Rai Rai!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.042
    Antall liker
    17.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kirken kunne vært tidenes lytterom, men spørs om jeg ikke får sognebarna på nakken! Den er i bruk, og det er dåp, begravelse, og noen messer i året der.
    Alle de aktivitetene du nevner trenger lyd - FET LYD! Selg kirkeorgelet, kast koret på dør og rigg opp dine greier der. Penger spart, penger tjent og du har et sted å være :D
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Takk alle sammen!

    Da håper jeg på besøk av medforumister til Nærsnes før vi pakker ned sakene i slutten av juli.
    Tenkte å invitere til en liten samling før sommeren.

    Vi hadde en dame med den flotte tittelen "interiørkonsulent" på besøk i går i forbindelse med fotografering og visning. Vi måtte finne fram luktesaltet da hun så hornhaugen, og vi fikk en "to do" liste lenger enn torarullene etter besøket. Rimelig frustrerte over alt som trengs å klargjøres før visning ringer plutselig fra megler med et bud som var tilsvarende prisantydning. Vi klinte til, og kan da nyte sommeren uten å bære ut horn, dekorere med "HOME" og "LOVE" og all den skiten der. Det er pokker meg verd en god slump cash...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det kaller jeg beslutningsdyktighet! grattis!
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Ja steike. Å nyte sommern på Nærsnes i et hjem som ser ut som et hjem, og å kunne beføle horna frem til de pælmes i container i slutten av juli gir sjelefred. Rimelig fornøyd nå. Kaster meg i bilen og drar på skaugen ut dagen. So long kontorister!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Beste annonsen jeg så på Finn i år var følgende case..En fyr hadde kjøpt et stk HOME skilt..Men han ville heller ha HEME på peishylla... Når dette var fikset var det bare HOMO igjen ..."Er det noen som vil ha HOMO på peishylla"... Lo godt husker jeg..
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.715
    Antall liker
    107.258
    Torget vurderinger
    23
    Way to go, JoHoo!! Ikke noe å drøye - og en seier over fjastantene! Style my ass... Bæltriveligere hjem enn ditt skal en lete etter, og de som reflekterer over denne typen eiendom skjønner det umiddelbart uten duftlys og fargekoordinert dasspapir :D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    der var n igjen
    ble det Studer på deg?
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.042
    Antall liker
    17.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattiis med salg, MEN! hvordan fikk "interiørkonsulenten" innpass i det hele tatt?! E lite tankekors....;) Eller bor det en aldri så liten Djan Thåmaz i JoHoo alikevæl?!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.715
    Antall liker
    107.258
    Torget vurderinger
    23
    der var n igjen
    ble det Studer på deg?
    Ikke foreløpig, har ikke hatt mulighet til å forske/fokusere på slikt akkurat nå.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.715
    Antall liker
    107.258
    Torget vurderinger
    23
    Grattiis med salg, MEN! hvordan fikk "interiørkonsulenten" innpass i det hele tatt?! E lite tankekors....;) Eller bor det en aldri så liten Djan Thåmaz i JoHoo alikevæl?!
    Nasty...:cool: men når jeg tenker meg om..:rolleyes:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    prisene sklir sakte men sikkert oppover ser jeg...
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.042
    Antall liker
    17.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, ser ut til at Sluket mener at det er andre ting enn prisen som også sklir oppover....:p:cool:

    Men salget er vel spikret nå, JoHoo, så det er vel ingen vei tilbake? Jaja....
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    dum bass? :cool:


    btw tror den gulroten skal sitte i andre enden :confused:
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Grattiis med salg, MEN! hvordan fikk "interiørkonsulenten" innpass i det hele tatt?! E lite tankekors....;) Eller bor det en aldri så liten Djan Thåmaz i JoHoo alikevæl?!
    Djiiisus Gunner! Du har vel fått med deg at i det Johooske hjem er estetikk i høysetet, og regelmessig besøk av interiørkonsulenter er påkrevd for å opprettholde en viss standard.
    Her kan en tydeligvis ikke forlate tråden i et øyeblikk før den fylles av rektal humor og spekulasjon rundt trådeiers maskulinitet. Godt!

    Ellers var det eminent besøk på Nærsnes i går rustet med en kapabel mikrofon, upåklagelig pågangsmot og humør.
    Hornhaugen ble løpetidskorrigert og deleflanker finpusset. Mildt sagt et kvantesprang i lyden, og nå er det litt generell voicing igjen før jeg kan skifte status fra work in progress til progress.

    Nogenlunde frekvenslineær bass er en utfordring i en ubehandlet og usymmetrisk stue, men store åpninger til alkove, kjøkken osv. Uten DSP hadde dette vært en kamp med vindmøller, men takket være Subhornas enorme kapasitet og følsomhet kombinert med Holtons svære baller og høy gain fikk vi korrigert kanalene nærmest identisk med god respons til 20hz. FLH er en drøm å jobbe med. De måler mer eller mindre lineært fra 80-700hz med unntak av en kansellasjon på 120hz grunnet avstand til frontvegg. Å integrere de med CMCD og subhorn er relativt enkelt. Endte opp på en delefrekvens på 260hz mot CMCD, som i mine ører låter homogent da hele mellomtoneområdet dekkes nå av ett horn. D2 kommer inn på 1700hz og har i grunn vært den komponenten i systemet som har vært vanskeligst å integrere. Den har en veldig energisk spillestil, og bør temmes i forhold til hva målekurven tilsier. Den store overraskelsen var hvor forskjellig den målte med en god kalibrert mikrofon i forhold til Umik. I min tidligere innstilling hadde jeg overkompensert betydelig, og hadde altfor høyt nivå fra 9000 og opp som nok er årsaken for en hardhet og sibilans som har plaget meg. Det har jeg mer eller mindre fått bukt med nå. Anaview modulen presterer nå upåklagelig på diskanten
    Summasumm: Moro!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kanon
    ingen slår Grelv på det feltet der!
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Ja... er vel på tide du og våkner ;-)

    Digital is the future .....
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Det er nok fremtiden ja, men LMC sitt system er et ganske annet enn mitt. CD horn MÅ ha en relativt komplisert kompensering, som er omtrent kul umulig å få til uten å lenke Grelv til systemet. Min spede erfaring med JMLC tilsier at det er noe ganske annet i forhold til linearitet og avrulling. Ikke minst hvis en holder seg innenfor et relativt smalt område pr horn. FLH trenger ingen EQ hos meg og Leif. EQ på subhorn er nok minimalt i større volum som i Drøbak, men hos Grelv og meg må det pøses på.
    Men mitt hovedargument for DSP er å være sjølbærga. Hadde ikke vært sjans i havet for en novise som meg å ratte sammen en fireveis med passive komponenter og analog deling uten masse assistanse. Nå har jeg friheten til å sjonglere med drivere og forsterkeri som jeg lyster

    Som jeg har nevnt før er nå terskelen for å kline til med kompliserte aktivt delte systemer lav da en kan få godtlydene forsterkere for en billig penge, og DSP er såpass billig og godt. Supert for oss som har pågangsmot og fikledilla, men mangler erfaringen som skal til for å sy dette sammen passivt.
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Ja... er vel på tide du og våkner ;-)

    Digital is the future .....
    at digital er fremtiden, er det vel ingen tvil om, men at det representerer et ubetinget fremskritt i lydreproduksjon, hersker det stor tvil om.....
    digital simply doesnt cut it imo
    mvh
    Leif
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Har respekt for det. Du har jo erfaringen til å sy sammen (med god hjelp) et system hvor det faktisk er mulig å unngå digital deling. Du har jo fått det til med valg av de rette komponentene med det som øyemed. Jeg visste at når jeg gikk for CD horn at det ikke er sjans i helvete å få det til uten DSP, og liker friheten den gir meg. Når det er sagt har jeg til gode å høre tilsvarende lettflytende og uanstrengt lyd som hos deg og Sluk med passivt delte topper og top notch forsterkeri. Mulig det er en sammenheng, men for meg er det ingen vei tilbake
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.715
    Antall liker
    107.258
    Torget vurderinger
    23
    Dette må også sees i sammenheng med høyttalernes kompleksitet og de enkelte driveres egenskaper. Et fire- fem eller ikke minst seksveis system er i praksis omtrent ikke mulig å få optimalt med passive komponenter, av flere årsaker. Tilnærmet umulig å måle resultatene riktig, helt håpløst å foreta korrigeringer av nivå/frekvensgang osv. osv. Gevinsten ved å kunne gjøre dette aktivt (digitalt) er definitivt større enn eventuelle ulemper. På enklere to (tre) veis systemer med veldig lineære elementer og optimalt samsvar mellom de mht. nivå etc. så KAN det fungere fint. Men det blir fort kostbart skal en bruke gode komponenter.
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Slik jeg ser det, så har aktiv deling ingen ulemper. Eller antall forsterkere kan være en ulempe..
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Enig. Skulle ønske det fantes noen bittesmå, kalde, billige og vellydende forsterkere ;)
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Har du fått de i hus Terje?
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Gunner: Jeg var sarkastisk. De finnes. En intern greie det der mellom oss som tror at lunsjen er gratis osv.
    AMS0100%20Class%20D%20HIFI%20Amplifier.jpg


    Bedre enn alt annet? Neppe. Godt nok? mulig... Terje er kræsjtestdummy og vi venter i spenning.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.224
    Antall liker
    13.386
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Har lyst å lukte litt på Anaview jeg og når tiden er inne. :rolleyes:
    B
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Jeg skal prøve å komme med noen konstruktive tilbakemeldinger da jeg har bestillt opp anaview for hele anlegget.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.436
    Antall liker
    3.319
    Ja... er vel på tide du og våkner ;-)

    Digital is the future .....
    Verden er vel ganske digital allerede, på de fleste områder.
    Når det gjelder gjenskaping av musikk i heimen kommer man ofte ganske langt med analogt. En smaks-sak, selvfølgelig.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.436
    Antall liker
    3.319
    Dette må også sees i sammenheng med høyttalernes kompleksitet og de enkelte driveres egenskaper. Et fire- fem eller ikke minst seksveis system er i praksis omtrent ikke mulig å få optimalt med passive komponenter, av flere årsaker. Tilnærmet umulig å måle resultatene riktig, helt håpløst å foreta korrigeringer av nivå/frekvensgang osv. osv. Gevinsten ved å kunne gjøre dette aktivt (digitalt) er definitivt større enn eventuelle ulemper. På enklere to (tre) veis systemer med veldig lineære elementer og optimalt samsvar mellom de mht. nivå etc. så KAN det fungere fint. Men det blir fort kostbart skal en bruke gode komponenter.
    Man velger jo de kompromisser man liker ( eller de man kan leve med ).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn