Oslo Hificenter

Immortal

Medlem
Ble medlem
30.08.2008
Innlegg
14
Antall liker
9
Sted
Hauge i Dalane
Jeg har bare meget gode erfaringer med OHC, selv lenge før jeg ble en god kunde der.

Første gangen jeg var innom butikken opplevde jeg meget god service.
Jeg nevnte med en gang at jeg ikke skulle kjøpe noe, men bare var innom for å se og evt lytte litt.
Besøket var på over en time, og fikk hørt flere anlegg og snakket mye med selger.
Ble veldig overasket at de hadde såpass god tid til meg.

Dette har gjort at jeg i senere tid at det har blitt noen timer i butikken deres. Og resultert i at jeg har blitt en god kunde der.
Har aldri vært noe problem med hjemlån, men har blitt så fornøyd med produktene at ingen ting er returnert til nå.
Har blitt veldig mange mail framm og tilbake, og min erfaring er at jeg alltid for raskt svar.
Noen (mange) timer i tlf har det også blitt, da jeg ikke bor i Oslo.
Dette har mye og bety for min del.

Noe av det første jeg også la merke til var hvor opptatt de var av ren strøm.
Dette var jeg meget skeptisk til, helt til jeg fikk testet dette ut hjemme.
Sjønner nå hvorfor de var så opptatt av dette, og det hadde meget god effekt hjemme hos meg.

Skal nevnes at det er Øystein ( Skink her på forumet) jeg har forholdet meg til.
Men har pratet med flere av de ansatte, og opplever alltid meget god service.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.339
Antall liker
1.229
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Avtalte kjøp av rørforsterker der en gang. Var enig om kjøp, pris og forsendelse. Jeg overførte pengene, men hørte ingenting. Tok kontakt etter en stund og da "hadde det skjedd noe med forsterkeren" og jeg fikk pengene tilbake. De hadde nok solgt til noen andre for en høyere pris - kanskje hentepris i stedet for sending....tenker jeg.
Når jeg tenker meg om så har jeg ikke vært innom OHC etter dette.
 

jan_andre

Medlem
Ble medlem
29.05.2013
Innlegg
31
Antall liker
5
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Kjøpte nettopp et sett Nordost Purple Flare HT kabler der. Fikk en svært god pris og veldig god service. Fikk blant annet høre T+A, det blir min neste forsterker:) Alt i alt veldig godt inntrykk av butikken!
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.578
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Bare skryt fra meg.
Svarer på mail og svarer kjapt. God service og rask levering. :)

Der har mange andre mye å lære.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
6.045
Antall liker
4.243
Torget vurderinger
96
Har handlet på OHC for en del år siden, la igjen en del kroner. Tømmervik har jeg snakket med noen ganger. Helt ok kundebehandlling synes jeg. For meg mister dog en forretning all troverdighet, når de med stor iver argumenterer for bullshitprodukter som shaktistone. Det er da du forstår at det er en business, og ikke et sted du går for å få nøktern og ærlig veiledning.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Har en kamerat som forvekslet OHC med Hi-Fi Klubben. Han kom seg rskt ut da han oppdaget forskjellen, både i stemning og på priser. :)
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.263
Antall liker
8.280
Sted
Oslo
Utmerket service på OHFC senest i dag. Jeg hadde klart å kile fast "clampen" på aviden. Tormod var sterk i klypa & løste det umiddelbart:cool:.


mvh
 

thans

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.05.2012
Innlegg
70
Antall liker
14
Sted
Oslo
For mange år siden, etter min første deltidsjobb ved siden av studiene, hadde jeg spart opp ca 50 000 til å kjøpe mitt første "seriøse" anlegg. Jeg var da innom OHC hvor de først spurte om budsjett. Jeg antydet rundt kr 40 000, og de hentet deretter Tømmervik. Vi diskuterte hifi-erfaring, og etterhvert anbefalte han noen forsterkere fra Densen med cd-spiller fra Micromega og høyttalere fra Audio Physic. Jeg likte det jeg så, og spurte om en demo. Jeg ble forklart at det ikke vil gi et riktig inntrykk om jeg hører det i butikken, hvor de akustiske forholdene er annerledes enn hos meg. Jeg skulle bare kjøpe, og om jeg ikke var fornøyd så ville de komme hjem til meg etterpå, og hjelpe meg med oppsettet til jeg ble fornøyd. Jeg fortalte at jeg ikke hadde penger på meg, men at hvis de ville gi meg en demo ville jeg vurdere saken, og ev. ta med penger neste gang. Tømmervik fortalte meg at det ikke var noe problem med penger, da de kunne ordne kreditt. Han fikset en kredittsjekk, men siden jeg var student, så ble jeg heldigvis ikke funnet kredittverdig den gangen. Noen demo fikk jeg ikke...

Jeg hadde veldig lyst på det anlegget, men handlet etterhvert hos en annen forhandler. I årenes løp er det nok noen hundre tusen kroner som ikke har blitt lagt igjen hos OHC etter dette første møtet med dem...
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.251
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Uten om å legge for mye i det så mister jeg fort interressen når det blir drittslenging om andre produkter istedenfor å fronte sine egne.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Uten om å legge for mye i det så mister jeg fort interressen når det blir drittslenging om andre produkter istedenfor å fronte sine egne.
Mener du med det å antyde at noen Oslo HFC snakker nedsettende om andre forhandleres produkter?
 

Linda78

Medlem
Ble medlem
04.04.2014
Innlegg
7
Antall liker
5
Stort sett positive erfaringer med OHC. 👍😊

Derimot:
Kjøpte nylig et par demobrukte Naim Ovator av autorisert Naim forhandler i Oslo. Ikke like imponert der kan man si... De har tydeligvis ikke allverdens respekt for verken varene eller kundene sine. Greit for andre å vite at et "strøkent" produkt ikke nødvendigvis er det! Forslag til kompensasjon ble ikke tatt i mot. Skulle få lov til å få 3000 Kr i avslag på veiledende pris på et produkt jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt å kjøpe.

Jeg er nok en pirkete kunde, men butikker som selger relativt kostbart utstyr bør ha i bakhodet at ikke alle har blitt like blaserte ift hi-fi; høyttalere med nypris på 40-50000 Kr er for mange en drøm. Å motta drømmeht med en liten skavank blir da en stor nedtur. Så til selgere/butikker, ta vare på de kundene som ikke nødvendigvis legger igjen mest penger der og da. For det første den samme kunden bli langt mer innbringende på sikt i form av flere og større kjøp. For det andre kan en godt ivaretatt kunde gi forretningen nye kunder pga gode omtaler.

Man skal vel ikke legge ut navn på forretninger her når kan kritiserer, så det skal jeg ikke gjøre!
(Men navnet ligner litt på et klassisk musikk-spørreprogram på tv😌😉)
 

Linda78

Medlem
Ble medlem
04.04.2014
Innlegg
7
Antall liker
5
Må få legge til at butikken unnlot å svare da jeg gav dem tre-fire (etter mitt skjønn) adekvate muligheter for å gi en liten kompensasjon. Derfor har jeg ikke så dårlig samvittighet for å offentliggjøre min lille misnøye! Ellers liker jeg å rydde opp internt om det skulle være noen uenigheter👼😊

Skrivefeilene kommer av trøtte øyer, ikke av alkoholkonsum, selv om det er natt til søndag☺
 

thans

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.05.2012
Innlegg
70
Antall liker
14
Sted
Oslo
Hvis jeg tenker på samme forhandler, har jeg erfart at de tar litt lett på bruksslitaje på brukte- og demovarer, samt at de ikke alltid er så tydelige på om de leveres i orginalembalasje og med bruksanvisning etc. For de som er opptatt av slikt er det derfor essensielt å sjekke ved selvsyn at varene ser ok ut, og få bekreftelse på hva som følger med. For øvrig synes jeg de er trivelige folk, og greie å handle hos hvis man er ute etter å kjøpe nytt, men da er det stort sett listepris som gjelder, og de er stort sett ikke så interessert i å ta innbytte med mindre du oppgraderer fra noe du har kjøpt hos dem tidligere.


Derimot:
Kjøpte nylig et par demobrukte Naim Ovator av autorisert Naim forhandler i Oslo. Ikke like imponert der kan man si... De har tydeligvis ikke allverdens respekt for verken varene eller kundene sine. Greit for andre å vite at et "strøkent" produkt ikke nødvendigvis er det! Forslag til kompensasjon ble ikke tatt i mot. Skulle få lov til å få 3000 Kr i avslag på veiledende pris på et produkt jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt å kjøpe.

Jeg er nok en pirkete kunde, men butikker som selger relativt kostbart utstyr bør ha i bakhodet at ikke alle har blitt like blaserte ift hi-fi; høyttalere med nypris på 40-50000 Kr er for mange en drøm. Å motta drømmeht med en liten skavank blir da en stor nedtur. Så til selgere/butikker, ta vare på de kundene som ikke nødvendigvis legger igjen mest penger der og da. For det første den samme kunden bli langt mer innbringende på sikt i form av flere og større kjøp. For det andre kan en godt ivaretatt kunde gi forretningen nye kunder pga gode omtaler.

Man skal vel ikke legge ut navn på forretninger her når kan kritiserer, så det skal jeg ikke gjøre!
(Men navnet ligner litt på et klassisk musikk-spørreprogram på tv������������)
 
Topp Bunn