Hei! Jeg er på utkikk etter samme forsterker som du! Hvor fikk du fatt i den signaturemodellen? Og hva er egentlig forskjellen på denne og en standard Sli-80? Skriv gjerne litt om hva slags anlegg du spiller på og litt mer om lydkvaliteten. Har forstått det slik at denne har litt mer god gammaldags rørlyd enn mange moderen rørforsterkere...?Må melde meg inn med kjøp av en cary sli-80 signature f1 forsterker,sykt fornøyd med denne)
Den tror jeg Lyric HiFi har.Hei! Jeg er på utkikk etter samme forsterker som du! Hvor fikk du fatt i den signaturemodellen? Og hva er egentlig forskjellen på denne og en standard Sli-80? Skriv gjerne litt om hva slags anlegg du spiller på og litt mer om lydkvaliteten. Har forstått det slik at denne har litt mer god gammaldags rørlyd enn mange moderen rørforsterkere...?Må melde meg inn med kjøp av en cary sli-80 signature f1 forsterker,sykt fornøyd med denne)
Hei,jeg kjøpte denne brukt hos en kar her på sentralen,forskjellen er at det er oppgradert innternkabling og oljefylte kondensatorer mener jeg,skal stå på nettet hva som er gjort,syns den spiller stort,engasjerende,nydelig klang med mine ProAc,har bestilt en ProAc sub for å fylle litt i bunnHei! Jeg er på utkikk etter samme forsterker som du! Hvor fikk du fatt i den signaturemodellen? Og hva er egentlig forskjellen på denne og en standard Sli-80? Skriv gjerne litt om hva slags anlegg du spiller på og litt mer om lydkvaliteten. Har forstått det slik at denne har litt mer god gammaldags rørlyd enn mange moderen rørforsterkere...?Må melde meg inn med kjøp av en cary sli-80 signature f1 forsterker,sykt fornøyd med denne)
Jeg har i dag et par HF275 Helios, en videreutviklet utgave av en byggesetthøyttaler utviklet i det nå nedlagte danske bladet High Fidelity. Høyttalerne er fra tidlig nittitall, rett så gode egentlig, men tungdrevne. Ser vel ikke for meg å bruke en sånn Cary på disse nødvendigvis, selv om 40 Watt egentlig er ganske mye. Rommet mitt er på rundt 20 kvm og (når det blir ferdig oppusset) vil bli ganske godt dempet med teppegulv og bok/platehyller langs veggene. Jeg er på utkikk etter en noe mer gylden og lettflytende lyd enn den typiske transistorforsterkerlyden. Gir gjerne avkall på et par streker oppløsning i så måte. Vil ha kraftige klangfarger og homogenitet i stedet for detaljer og superoppløsning.Hei,jeg kjøpte denne brukt hos en kar her på sentralen,forskjellen er at det er oppgradert innternkabling og oljefylte kondensatorer mener jeg,skal stå på nettet hva som er gjort,syns den spiller stort,engasjerende,nydelig klang med mine ProAc,har bestilt en ProAc sub for å fylle litt i bunnHei! Jeg er på utkikk etter samme forsterker som du! Hvor fikk du fatt i den signaturemodellen? Og hva er egentlig forskjellen på denne og en standard Sli-80? Skriv gjerne litt om hva slags anlegg du spiller på og litt mer om lydkvaliteten. Har forstått det slik at denne har litt mer god gammaldags rørlyd enn mange moderen rørforsterkere...?Må melde meg inn med kjøp av en cary sli-80 signature f1 forsterker,sykt fornøyd med denne)
At den har gammeldags rørlyd må du nesten spørre andre om da jeg ikke har hørt så mange andre røramper....hvilke høytalere har du?
Hei Odd JJeg har i dag et par HF275 Helios, en videreutviklet utgave av en byggesetthøyttaler utviklet i det nå nedlagte danske bladet High Fidelity. Høyttalerne er fra tidlig nittitall, rett så gode egentlig, men tungdrevne. Ser vel ikke for meg å bruke en sånn Cary på disse nødvendigvis, selv om 40 Watt egentlig er ganske mye. Rommet mitt er på rundt 20 kvm og (når det blir ferdig oppusset) vil bli ganske godt dempet med teppegulv og bok/platehyller langs veggene. Jeg er på utkikk etter en noe mer gylden og lettflytende lyd enn den typiske transistorforsterkerlyden. Gir gjerne avkall på et par streker oppløsning i så måte. Vil ha kraftige klangfarger og homogenitet i stedet for detaljer og superoppløsning.Hei,jeg kjøpte denne brukt hos en kar her på sentralen,forskjellen er at det er oppgradert innternkabling og oljefylte kondensatorer mener jeg,skal stå på nettet hva som er gjort,syns den spiller stort,engasjerende,nydelig klang med mine ProAc,har bestilt en ProAc sub for å fylle litt i bunnHei! Jeg er på utkikk etter samme forsterker som du! Hvor fikk du fatt i den signaturemodellen? Og hva er egentlig forskjellen på denne og en standard Sli-80? Skriv gjerne litt om hva slags anlegg du spiller på og litt mer om lydkvaliteten. Har forstått det slik at denne har litt mer god gammaldags rørlyd enn mange moderen rørforsterkere...?Må melde meg inn med kjøp av en cary sli-80 signature f1 forsterker,sykt fornøyd med denne)
At den har gammeldags rørlyd må du nesten spørre andre om da jeg ikke har hørt så mange andre røramper....hvilke høytalere har du?
Defor rør! Har dog aldri hatt en rørforsterker selv, derfor prøver jeg å "se for meg" hvordan det hele blir. Mange moderne rørforsterkere har lagt av seg den gammeldagse rørlyden og er til forveksling lik en moderne, god transistorforsterker (sies det i bladene). Jeg vil altså ha en dæsj eller to av gamle dager...derfor Cary sli-80 (trur eg). Jeg tror nok at en single-ended triodesak kanskje i enda større grad treffer mitt lydideal, men disse er ofte steike dyre og effektsvake. De høyttalerene jeg synes veldig godt om for tida er disse:
6moons audio reviews: Sonus Faber Minima Vintage
Sonus faber minima vintage. Har en kompis med originalene fra 20 år tilbake i tid. De er fantastisk gode størrelsen tatt i betraktning. suverene på vokal, jazz, småskala klassisk osv, der jeg har musikksmaken for det meste. Men disse små rakkerne er også ganske så tungdrevne, så derfor vil 40 Watt fra Cary fort være minimum skal man by opp til dans.
Men alt dette på papiret, synspunkter fra dere er velkomment!
Jeg har aldri hørt SLP-03 på Electrocompaniet, men har god kjennskap til Cary sine produkter, og har eiet SLP-03 selv. SLP-03 er definitivt en favoritt, og du får etter min mening en utrolig god preamp til prisen. Klangen heller noe mot det mørke, men uten å bli kjedelig på noe vis. Klangkarakteren kan også endres noe med ulike rørtyper. Ellers er min erfaring at preampen skaper stort rom og mye deilig klang, akkurat som Cary Audio er kjent for. Preampen er også veldig fleksibel på mange måter.Noen her som vet hvordan SLP-03 og Electrocompaniet effekt på Dali låter? Min nåværende Cambridge pre har tatt kvelden så er på jakt etter ny og tror rørpre kan være løsningen.
Alle SLI-80 som kommer fra fabrikken i dag heter Signature. F1 modellen var en spesiall modell som Cary først laget for en forhandler i USA, men som også ble tatt inn til Norge av TAA Import.Hei! Jeg er på utkikk etter samme forsterker som du! Hvor fikk du fatt i den signaturemodellen? Og hva er egentlig forskjellen på denne og en standard Sli-80? Skriv gjerne litt om hva slags anlegg du spiller på og litt mer om lydkvaliteten. Har forstått det slik at denne har litt mer god gammaldags rørlyd enn mange moderen rørforsterkere...?
Jeg har hatt SLP-03 og den tror jeg kan passe bra på Dali som kan ha en litt pågående øvre mellomtone/diskant. SLP-05 passer selvfølgelig mye bedre....Noen her som vet hvordan SLP-03 og Electrocompaniet effekt på Dali låter? Min nåværende Cambridge pre har tatt kvelden så er på jakt etter ny og tror rørpre kan være løsningen.
Gratulerer! Hvilke rør fulgte med?Tror jeg har vært snill i år da det ramlet plutselig inn en Cary Audio SLI80 fra Lsound For å gjøre en lang historie kort - hvordan Cary har klart å putte inn så mye musikalitet inn i en så enkel forpakning er over min forståelse. Nå er den heller ikke innspilt men jeg må si dette overgår alle mine forventninger av en rør-amp til 28K. Matchen til Dali er veldig bra og den bringer inn den sårt tiltrengte varmen til mine Helicon og den parkerer min gamle Ayon Triton på alle viktige musikalske parametre.
Var redd Triode innstillingen på 2x40W ville bli for lite men der tok jeg feil ja...
Forvent bilder og mer uhemmet skryt i dagene som kommer. Det eneste minuset til denne ampen er en latterlig fjernkontroll som hadde passet best i søppebøtten, forhåpentligvis for jeg lagret volumstyringen over på min NAD fjernis.
Vis vedlegget 221765
He he, ja og glad for det... syntes jeg kjenner igjen kvaliteter fra denne til SLP-05, den spiller så åpent og med en herlig dybde og størrelse på lydbildet. Akkurat passe varmt uten at det bikker over og blir kjedelig og ullent. Må teste litt mer framover men dette var morro må jeg si.Gratulerer, falt tilbake på Cary ja.
fornuftig ung man
Steinar.
Gratulerer! Hvilke rør fulgte med?Tror jeg har vært snill i år da det ramlet plutselig inn en Cary Audio SLI80 fra Lsound For å gjøre en lang historie kort - hvordan Cary har klart å putte inn så mye musikalitet inn i en så enkel forpakning er over min forståelse. Nå er den heller ikke innspilt men jeg må si dette overgår alle mine forventninger av en rør-amp til 28K. Matchen til Dali er veldig bra og den bringer inn den sårt tiltrengte varmen til mine Helicon og den parkerer min gamle Ayon Triton på alle viktige musikalske parametre.
Var redd Triode innstillingen på 2x40W ville bli for lite men der tok jeg feil ja...
Forvent bilder og mer uhemmet skryt i dagene som kommer. Det eneste minuset til denne ampen er en latterlig fjernkontroll som hadde passet best i søppebøtten, forhåpentligvis for jeg lagret volumstyringen over på min NAD fjernis.
Blir spennende og høre hva du syntes, er det lagt vekt på kjent Cary lyd i disse boksene tipper jeg du for hva du leter etter - ref. frempå og hard.Er det noen eiere av 7.125 eller 7.250 som kan gi noen lytteinntrykk? Er spesielt opptatt av kvaliteten på mellomtonen. Den må være musikalsk og ikke frempå eller hard.
Får testet begge men det går fort en uke eller to så det hadde vært interessant å lese andre brukeres erfaringer i mellomtiden. Finner svært lite utenom et par tester av 7.125 via google. Litt rart siden de har vært på markedet siden 2009 så vidt jeg har forstått.
Kan poste noen inntrykk hvis det blir match hos meg. Tester 7.125 først. Er lydkvaliteten som jeg håper kommer jeg kun til å teste 7.250 hvis jeg føler det mangler litt krefter, noe jeg håper og tror det ikke vil gjøre med 7.125.Blir spennende og høre hva du syntes, er det lagt vekt på kjent Cary lyd i disse boksene tipper jeg du for hva du leter etter - ref. frempå og hard.Er det noen eiere av 7.125 eller 7.250 som kan gi noen lytteinntrykk? Er spesielt opptatt av kvaliteten på mellomtonen. Den må være musikalsk og ikke frempå eller hard.
Får testet begge men det går fort en uke eller to så det hadde vært interessant å lese andre brukeres erfaringer i mellomtiden. Finner svært lite utenom et par tester av 7.125 via google. Litt rart siden de har vært på markedet siden 2009 så vidt jeg har forstått.
Er selv litt interresert i disse multikanals-boksene så det hadde vært moro om du poster inn noen inntrykk!
Ser fram til det - Cary måler vel krefter med alle kanaler i drift samtidig, i motsetning til mange andre som kun bruker 2 kanaler så de 125W`ene burde vel drive det meste vil jeg tro. Hvilken prosessor vil du bruke ?Kan poste noen inntrykk hvis det blir match hos meg. Tester 7.125 først. Er lydkvaliteten som jeg håper kommer jeg kun til å teste 7.250 hvis jeg føler det mangler litt krefter, noe jeg håper og tror det ikke vil gjøre med 7.125.Er det noen eiere av 7.125 eller 7.250 som kan gi noen lytteinntrykk? Er spesielt opptatt av kvaliteten på mellomtonen. Den må være musikalsk og ikke frempå eller hard.
Får testet begge men det går fort en uke eller to så det hadde vært interessant å lese andre brukeres erfaringer i mellomtiden. Finner svært lite utenom et par tester av 7.125 via google. Litt rart siden de har vært på markedet siden 2009 så vidt jeg har forstått.
Blir spennende og høre hva du syntes, er det lagt vekt på kjent Cary lyd i disse boksene tipper jeg du for hva du leter etter - ref. frempå og hard.
Er selv litt interresert i disse multikanals-boksene så det hadde vært moro om du poster inn noen inntrykk!
Gratulerer med ny cdp MHei!
Kan antakelig snart melde meg inn i klubben jeg også
Har tenkt å kjøpe en pent brukt CDP 303/300. Er det noen som har hørt denne og kan gi signal om klangsignatur og lydbilde etc?
Har lest et par positive tester på nett..
M
Cary måler med alle kanaler i drift så det skulle være godt med krefter. Hver kanal har også egen strømforsyning så for meg som kun har 5 kanaler burde det gi en gevinst å biampe frontene. Blir veldig spennende å teste!Ser fram til det - Cary måler vel krefter med alle kanaler i drift samtidig, i motsetning til mange andre som kun bruker 2 kanaler så de 125W`ene burde vel drive det meste vil jeg tro. Hvilken prosessor vil du bruke ?Kan poste noen inntrykk hvis det blir match hos meg. Tester 7.125 først. Er lydkvaliteten som jeg håper kommer jeg kun til å teste 7.250 hvis jeg føler det mangler litt krefter, noe jeg håper og tror det ikke vil gjøre med 7.125.Er det noen eiere av 7.125 eller 7.250 som kan gi noen lytteinntrykk? Er spesielt opptatt av kvaliteten på mellomtonen. Den må være musikalsk og ikke frempå eller hard.
Får testet begge men det går fort en uke eller to så det hadde vært interessant å lese andre brukeres erfaringer i mellomtiden. Finner svært lite utenom et par tester av 7.125 via google. Litt rart siden de har vært på markedet siden 2009 så vidt jeg har forstått.
Blir spennende og høre hva du syntes, er det lagt vekt på kjent Cary lyd i disse boksene tipper jeg du for hva du leter etter - ref. frempå og hard.
Er selv litt interresert i disse multikanals-boksene så det hadde vært moro om du poster inn noen inntrykk!
Da er en SLP-03 på vei, fikk tak i en brukt med 4 sett rør så skal bli moro å teste.Jeg har aldri hørt SLP-03 på Electrocompaniet, men har god kjennskap til Cary sine produkter, og har eiet SLP-03 selv. SLP-03 er definitivt en favoritt, og du får etter min mening en utrolig god preamp til prisen. Klangen heller noe mot det mørke, men uten å bli kjedelig på noe vis. Klangkarakteren kan også endres noe med ulike rørtyper. Ellers er min erfaring at preampen skaper stort rom og mye deilig klang, akkurat som Cary Audio er kjent for. Preampen er også veldig fleksibel på mange måter.Noen her som vet hvordan SLP-03 og Electrocompaniet effekt på Dali låter? Min nåværende Cambridge pre har tatt kvelden så er på jakt etter ny og tror rørpre kan være løsningen.
En klar anbefaling i prisklassen på generell basis.
Veldig spennende at du har en ATI 3005. Er den like "musikalsk" og god som de Doxa-effektforserkerkerne du tidligere har eid (tenker både på Doxa 73 og 62)? Er litt sugen på ATI`nJeg skal derimot hente en Cinema 12 hos LSound til mandag og kombinere den med en ATI AT3005. Har testet denne effekten tidligere og den briljerer på kontroll i hele frekvensregisteret, gjennomsiktighet og detaljering.
Kjempefin! Ser det er nytt design på knottene. Er det kun kosmetikk eller er det andre oppgraderinger/endringer i tillegg?Fabelaktig intergrert fra Cary - mer musikalsk enn mye jeg har prøvd og hørt der ute.
Vis vedlegget 223655
Det skal mye til å slå Doxa 62 som i etterkant sett fra mitt ståsted er den beste Doxaen og det beste effekttrinnet jeg har hørt med tanke på ren lydkvalitet.Veldig spennende at du har en ATI 3005. Er den like "musikalsk" og god som de Doxa-effektforserkerkerne du tidligere har eid (tenker både på Doxa 73 og 62)? Er litt sugen på ATI`nJeg skal derimot hente en Cinema 12 hos LSound til mandag og kombinere den med en ATI AT3005. Har testet denne effekten tidligere og den briljerer på kontroll i hele frekvensregisteret, gjennomsiktighet og detaljering.
Jeg synes de eksplosive utladningene blir en tanke soft på Cinema 11a, og jeg regner med at 12 har samme lyddel.Omstendighetene gjorde at jeg ikke fikk testet flerkanals effektene til Cary som jeg skrøt på meg tidligere i tråden. Jeg skal derimot hente en Cinema 12 hos LSound til mandag og kombinere den med en ATI AT3005. Har testet denne effekten tidligere og den briljerer på kontroll i hele frekvensregisteret, gjennomsiktighet og detaljering. Håpet er at Cinema 12 skal være tunet litt mot rørlyd som Cary selv hevder, og sammen med ATI gi det beste fra to verdener. Så var det dette med teori og praksis. Ørene får bestemme de neste ukene om resultatet blir et skritt nærmere hifi og hjemmekino ekstase