Dette er interessant. Da jeg så disse i Drøbaktråden, tenkte jeg at de var custom bygget. Nå dukker de opp her, og et nærliggende spørsmål er om disse er tilgjengelige i handel og vandel, evt. som byggetegninger. Jeg kan ikke se at Skramstad har noe på nett om disse. De har jo et greit fotavtrykk og bør kunne vurderes av folk som er på bassjakt, som meg.Kjøpt og kjøpt... Fingra fulle av finerflis vitner om en viss egeninnsats. Bygde med en kompis og assistanse fra møbelsnekker. Mye kløn, mange timer og sene kvelder men dævelsk moro pluss bonus eierglede
Takk og takk! Dette låter fornuftig allerede med kun skramstadhorn hele veien opp til mellomtonen.
Jeg forstår, takk. Dette er vel tresløyd for viderekommende, men det finnes jo snekkere. Er det typiske subhorn, eller kan de deles høyere?de er custombygget og Grelv og undertegnede tok utviklings/design-kostnadene
dette "spanderer" vi på alle som vil bygge
de kan kjøpe rettighetene til å bygge disse med å betale en "royalty" til Rune og partnerens selskap Paragon Arrays
denne er for symbolsk å regne
tegninger for fres utarbeides av Rune mot et normalt fee
skumpropp kjøpes av Rune, er endel av et patent, derfor royalty
aluprofiler får man tegninger til og bestiller selv
mailadresse utleveres via PM for interesserte
mvh
Leif
Hvorfor det?for optimal integrasjon, ville jeg kjørt rør på mest mulig
Interessant..fordi JEG mener at rør gjengir overtoner på en mere troverdig måte enn noen trisseforsterker jeg har hørt
temaet er ikke subjektivt, men tolkningen og hvilke konsekvenser den får...Så så... Leif sier "jeg". Ingen fasit, mange skoler og veier og dette er et høyst subjektivt tema. For min egen del vil jeg fortsette å eksperimentere med forskjellige kombinasjoner med et åpent sinn.
Det er da vi sier att dritten traff vifta
til en HT som ikke får med fundamentet...ref ny tråd om Subwooferes innvirkning på helheten.....Snart skal jeg fore Ortofon Cadenza Black inn i en DSP som igjen leverer signaler til en First Watt SIT2. Skrekk og gru
Mesteparten ligger i selve opptaket og mikrofonplassering og akustikken i avspillingsrommet, men bittelitt tillagt støy av ymse slag i hvert eneste ledd i opptaksprosessen, mikseprosessen, masteringsprosessen og avspillingsprosessen hjelper ikke det heller.Følger ikke helt denne, hvorfor blir harmonisk forvrenging borte i opptaks-sammenheng?
Ha ha, der traff du ikke riktig "jordet" engang. Tror hverken Orso eller jeg vil være bekjent av noe sånt.er du den eneggede tvillingbroren til Orso?
bakgrunnen for min kobling var påstanden om at rør tilfører forvrengning, implisitt trisser gjør det ikke( og særlig ikke DP) og det ville vært en påstand "i Orso ånd"Ha ha, der traff du ikke riktig "jordet" engang. Tror hverken Orso eller jeg vil være bekjent av noe sånt.er du den eneggede tvillingbroren til Orso?
Jeg har absolutt ikke noe i mot masse harmonics i avspillingskjeden. Holder selv på å forske på hvordan jeg skal kunne gjøre opptak som best mulig bevarer akustiske instrumenters egenklang så en tråd om Ed Pong er velkommen.
Nei, men i mitt hode vil det bidra til at de oddeharmoniske som oppleves unaturlige blir mindre hørbare ved at man styrker de naturlige harmoniske.Men da får vi uansett ikke gjengitt den harmoniske forvrengningen som ble skapt i opptakssituasjonen, enten det er konsertsal eller studio. Og denne kan dermed ikke da "påføres" igjen med rør.