Kanskje vi burde hatt en motsatt tråd, dratt frem eksempler som er til å stole på, enten butikkene heter (EKSEMPELVIS !!!) Norsk Audio Teknikk, Andervik Audio, Audioaktøren eller andre som tar oss på alvor og ikke forteller oss pølsevev.
Det er jo to sider av samme sak. Vi trenger media med tilstrekkelig integritet til å kalle en spade for en spade. Hifiblader som bare jatter med de mest hårreisende påstander og unnlater å kritisere noe som helst har heller ingen troverdighet på det de roser. Det må være rom for både ros og ris, men uavhengighet og integritet må ligge i bunn.
Ettersom hifipressen har begrenset troverdighet (dessverre), så er det også stort behov for å dele kundeerfaringer på godt og vondt. HFS' regelverk innbyr jo eksplisitt til dette, men det er ingen enkel måte å gjøre det på uten at det skeier ut til krangletråder.
Man kunne tenkt seg en bransjeportal hvor kunder kunne legge igjen feedback på butikkerfaringer, gjerne med en lett sorterbar liste med stjerner eller lignende. Utfordringen er å sikre at det bare er reelle kunder som legger inn feedback og at det bare gjøres en gang. Det kunne sikkert gjøres med en eller annen engangskode man fikk på kassalappen fra butikken, men jeg har ingen illusjon om at samarbeidsånden i bransjen er slik at det vil hende med det første.
@Stereo+ - idéen er gratis om dere vil ha den!