steinost
Æresmedlem
Tenkte på impulse response.
Ikke vannfall, der har jeg også lagt meg på ca 300ms.
Ikke vannfall, der har jeg også lagt meg på ca 300ms.
Skulle gjerne tatt en tur innom for en prøvelytt, men akkurat nå er det ikke praktisk å få til grunnet avstandene det er snakk om. ;DIntr spørsmål dette Matsgyver.
Jeg opplever både mitt rom og 8x12 Tom sitt rom spm dempet ja. Hans er i mye større grad eller i mye kraftigere grad dempet der refleksjonene kommer fra. Dette fører til hos meg ( og nå kan jeg bare snakke om meg selv siden jeg ikke kjenner gangen i rommt til 8x12Tom eller andre) at musikken slipper høyttalerene i langt større grad enn tidligere. Musikken får et langt større lydbilde, både i bredde, dybde og høyde.
Jo kraftigere men absorberer, jo mer forsterkerkraft må til for å få opplevd SPL i sweetspot, det stemmer. Men det er ikke mange kneppene som skal til. Fordi når man får bort alle kanselleringene, som også fører til at man mister mye SPL, kanskje spesillet i bass/mallombass så vil jo mer av enegien som kommer ut fra høyttaler rekke helt bort til deg i sweetspot istandfor at den blir borte på veien.
Kunsten er å dempe der det trengs og dempe riktig. Jeg bruker også diffusjon rett ved høyttalere og den tak absorbenten min virker faktisk også som en diffusor, selv om man ikke skulle tro det.
Jeg synes det er spennende å høre opptaksrommet i en mixs. Men jeg er også glad i trøkk og skyv i musikken. Hører mye på Metallica, Satyricon, Dimmu Borgir. Så trøkket vil jeg ha, men ønsker ikke at det skal være diskotek lyd om du skjønner hva jeg mener.
Jeg er også opptatt at at etterklangstiden skal være så lik som mulig over hele spekteret, det samme med impulse responsen ( refleksjonene ) har de samme nivå/tid så opplever man ikke at rommet er så dødt som det kanskje ser ut til på målingene.
Om dette låter musikalsk er det bare en måte å finne ut. Kom en tur på besøk ( nå aner jeg ikke hvor du holder til ) men både jeg og 8x12Tom har døra åpen til de som er intr. Jeg synes det låter helt topp her. Og det er vel det som er viktig...
Dette med så kontrollert lytterom er absolutt ikke for alle. Og jeg tror mange vil oppleve lyden som kjedelig. Problemet med en slik kort seanse er at det er over tid dette kommer snikende inn på deg. Ved første lytt så opplever de fleste dette som uvant iog rart...
Men døra mi er åpen om du vil komme en tur å høre på hvordan det låter her....
For så vidt enig i den tankegangen og uten waveguide finnes det ikke så mange alternativer for å få ønskelig mengde direktelyd i lytterposisjon, men hvis jeg forstår fysikken riktig er dette en lite energieffektiv måte å oppnå denne effekten på. Hvis man kan fokusere lydenergien i den retningen man ønsker kan høyttaleren oppnå det samme lydstyrkenivået i lytteposisjon med mindre energitap. Dette vil også redusere uønsket spredningseffekt som forstyrrer stereopespektivet. Dette skal i mitt hode overflødiggjøre mye av behovet absorbsjonsmateriale fordi den totale lydenergimengden brukes mer effektivt. Behovet for absorbsjon vil fremdeles være der men omfanget absorbsjon kan kanskje reduseres i takt med den reduserte mengden lydenergi. De fysiske plasseringspunkene for hvor man bør fokusere bruken av absorbsjonsplater og diffusorer vil trolig endre seg og det kan hende det blir et litt større behov for diffusorer, men det er mer en magefølelse og egentlig ikke noe jeg har sterkt hold for å påstå. Jeg har bare bemerket at kinosaler ofte fokuserer lydenergien med waveguide, og kvalitetssalene har diffusorer på bakvegg i tillegg.Jo kraftigere men absorberer, jo mer forsterkerkraft må til for å få opplevd SPL i sweetspot, det stemmer. Men det er ikke mange kneppene som skal til. Fordi når man får bort alle kanselleringene, som også fører til at man mister mye SPL, kanskje spesillet i bass/mallombass så vil jo mer av enegien som kommer ut fra høyttaler rekke helt bort til deg i sweetspot istandfor at den blir borte på veien.
Jeg er veldig enig og sitter mye å hører på direktelyd og opptaksrommet selv, og får veldig mye musikkglede av det. Diskoteklyd er et typisk eksempel på musikk i rom med for lite absorbsjon. Trolig grunnet basstung musikk som er ekstremt vanskelig å kontrollere i små og mellomstore rom fordi lydbølgene er så lange at vanlig absorbsjonsmateriale nesten ikke får noen effekt.Jeg synes det er spennende å høre opptaksrommet i en mixs. Men jeg er også glad i trøkk og skyv i musikken. Hører mye på Metallica, Satyricon, Dimmu Borgir. Så trøkket vil jeg ha, men ønsker ikke at det skal være diskotek lyd om du skjønner hva jeg mener.
Du har waveguide på tweeteren, så helt ukjent med det er du vel ikke?Høyttalere med waveguide har jeg for liten erfaring med dessverre.
Audio professionals may have their own preferences—it’s all right, they are just different.Tydelige refleksjoner som kommer før 20-30 ms etter direktelyden er forvregning og det er veldig lett å høre at det ikke hører med på opptaket. Blir stadig like imponert over at folk ikke hører at dette er feil. Noen liker dette også, det blir så stor og magisk lyd.
Begynte min lydinteresse med hodetelefoner, og har kun den senere tiden gått over til høyttalere. Vil tro det er en vei som blir mer og mer vanlig fremover, men det er trolig også en veldig annerledes inngangsdør til audio enn det som tidligere har vært mest vanlig. Dette grunnet problemstillingen med rom-refleksjoner som er snudd opp ned. Å lytte til musikk på hodetelefoner er som å lytte til musikk fra høyttalere i et anaechoic Chamber. Der er nær sagt ingen refleksjoner fra rommet av naturlige grunner.Meget god bok det der og anbefales å leses fra perm til perm hvis man er interessert i å forstå teorien bak hvorfor man liker det man liker.
Leste en gang hele rapporten fra testforsøket hvor konklusjonen om å ikke dempe sideveggene ble hugget i sten.
Ikke en konklusjon å bekymre seg nevneverdig over spør dere meg. Det er fortsatt lov å like både og avhengig av preferanser, interesse, bruk, rom, type musikk, type høyttaler, type opptak, lytteposisjon, spredning og smak.
Tar jeg ikke helt feil ble forsøket gjort på 70 tallet og da dominerte for eksempel en annen type lydopptak enn i dag. Om det var Beatles, Mahler eller rosa støy Toole tok utgangspunkt i husker jeg ikke.
Folk er forskjellige. Noen liker pinpointing og holografi mens noen vil sløre til lydbildet.
I min situasjon hvor jeg ønsker rett frekvensgang og vil høre opptaksrommet vegger ville det vært dumt å ikke dempe sideveggen.
Interessant og velkommen til psykoakustikklubben.Begynte min lydinteresse med hodetelefoner, og har kun den senere tiden gått over til høyttalere. Vil tro det er en vei som blir mer og mer vanlig fremover, men det er trolig også en veldig annerledes inngangsdør til audio enn det som tidligere har vært mest vanlig. Dette grunnet problemstillingen med rom-refleksjoner som er snudd opp ned. Å lytte til musikk på hodetelefoner er som å lytte til musikk fra høyttalere i et anaechoic Chamber. Der er nær sagt ingen refleksjoner fra rommet av naturlige grunner.Meget god bok det der og anbefales å leses fra perm til perm hvis man er interessert i å forstå teorien bak hvorfor man liker det man liker.
Leste en gang hele rapporten fra testforsøket hvor konklusjonen om å ikke dempe sideveggene ble hugget i sten.
Ikke en konklusjon å bekymre seg nevneverdig over spør dere meg. Det er fortsatt lov å like både og avhengig av preferanser, interesse, bruk, rom, type musikk, type høyttaler, type opptak, lytteposisjon, spredning og smak.
Tar jeg ikke helt feil ble forsøket gjort på 70 tallet og da dominerte for eksempel en annen type lydopptak enn i dag. Om det var Beatles, Mahler eller rosa støy Toole tok utgangspunkt i husker jeg ikke.
Folk er forskjellige. Noen liker pinpointing og holografi mens noen vil sløre til lydbildet.
I min situasjon hvor jeg ønsker rett frekvensgang og vil høre opptaksrommet vegger ville det vært dumt å ikke dempe sideveggen.
Etter overgangen til høyttalere må jeg si at jeg virkelig setter pris på refleksjonene fra rommet og ville ikke vært foruten dem. Noen akustiske tiltak er tilført for å få lyden litt mer under kontroll, men har tatt meg i å måtte ta vekk litt absorbering fordi det ved et par anledninger ble litt for lite refleksjoner fra rommet og litt for likt hodetelefonlyd. Boken belyser disse problemstillingene på en fortreffelig måte og ekkoer mange av de opplevelsene jeg har hatt innen min relativt korte tid som lydinteressert. Boken gjør for min del at jeg blir mer bevisst på hva det er som skjer i fysikken som gjør det lettere å identifisere hvilke komponenter i musikkreproduksjon jeg ser ut til å foretrekke. Det som overrasker meg er at psychoachoustics ser ut til å spille en litt større rolle enn jeg først hadde trudd.
Kan forestille meg at for den som har gått den tradisjonelle veien med lyd via høyttalere, og som har hørt sin gode dose med romrefleksjoner opp gjennom årene synes det er interessant med en lyd som ligner mer den i et anaechoic Chamber. Men jeg tror dette skyldes mer at dette er noe nytt og interessant, og ikke nødvendigvis en permanent preferanseendring, men det er bare spekulasjoner fra min side. Kan hende som du sier at vi bare liker forskjellige ting, men jeg har egentlig liten tro på det. Min erfaring er at folk flest stort sett liker det samme. Vi blir bare forvirret når vi navigerer oss frem i denne audiofile snobbeverden hvor vanlige regler for psykologi og fysikk ikke ser ut til å være gjeldende. Ironien i det er at det etter min mening er mer gjeldende her enn de fleste andre plasser nettopp på grunn av all feilinformasjon og synsing.
For så vidt enig i at det pr. definisjon vil gi temporal distortion som i hovedsak slører til "phantom" center image eller stereoperspektivet, men jeg antar det er derfor Floyd er så klar på at senterkanal er et must. Logikken bak det er ganske enkel. Psykoaksustisk sett vil vi lokalisere lyden og "stereoperspektivet" foran dersom vi har en senterkanal, fordi det er kilden til lyden med kortest direkteavstand til ørene. Laterale førsterefleksjoner vil ikke ødelegge en reell senterkanal men gi bredde til opptaket som gjør at rommet føles større.Interessant og velkommen til psykoakustikklubben.Begynte min lydinteresse med hodetelefoner, og har kun den senere tiden gått over til høyttalere. Vil tro det er en vei som blir mer og mer vanlig fremover, men det er trolig også en veldig annerledes inngangsdør til audio enn det som tidligere har vært mest vanlig. Dette grunnet problemstillingen med rom-refleksjoner som er snudd opp ned. Å lytte til musikk på hodetelefoner er som å lytte til musikk fra høyttalere i et anaechoic Chamber. Der er nær sagt ingen refleksjoner fra rommet av naturlige grunner.Meget god bok det der og anbefales å leses fra perm til perm hvis man er interessert i å forstå teorien bak hvorfor man liker det man liker.
Leste en gang hele rapporten fra testforsøket hvor konklusjonen om å ikke dempe sideveggene ble hugget i sten.
Ikke en konklusjon å bekymre seg nevneverdig over spør dere meg. Det er fortsatt lov å like både og avhengig av preferanser, interesse, bruk, rom, type musikk, type høyttaler, type opptak, lytteposisjon, spredning og smak.
Tar jeg ikke helt feil ble forsøket gjort på 70 tallet og da dominerte for eksempel en annen type lydopptak enn i dag. Om det var Beatles, Mahler eller rosa støy Toole tok utgangspunkt i husker jeg ikke.
Folk er forskjellige. Noen liker pinpointing og holografi mens noen vil sløre til lydbildet.
I min situasjon hvor jeg ønsker rett frekvensgang og vil høre opptaksrommet vegger ville det vært dumt å ikke dempe sideveggen.
Etter overgangen til høyttalere må jeg si at jeg virkelig setter pris på refleksjonene fra rommet og ville ikke vært foruten dem. Noen akustiske tiltak er tilført for å få lyden litt mer under kontroll, men har tatt meg i å måtte ta vekk litt absorbering fordi det ved et par anledninger ble litt for lite refleksjoner fra rommet og litt for likt hodetelefonlyd. Boken belyser disse problemstillingene på en fortreffelig måte og ekkoer mange av de opplevelsene jeg har hatt innen min relativt korte tid som lydinteressert. Boken gjør for min del at jeg blir mer bevisst på hva det er som skjer i fysikken som gjør det lettere å identifisere hvilke komponenter i musikkreproduksjon jeg ser ut til å foretrekke. Det som overrasker meg er at psychoachoustics ser ut til å spille en litt større rolle enn jeg først hadde trudd.
Kan forestille meg at for den som har gått den tradisjonelle veien med lyd via høyttalere, og som har hørt sin gode dose med romrefleksjoner opp gjennom årene synes det er interessant med en lyd som ligner mer den i et anaechoic Chamber. Men jeg tror dette skyldes mer at dette er noe nytt og interessant, og ikke nødvendigvis en permanent preferanseendring, men det er bare spekulasjoner fra min side. Kan hende som du sier at vi bare liker forskjellige ting, men jeg har egentlig liten tro på det. Min erfaring er at folk flest stort sett liker det samme. Vi blir bare forvirret når vi navigerer oss frem i denne audiofile snobbeverden hvor vanlige regler for psykologi og fysikk ikke ser ut til å være gjeldende. Ironien i det er at det etter min mening er mer gjeldende her enn de fleste andre plasser nettopp på grunn av all feilinformasjon og synsing.
Jeg er langt på vei enig med deg fra et visst synspunkt, men jeg mener at det er veldig avhengig av hvor stort lytterommet er. Toole gjorde så vidt jeg husker kun forsøket i et enkelt rom med et enkelt oppsett.
De aller aller fleste lytter i et for lite rom som farger for mye og avslører størrelsen. Slik jeg ser det handler akustiske tiltak blant annet om å gjøre opplevelsen av lytterommet størrelse større, men også for å kunne høre all informasjonen som ligger i produksjonen.
Hvis man for eksempel demper feil gjør man rommet bare enda mindre.
Å ikke dempe bredbåndet på sideveggene vil pr definisjon gi temporal distortion (som 8x12 er inne på) som resulterer i et litt mer diffust lydbilde som mange liker.
Mitt mål er å bruke refleksjonene etter 50ms for å skape et større rom og en ISD gap som likner gode konsertsalers. Det er det gjort mye forskning på at det er foretrukket i konsertsaler. Et skritt frem og ett tilbake.
Det du burde ta deg tid til er å besøke både rommet til Tralltrall og mitt. To rom som funker veldig bra, men på ganske forskjellig måte. Sikkert ganske læreriktFordelene med senterhøyttaler er så mange at jeg tror jeg kommer til å gå for den første løsningen og fjerne laterale absorbenter, om det blir bra vet jeg ikke ennå.
Hehe. Skal ta deg på ordet dersom muligheten dukker opp. Har litt erfaring med bass innen hodetelefoner og jeg betviler således ikke at bassresponsen og kontrollen i rommet ditt er ekstremt bra når det måler så bra som det gjør.Det du burde ta deg tid til er å besøke både rommet til Tralltrall og mitt. To rom som funker veldig bra, men på ganske forskjellig måte. Sikkert ganske læreriktFordelene med senterhøyttaler er så mange at jeg tror jeg kommer til å gå for den første løsningen og fjerne laterale absorbenter, om det blir bra vet jeg ikke ennå.
En kan holde på å lese seg til døde på alskens teorier og lignende, men jeg mener det er like viktig og fysisk høre litt forskjellige vinklinger av dette
Bonusen blir jo at du får høre kanskje to av landets beste bass-system (Trur det er lurt med tre smil her)
Ok. Hvis presmisset er opphevet fra stereo til "lyd" så åpner alt seg. Da er vel kanskje det optimale å ha et svært elektrostatliknende element som er omsluttet hodet på alle sider.For så vidt enig i at det pr. definisjon vil gi temporal distortion som i hovedsak slører til "phantom" center image eller stereoperspektivet, men jeg antar det er derfor Floyd er så klar på at senterkanal er et must. Logikken bak det er ganske enkel. Psykoaksustisk sett vil vi lokalisere lyden og "stereoperspektivet" foran dersom vi har en senterkanal, fordi det er kilden til lyden med kortest direkteavstand til ørene. Laterale førsterefleksjoner vil ikke ødelegge en reell senterkanal men gi bredde til opptaket som gjør at rommet føles større.Interessant og velkommen til psykoakustikklubben.Begynte min lydinteresse med hodetelefoner, og har kun den senere tiden gått over til høyttalere. Vil tro det er en vei som blir mer og mer vanlig fremover, men det er trolig også en veldig annerledes inngangsdør til audio enn det som tidligere har vært mest vanlig. Dette grunnet problemstillingen med rom-refleksjoner som er snudd opp ned. Å lytte til musikk på hodetelefoner er som å lytte til musikk fra høyttalere i et anaechoic Chamber. Der er nær sagt ingen refleksjoner fra rommet av naturlige grunner.Meget god bok det der og anbefales å leses fra perm til perm hvis man er interessert i å forstå teorien bak hvorfor man liker det man liker.
Leste en gang hele rapporten fra testforsøket hvor konklusjonen om å ikke dempe sideveggene ble hugget i sten.
Ikke en konklusjon å bekymre seg nevneverdig over spør dere meg. Det er fortsatt lov å like både og avhengig av preferanser, interesse, bruk, rom, type musikk, type høyttaler, type opptak, lytteposisjon, spredning og smak.
Tar jeg ikke helt feil ble forsøket gjort på 70 tallet og da dominerte for eksempel en annen type lydopptak enn i dag. Om det var Beatles, Mahler eller rosa støy Toole tok utgangspunkt i husker jeg ikke.
Folk er forskjellige. Noen liker pinpointing og holografi mens noen vil sløre til lydbildet.
I min situasjon hvor jeg ønsker rett frekvensgang og vil høre opptaksrommet vegger ville det vært dumt å ikke dempe sideveggen.
Etter overgangen til høyttalere må jeg si at jeg virkelig setter pris på refleksjonene fra rommet og ville ikke vært foruten dem. Noen akustiske tiltak er tilført for å få lyden litt mer under kontroll, men har tatt meg i å måtte ta vekk litt absorbering fordi det ved et par anledninger ble litt for lite refleksjoner fra rommet og litt for likt hodetelefonlyd. Boken belyser disse problemstillingene på en fortreffelig måte og ekkoer mange av de opplevelsene jeg har hatt innen min relativt korte tid som lydinteressert. Boken gjør for min del at jeg blir mer bevisst på hva det er som skjer i fysikken som gjør det lettere å identifisere hvilke komponenter i musikkreproduksjon jeg ser ut til å foretrekke. Det som overrasker meg er at psychoachoustics ser ut til å spille en litt større rolle enn jeg først hadde trudd.
Kan forestille meg at for den som har gått den tradisjonelle veien med lyd via høyttalere, og som har hørt sin gode dose med romrefleksjoner opp gjennom årene synes det er interessant med en lyd som ligner mer den i et anaechoic Chamber. Men jeg tror dette skyldes mer at dette er noe nytt og interessant, og ikke nødvendigvis en permanent preferanseendring, men det er bare spekulasjoner fra min side. Kan hende som du sier at vi bare liker forskjellige ting, men jeg har egentlig liten tro på det. Min erfaring er at folk flest stort sett liker det samme. Vi blir bare forvirret når vi navigerer oss frem i denne audiofile snobbeverden hvor vanlige regler for psykologi og fysikk ikke ser ut til å være gjeldende. Ironien i det er at det etter min mening er mer gjeldende her enn de fleste andre plasser nettopp på grunn av all feilinformasjon og synsing.
Jeg er langt på vei enig med deg fra et visst synspunkt, men jeg mener at det er veldig avhengig av hvor stort lytterommet er. Toole gjorde så vidt jeg husker kun forsøket i et enkelt rom med et enkelt oppsett.
De aller aller fleste lytter i et for lite rom som farger for mye og avslører størrelsen. Slik jeg ser det handler akustiske tiltak blant annet om å gjøre opplevelsen av lytterommet størrelse større, men også for å kunne høre all informasjonen som ligger i produksjonen.
Hvis man for eksempel demper feil gjør man rommet bare enda mindre.
Å ikke dempe bredbåndet på sideveggene vil pr definisjon gi temporal distortion (som 8x12 er inne på) som resulterer i et litt mer diffust lydbilde som mange liker.
Mitt mål er å bruke refleksjonene etter 50ms for å skape et større rom og en ISD gap som likner gode konsertsalers. Det er det gjort mye forskning på at det er foretrukket i konsertsaler. Et skritt frem og ett tilbake.
Vi vil derfor på to ting. Et klart og definert senter, og bredde som følger av laterale førsterefleksjoner. Uten senterhøyttaler ville jeg nok argumentert for å dempe laterale førsterefleksjoner for å få et sterkere stereoperspektiv.
Fordelene med senterhøyttaler er så mange at jeg tror jeg kommer til å gå for den første løsningen og fjerne laterale absorbenter, om det blir bra vet jeg ikke ennå.
Slettet innlegget grunnet at det blir litt på siden av trådens tema. Tatt over PM i stede.Ok. Hvis presmisset er opphevet fra stereo til "lyd" så åpner alt seg. Da er vel kanskje det optimale å ha et svært elektrostatliknende element som er omsluttet hodet på alle sider.For så vidt enig i at det pr. definisjon vil gi temporal distortion som i hovedsak slører til "phantom" center image eller stereoperspektivet, men jeg antar det er derfor Floyd er så klar på at senterkanal er et must. Logikken bak det er ganske enkel. Psykoaksustisk sett vil vi lokalisere lyden og "stereoperspektivet" foran dersom vi har en senterkanal, fordi det er kilden til lyden med kortest direkteavstand til ørene. Laterale førsterefleksjoner vil ikke ødelegge en reell senterkanal men gi bredde til opptaket som gjør at rommet føles større.Interessant og velkommen til psykoakustikklubben.
Jeg er langt på vei enig med deg fra et visst synspunkt, men jeg mener at det er veldig avhengig av hvor stort lytterommet er. Toole gjorde så vidt jeg husker kun forsøket i et enkelt rom med et enkelt oppsett.
De aller aller fleste lytter i et for lite rom som farger for mye og avslører størrelsen. Slik jeg ser det handler akustiske tiltak blant annet om å gjøre opplevelsen av lytterommet størrelse større, men også for å kunne høre all informasjonen som ligger i produksjonen.
Hvis man for eksempel demper feil gjør man rommet bare enda mindre.
Å ikke dempe bredbåndet på sideveggene vil pr definisjon gi temporal distortion (som 8x12 er inne på) som resulterer i et litt mer diffust lydbilde som mange liker.
Mitt mål er å bruke refleksjonene etter 50ms for å skape et større rom og en ISD gap som likner gode konsertsalers. Det er det gjort mye forskning på at det er foretrukket i konsertsaler. Et skritt frem og ett tilbake.
Vi vil derfor på to ting. Et klart og definert senter, og bredde som følger av laterale førsterefleksjoner. Uten senterhøyttaler ville jeg nok argumentert for å dempe laterale førsterefleksjoner for å få et sterkere stereoperspektiv.
Fordelene med senterhøyttaler er så mange at jeg tror jeg kommer til å gå for den første løsningen og fjerne laterale absorbenter, om det blir bra vet jeg ikke ennå.
Hvis premisset er stereo, så har man kun to høyttalere. Fordelen med å forholde seg stereo det er at de aller fleste innspillinger er tatt opp og mikset med tanke på det.
Tre høyttalere virker spennende. Har ikke prøvd det, men blant annet Vredensgnag skriver varmt om konseptet. Spesielt det at man kan som du skriver forsinke signalet litt og gi siderefleksjonene fra opptaksrommet til sidehøyttalerene.
EHED har for eksempel prøvd det i praksis i et godt rom og fikk det ikke så godt til synes han.
Tipper at det ikke er noen "gratis lunsj" med tre høyttalere heller. Mengden totaldemping bør nok være riktig uannsett.
PS: Er du sikker på at senterhøyttaleren er ment å stå nærmere lytteposisjon enn sidehøyttalerene?
Hei. Subbene ble plassert på gulvet eter at jeg kjørte en film. Det var formye bevegelse i bildet når LEF sporet pumper ut bass. De stå på racket med en type gummi under, men kan ikke si at jeg hører noe vibrasjoener fra dem. Eller fra komponentene. De glassplatene på racket er det festet relativ myk gymmi mellom glassplatene og stål ramma.Står subene oppå racket vanligvis? Tror de vil trives bedre på gulvet, med gode dempeføtter under. Slik de står nå, vi de skape mye vibrasjoner i kabinettet og de andre komponentene.
Send meg en pm så finner vi ut en dag som passer...Utrolig fint lytterom du har fått til der retep , kunne tenkt meg og høre dette annlegget ditt
Mvh tce-teams
Sender pm når jeg er rundt området der du bor retep legger også ved tlf nr mitt da på pmSend meg en pm så finner vi ut en dag som passer...Utrolig fint lytterom du har fått til der retep , kunne tenkt meg og høre dette annlegget ditt
Mvh tce-teams
Nå er jeg ikke helt sikker på hva du spør om Osten!Har du laget lik de på sidene hos Tor Arne eller er de bare fylt opp?
Hvor dype er de Peter?