Grattiis med salg, MEN! hvordan fikk "interiørkonsulenten" innpass i det hele tatt?! E lite tankekors....
Eller bor det en aldri så liten Djan Thåmaz i JoHoo alikevæl?!
Djiiisus Gunner! Du har vel fått med deg at i det Johooske hjem er estetikk i høysetet, og regelmessig besøk av interiørkonsulenter er påkrevd for å opprettholde en viss standard.
Her kan en tydeligvis ikke forlate tråden i et øyeblikk før den fylles av rektal humor og spekulasjon rundt trådeiers maskulinitet. Godt!
Ellers var det eminent besøk på Nærsnes i går rustet med en kapabel mikrofon, upåklagelig pågangsmot og humør.
Hornhaugen ble løpetidskorrigert og deleflanker finpusset. Mildt sagt et kvantesprang i lyden, og nå er det litt generell voicing igjen før jeg kan skifte status fra work in progress til progress.
Nogenlunde frekvenslineær bass er en utfordring i en ubehandlet og usymmetrisk stue, men store åpninger til alkove, kjøkken osv. Uten DSP hadde dette vært en kamp med vindmøller, men takket være Subhornas enorme kapasitet og følsomhet kombinert med Holtons svære baller og høy gain fikk vi korrigert kanalene nærmest identisk med god respons til 20hz. FLH er en drøm å jobbe med. De måler mer eller mindre lineært fra 80-700hz med unntak av en kansellasjon på 120hz grunnet avstand til frontvegg. Å integrere de med CMCD og subhorn er relativt enkelt. Endte opp på en delefrekvens på 260hz mot CMCD, som i mine ører låter homogent da hele mellomtoneområdet dekkes nå av ett horn. D2 kommer inn på 1700hz og har i grunn vært den komponenten i systemet som har vært vanskeligst å integrere. Den har en veldig energisk spillestil, og bør temmes i forhold til hva målekurven tilsier. Den store overraskelsen var hvor forskjellig den målte med en god kalibrert mikrofon i forhold til Umik. I min tidligere innstilling hadde jeg overkompensert betydelig, og hadde altfor høyt nivå fra 9000 og opp som nok er årsaken for en hardhet og sibilans som har plaget meg. Det har jeg mer eller mindre fått bukt med nå. Anaview modulen presterer nå upåklagelig på diskanten
Summasumm: Moro!