er en raus mann og det er lørdagHar selv hatt Lyngdorf-oppsett tidligere og min erfaring er at det bør brukes med know-how og kløkt. Stefano hadde fått hjelp av konstruktøren av Elodis hornbassen, Franz Hinterlehner, til å sette opp TacT RCS 2.2 XP. Det var TacT'ens innebygde delefilter (10. orden, 60 dB/oktav avskjæring) som gjorde jobben mellom hornbassen og Goto S-150 hornet med SG 570-driveren. Og videre oppover i Goto-kjeden var det Thomas Mayer delefilter. Slik jeg forstod det, var det påkrevd med Tact i det lille rommet, men at han på sikt skulle flytte hornoppsettet over i et større rom. Jeg kan vel ikke si at jeg opplevde TacT'en som noen brems i dette råe hornoppsettet den lille stunden vi var der.Ble Tact / Lyngdorf brukt her da?Det var ikke svette, det var sikkel!!!
Apropos historisk sus så var jo Jean Hiraga himself på besøk kort tid før vi kom brasende. Dumt det ikke klaffa for oss å få møtt en levende legende denne her gangen.
Dominerende og overveldende var jommen meg lyden også. Tøft med skikkelig headroom og smekk i de nedre oktaver samt et lydbilde oppover fritt for gardiner. Suveren kveld med masse god musikk gjengitt på et gjennomført Goto-hornanlegg samt god mat og avslappa stemning.
Leaving Gotorama and entering Town of Ale. Soga held fram....
Tør jeg spørre de hifi-reisende hva de synes om Lyngdorf? + / - ?
Dæven, det har jeg ikke tenkt på, Emo. Godt poeng.
Nå bærer det avsted til lørdagshandel - knallgod olivenolje fra Mathallen, en dugelig spekepølse fra Valdres kanskje, så er det Jacobs for trøffelsalami, godt brød og et utvalg gode grønnsaker. Resten av weekenden er viet snooker og hifi i sin helhet, før all slags julemas drar i gang fra uka.
Frommeste vikingen jeg har sett. De gjenværende nonnene var ikke i noen stor fareBygger vel bare oppunder "Sluket som Jesus" dette her?![]()
Romkorreksjon er helt klart et tveegget sverd, du får rettet opp en del ting, men prosessen skjer absolutt ikke upåaktet. I mange tilfeller fungerer det bedre uten ( jeg har aldri benyttet dette), justering i passivt filter eller andre metoder er helt klart å fortrekke.TACT låt drit. I mine sterkt subjektive ører. Så er det sagt. Men poenget er at resten av kjeden er så bra at sluttresultatet var til å leve med. Men ved bypassing av romkorreksjonen ble det bedre. Dette er alt jeg kan si i sakens anledning. Kjenner ikke produktet og dets muligheter og har ikke noen intensjoner om det heller.
Forbeholder meg retten til å være TACTløs.
Ja meget, veldig få ting som matcher den. Men ved aktivisering av dsp/delefilter funksjon skjer det ting som ikke alltid er helt forståelig, og dette er ikke kun min. En kamerat har hatt 4 -5 stykker - samme sak. MEN i følge vedkommende er det faktisk være mulig å hente ut ting hvis man setter seg ned og tweaker/lærer seg å kjenne produktet, mistenker samme sak gjelder Groundsound/Deqx.Du har jo Lyngdorf Millenium permorten. Trodde den var transparent?