beskriv gjerne denne ventil tikke problematikken litt er du grei.Kjører selv en 2000 mod BMW og tar olje service ved halvkjørt service intervall, og har til nå ikke hat de typiske ventil tikke plagene som eller er vanlig, og min er gått snart 300 000 km. (Bensin motor)
Nå er bruksverdien større en innbytteverdien så den blir kjørt til det ryker noe dyrt.
Slitt kam, ender til slutt med knekt vippearm. Har opplevd det selv da jeg hadde 325i E30.beskriv gjerne denne ventil tikke problematikken litt er du grei.Kjører selv en 2000 mod BMW og tar olje service ved halvkjørt service intervall, og har til nå ikke hat de typiske ventil tikke plagene som eller er vanlig, og min er gått snart 300 000 km. (Bensin motor)
Nå er bruksverdien større en innbytteverdien så den blir kjørt til det ryker noe dyrt.
Så lenge du ikke har "bildilla" som enkelte andre av oss så er det en meget fornuftig tilnerming til dette med bilhold!Jeg kjører trikk, buss og t-bane, fordi jeg ikke har lappen eller bil og bor i Oslo.
Parkeringsplassen i kjelleranlegget leier vi ut.
Edit: kan legge til at jeg planlegger å ta kjøretimer og lappen snart. Da blir
det nok en relativt ny og rimelig bil med automatgir og bensin. Noe som
mazda 3, eller en lett brukt bmw 1 serie eller audi a3. Kanskje kia ceed eller
noe annet... Er ikke så kresen på merker, så lenge jeg slipper unna ned noe
som ikke er for dyrt og har relativt lite feil.
Kjører en X-1 i godvær og Caddy Maxi ellers. Kjekt å ha plass til store høyttalere og tunge forsterkere.Jeg kjører en Buell S1 1998 modell, denne holder jeg på å bygge om i kosetempo
Kjøpte denne da min helt ombygde og trimmede Harley-Davidson FXR 1987 modell ble stjelt.
Hadde ikke forsikret den i forhold til alle pengene jeg hadde brukt på den(ja eg var en idiot!), så fikk bare liste pris igjen.
Så hadde begrenset med midler, og eneste sykkelen jeg virkelig likte utenom denne FXR var en slik Buell. Så etter å ha trålet nettet og reist over fjellet og hentet den har den vært min. Og denne sykkelen selger jeg aldri!! Sinnsykt høy funfactor, masse bunndgrag og sinnsykt fet lyd. Begynner å bli ganske så fet. Har ikke noen bilder her nå(er i Spania), men ligger ved bilder av lignende sykler som er bygget om. Min ligner mest på den nederste her:
Vis vedlegget 273152
Vis vedlegget 273153
Vis vedlegget 273154
Vis vedlegget 273155
Vis vedlegget 273156
Vis vedlegget 273157
Kjører samme selv for tiden.kjører en slik:
var praktisk da den ble handlet,mest kjøring i by og nærområde,men blir litt pendling fremover,og ser behovet melde seg ganske rakst, da iq ikke er den beste på motorveien. Men hva skal man bytte til tro?
Jeg kjører Citroën DS5 (2.0 hdi sport Aut)
Vis vedlegget 273144
Fordi jeg vil ha en bil med lekkert design, god premium feel og som skiller seg ut fra de litt kjedelige "me too" bilene Ola og Kari velger (Passat, a4, Mondeo, v60/70 etc).
Jeg innrømmer gladelig at hver gang jeg forlater den så snur jeg meg to minst to ganger for å se på den (og blir litt flau for at jeg gjør det.. Jeg har hatt den over ett år og gjør det fortsatt).. og hvis jeg skal et sted så kjører jeg en omvei. Jeg ELSKER den <3 !!
Jeg har også hatt to Citroën-er før denne som jeg har vært utrolig fornøyd med (en Xantia Excl. Stv og etter den en C5-2 Stv, begge helt nydelige biler å kjøre og jeg savner kanskje litt Hydractive-systemet til Citroën.. Kanskje bytte til en C5 cross snart?) Det er rimelig stor forskjell på Hydractive 3+ og stålfjæring på 18", det er det ingen tvil om Hvis dere aldri har testet så ta en tur innom en Citroën forhandler og finn ut hva det dreier seg om!
Den er ganske stor, men ikke veldig praktisk. Mao ikke den ultimate småbarnsfamiliebilen, men det har vist seg at har man lyst finnes det en løsning 2 småbarn her og vi har aldri ikke fått plass til alt vi trengte å ha plass til Automatkassen gjør den kjempekomfy, men ikke spess billig i drift (0,65 ca snitt til og fra jobb. EMG kassen med robotisert manuell "automat" er nok en del billigere i drift og har fått mye ufortjent pepper i bilpressen imho. Den er kjempegod å kjøre når man bruker den slik man skal) (fikk låne en slik nå min var på service og ble positivt overrasket)
Når det gjelder serviceutgifter har alle 3 Citroën-ene mine vært svært snille. Lite trøbbel og bortsett fra et par dårlige opplevelser hos noen Citroën-handlere i Oslo for 5+ år siden (Ensjø/Storo) så har jeg kun hatt positive opplevelser i det siste (Bøhm og Autovie anbefales)
Hadde jeg hatt garasje og ikke litt færre enn ti tommeltotter hadde jeg investert i en original ds.. asap zulu!
Jeg er vel 1,83 meter høy, og det går akkurat i DS5. Har setet i laveste posisjon, men kunne gjerne hatt setet enda litt lenger ned. Ellers sitter jeg svært godt i setet. Baksetet bruker jeg vanligvis ikke, men høye personer dulter nok borti taket i bakkant der.Synes Citroën DS-bilene ser flotte ut, men jeg får ikke plass i dem. Har prøvesittet en DS5, og skulle jeg kjøre den ville jeg får fryktelig vondt i hodet. Baksetet kan jeg bare glemme. Selv kjører jeg en 2000-modell BMW 530 dAT.
Bildet under er ikke av min, men er et jeg fant på nettet. Min har 17" felger, ikke lavprofil.
Jeg valgte bevist 17" på både sommer- og vinterdekk. Jeg vil ikke ha større felger.Helt enig om lavprofildekk....! Valentino har en fin kommentar i dieselpartikkeltråden om bil som posørverktøy......
Samme her. Dvs jeg har 16 på vinterdekkene.Jeg valgte bevist 17" på både sommer- og vinterdekk. Jeg vil ikke ha større felger.Helt enig om lavprofildekk....! Valentino har en fin kommentar i dieselpartikkeltråden om bil som posørverktøy......
Diesel er bedre enn sitt rykte - det er i alle fall min erfaring.
I min ungdom var 70-profil = lavprofildekkSynes Citroën DS-bilene ser flotte ut, men jeg får ikke plass i dem. Har prøvesittet en DS5, og skulle jeg kjøre den ville jeg får fryktelig vondt i hodet. Baksetet kan jeg bare glemme. Selv kjører jeg en 2000-modell BMW 530 dAT. På årets tur til Praha hadde den et gjenomsnittsforbruk på 0,67 l/mil. Nok motor til at forbikjøringer går greit, og den koser seg på motorveien i 160 km/t. Selv i Tyskland på motorveien der jeg lå i hastigheter mellom 140 og 190 km/t kom den ikke over 0,7 l/mil. Litt hardt fjæret (sportsunderstell), men det gir flotte kjøreegenskaper og ikke alt for ubehagelig på humpete vei. Behagelig langtursbil, men litt stor for småkjøring og parkering i by.
Bildet under er ikke av min, men er et jeg fant på nettet. Min har 17" felger, ikke lavprofil. Lavprofildekk er ubehagelige og harry. Ikke ser det fint ut heller.
Beklager veldig sent svar, men etter en tid lekker oljetrykke ut av de hydrauliske ventilløfterne når bilen har stått en stund, da kommer det en tikke lyd fra ventilene til oljetrykket igjen har etablert seg i ventilløfterne. (tikkingen varer bare noen sekunder)beskriv gjerne denne ventil tikke problematikken litt er du grei.Kjører selv en 2000 mod BMW og tar olje service ved halvkjørt service intervall, og har til nå ikke hat de typiske ventil tikke plagene som eller er vanlig, og min er gått snart 300 000 km. (Bensin motor)
Nå er bruksverdien større en innbytteverdien så den blir kjørt til det ryker noe dyrt.
Har den motoren mekaniske ventilløftere? Jeg har ikke vært borti det problemet med brukket vippearm på BMW.Slitt kam, ender til slutt med knekt vippearm. Har opplevd det selv da jeg hadde 325i E30.beskriv gjerne denne ventil tikke problematikken litt er du grei.Kjører selv en 2000 mod BMW og tar olje service ved halvkjørt service intervall, og har til nå ikke hat de typiske ventil tikke plagene som eller er vanlig, og min er gått snart 300 000 km. (Bensin motor)
Nå er bruksverdien større en innbytteverdien så den blir kjørt til det ryker noe dyrt.
Det er herlig når guttedrømmer realiseres!gratulerer med porschen, fosse.
guttedrømmen for mange det der.