POB skrev:
"
Det som er allermest interessant her, er hva i all verden Dinside gjør på et slikt sted
Ellers må jeg jo si at det er et genialt markedsføringsstriks av Skogrand.
Dyr og luksuriøs innpakning er salgbart hvis det bare blir priset høyt nok og gjort litt eksotisk.
Synes synd på den som tør sprette opp og finner kobberkabel til $3 pr mtr inni."
Hei, POB! Dinside satser på å dekke et bredt spektrum. Og siden High End-messen i München stadig vokser og markedet og interessen for lydutstyr i den dyrere klassen er forholdsvis stor her i Norge (noe aktiviteten på dette forumet vitner om), så er det naturlig for oss å være der.
Når det gjelder Skogrand og hans kabler, så får han stå for påstandene selv. All omtale kan jo fungere om reklame, og skulle vi tatt hensyn til det fikk vi knapt skrevet om noe. Det er jo uansett interessant at det finnes flere norske kabel-aktører (Som Skogrand selv påpeker er han ikke den eneste) på det internasjonale markedet.
Som han også selv påpeker, så er dette luksus på linje med klokker, smykker etc. Det er jo et faktum at folk betaler titusener og i noen tilfeller hundretusener for mekaniske klokker som går mindre presist enn kvartsur til noen hundrelapper.
I dette markedet, som i kabelmarkedet, er det ikke rasjonalitet og logisk tenkning som gjelder. Personlig tror jeg ingen blir lurt her. Folk går inn i dette med åpne øyne, vel vitende om at de kjøper en opplevelse eller en følelse (kall det gjerne eierglede) mer enn et fysisk produkt.
Mvh. Tore Neset, Dinside.