Maxwell, MX-modifseringer og Stereo+

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    @ØyeblikketNå: Jeg er fortsatt litt nysgjerrig på hvilken relasjon du har til denne butikken og til nicket LydenAvOpplevelser. De Store Bokstavene du (og han) har en tendens til å bruke Inne i Setninger og de doble og triple punktumene... får meg til å undres. Kanskje det er en ren tilfeldighet, eller kan det skyldes noe i vannet på de kanter?
    Fortsatt litt nyskjerrig? Har du vært det lenge? Rene tilfeldigheter, de eksisterer faktisk. Om det er noe i vannet må du spørre andre om, kanskje Ivar? Tror ikke det er klor lenger, slik det var før, da ble jo folk halvsprø. Om det var noe i vannet, er vel det strengt hemmelig tenker jeg. Som da Stoltenberg family og Co ble spurt om deres deltakelse i Bilderbergerne; Neida, de hadde aldri vært der, ingen kommentar,neste spørsmål..
    Nei, da så. Tenkte du kanskje var en tremenning eller noe. Jaja.
    da er det nok muligens noe i stavanger vannet ;)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Kabelen som følger med!! Flere av annonsene som har inkludert kabler som koster mer en selve produktet..
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    "Denne Ultra-Subben er bygd for å prestere i Frekvensområdet 2-20Hz - MEN er avrundet på 8Hz slik at du trygt kan installere 2 stk. uten at hjertet ditt dør i området rundt 6 Hz" WTF?!!?

    Danielsson et al. (1985) investigated the effect of LFN on blood pressure, heart frequency and serum cortisol. 20 male study participants were exposed to pure tones at different levels (95 dB, 110 dB and 125 dB) and frequencies (6 Hz, 12 Hz and 16 Hz) for 20 minutes in the first series of experiments. In the second set of experiments, a one-hour exposure (125 dB, 16 Hz) was followed by a silent control period. On alternate days, the same subjects were exposed to either infrasound (125 dB / 16 Hz) or a so called control exposure (50 dB / 50 Hz, just 5 dB above the mean hearing level). The one-hour exposure to LFN led to a significantly increased diastolic blood pressure and a significantly decreased systolic blood pressure in comparison with the control exposure. No significant changes of the heart rate and serum cortisol were obtained. Landstroem et al. (1983) exposed 10 normal hearing and 10 deaf subjects to 115 dB / 6 Hz for 20 minutes. In normal hearing volunteers changes of EEG patterns - interpreted as diminished wakefulness -, alterations of systolic and diastolic blood pressure and of heart rate were observed. These effects were not found in deaf persons. No differences in vibrotactile sensation were detected between both groups. Therefore the authors attributed the observed physiological effects to cochlear stimulation. Karpova et al. (1970) obtained the following physiological reactions caused by 15 minutes exposure to 5 Hz and 10 Hz simulated industrial infrasound (100 dB and 135 dB): significantly decreased respiration rate, "depression of the encephalic haemodynamics", changes of EEG patterns, increased heart rate, reduced heart muscle contraction strength. Wysocki et al. (1980) reported on tendencies of decreased heart rate, diminished electrical conductance which may result from the peripheral vascular changes and reduced skin temperature. 40 subjects were exposed to a low frequency spectrum typical for vehicles (control group: 20 subjects, no exposure). Evans et al. (1972) recorded vertical nystagmus and described a subjectively reported "feeling of body sway" in 25 subjects exposed to pure tones (2 Hz - 10 Hz) above 130 dB. The effects were primarily pronounced at 7 Hz. The authors developed a threshold curve for vertical nystagmus induced by a 7 Hz binaural signal. No level of the infrasound (1 Hz - 20 Hz / 115 - 120 dB) caused any visual disturbance. Takigawa et al. (1988) examined the influence of infrasound (5 Hz and 16 Hz, 95 dB, 5 minutes) on the control of upright standing posture. The authors concluded that the excitability of the vestibulum seemed to be accelerated by LFN, whether or not the subjects perceived any sensations. Doroshenko et al. (1983, methods see above) reported on significantly abnormal findings regarding the vestibular functions in the exposed group (test of statokinetic function, calorific test, rotational test). Waye et al. (2002) exposed 32 subjects to a low frequency noise and a reference noise with a flat frequency spectrum at the same A-weighted sound pressure level (40 dB(A)). For the LFN, sound pressure levels in the frequency region of 31.5 Hz to 125 Hz were added. Higher cortisol levels (six saliva samples during the two-hour exposure) were associated with high sensitivity to noise and being exposed to LFN (significant interaction). This association was not found for the reference noise.
     
    Sist redigert:

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    "Denne Ultra-Subben er bygd for å prestere i Frekvensområdet 2-20Hz - MEN er avrundet på 8Hz slik at du trygt kan installere 2 stk. uten at hjertet ditt dør i området rundt 6 Hz" WTF?!!?
    Hehe, kjenner jeg blir i godt humør!8)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Min erfaring er at dersom du ønsker en god evaluering av lydutstyret bør du få musikere som spiller mye live til å lytte. Helst folk som har null peil på hifi og som bare elsker musikk.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Ca. 2,58 år med kontinuerlig drift? Eller litt over 15 ganger levetiden til en pickup (1500 timer)? Eller regner jeg feil?
    Du regner nok riktig. Eller 7 år og 8 måneder ved 8 timers bruk om dagen. Det er jo ikke sikkert at naboene vil ha "middelhøyt nivå" hele natten. Fanden vet hvor lang tid det tar om termostaten står på 19 grader.
    Jeg oppfattet dette innlegget som ironisk og en stor spøk i den aktuelle tråden :) At noen velger å ta det bokstavelig, tror jeg er en tabbe. Anbefaler å lese hele tråden først og gjør deg opp sin egen mening. Å ta et sitat ut av sin sammenheng, kan bli litt rart.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Min erfaring er at dersom du ønsker en god evaluering av lydutstyret bør du få musikere som spiller mye live til å lytte. Helst folk som har null peil på hifi og som bare elsker musikk.
    Min erfaring er, at om du er fornöyd med lydutstyret selv, så skal du drite i hva andre måtte mene og gjöre som du selv mener er best for deg!!! :cool:

    mvh
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Min erfaring er at dersom du ønsker en god evaluering av lydutstyret bør du få musikere som spiller mye live til å lytte. Helst folk som har null peil på hifi og som bare elsker musikk.
    Min erfaring er, at om du er fornöyd med lydutstyret selv, så skal du drite i hva andre måtte mene og gjöre som du selv mener er best for deg!!! :cool:

    mvh
    Jeg driter i hva du måtte mene!


    :D
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Min erfaring er at dersom du ønsker en god evaluering av lydutstyret bør du få musikere som spiller mye live til å lytte. Helst folk som har null peil på hifi og som bare elsker musikk.
    Min erfaring er, at om du er fornöyd med lydutstyret selv, så skal du drite i hva andre måtte mene og gjöre som du selv mener er best for deg!!! :cool:

    mvh
    Jeg driter i hva du måtte mene!


    :D
    Jo, det er vel omtrent sånn jeg selv ville sagt det :cool: ...

    mvh
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hehe, skal vel ikke andre måleapparater en ens egne ører, for å konstatere at Musical Innovation og Adyton er råbra saker innenfor øvelsen; musikkgjengivelse!
    (Til deg som tidligere i tråden etterlyste måleredskap eller noe sånt)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Verden, også hifi verden handler om penger, tror man noe annet er man i beste fall naiv, det er adapt and/or adjustl!! det krever noe av en, at man tar ett valg, treffer man?! good!! missar man!? vel, så får man skylle seg selv, men det er så deilig i noens lille verden å kunne plasssere den skylden hos noen andre, kyllinger!! og det er mange hodelöse höns som springer lös både på hfs og andre steder som ikke vil ta ansvar for egne (hifi) valg :cool:...

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.586
    Antall liker
    89.585
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Kyllinger, hodeløse eller ei. Sakens kjerne er om det er hold i påstandene om at et MX produkt er anderledes enn standardproduktet. Det er dette Stereo+ ønsker å finne ut av. Dette blir etter all sannsynlighet avdekket i morgen.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Ca. 2,58 år med kontinuerlig drift? Eller litt over 15 ganger levetiden til en pickup (1500 timer)? Eller regner jeg feil?
    Du regner nok riktig. Eller 7 år og 8 måneder ved 8 timers bruk om dagen. Det er jo ikke sikkert at naboene vil ha "middelhøyt nivå" hele natten. Fanden vet hvor lang tid det tar om termostaten står på 19 grader.
    Jeg oppfattet dette innlegget som ironisk og en stor spøk i den aktuelle tråden :) At noen velger å ta det bokstavelig, tror jeg er en tabbe. Anbefaler å lese hele tråden først og gjør deg opp sin egen mening. Å ta et sitat ut av sin sammenheng, kan bli litt rart.
    For noen kan ironi være vanskelig å oppfatte. Selv om den ligger opp i dagen.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Ca. 2,58 år med kontinuerlig drift? Eller litt over 15 ganger levetiden til en pickup (1500 timer)? Eller regner jeg feil?
    Du regner nok riktig. Eller 7 år og 8 måneder ved 8 timers bruk om dagen. Det er jo ikke sikkert at naboene vil ha "middelhøyt nivå" hele natten. Fanden vet hvor lang tid det tar om termostaten står på 19 grader.
    Jeg oppfattet dette innlegget som ironisk og en stor spøk i den aktuelle tråden :) At noen velger å ta det bokstavelig, tror jeg er en tabbe. Anbefaler å lese hele tråden først og gjør deg opp sin egen mening. Å ta et sitat ut av sin sammenheng, kan bli litt rart.
    Noen ganger kan ironi være vanskelig å oppfatte.
    Derfor kan det være en fordel å avslutte et ironisk innlegg på Hifisentralen med et smilefjes :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg oppfattet dette innlegget som ironisk og en stor spøk i den aktuelle tråden :) At noen velger å ta det bokstavelig, tror jeg er en tabbe. Anbefaler å lese hele tråden først og gjør deg opp sin egen mening. Å ta et sitat ut av sin sammenheng, kan bli litt rart.
    Noen ganger kan ironi være vanskelig å oppfatte.
    Derfor kan det være en fordel å avslutte et ironisk innlegg på Hifisentralen med et smilefjes :)
    Egentlig tror jeg heller vi burde gå over til å tro alt er sagt i beste mening, og hvis ikke bør det være standard med sinnatryne på slutten?
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Jeg oppfattet dette innlegget som ironisk og en stor spøk i den aktuelle tråden :) At noen velger å ta det bokstavelig, tror jeg er en tabbe. Anbefaler å lese hele tråden først og gjør deg opp sin egen mening. Å ta et sitat ut av sin sammenheng, kan bli litt rart.
    Noen ganger kan ironi være vanskelig å oppfatte.
    Derfor kan det være en fordel å avslutte et ironisk innlegg på Hifisentralen med et smilefjes :)
    Egentlig tror jeg heller vi burde gå over til å tro alt er sagt i beste mening, og hvis ikke bør det være standard med sinnatryne på slutten?
    Man bør også ta hensyn til hvilken skrivestil de man debatterer har..
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg oppfattet dette innlegget som ironisk og en stor spøk i den aktuelle tråden :) At noen velger å ta det bokstavelig, tror jeg er en tabbe. Anbefaler å lese hele tråden først og gjør deg opp sin egen mening. Å ta et sitat ut av sin sammenheng, kan bli litt rart.
    Noen ganger kan ironi være vanskelig å oppfatte.
    Derfor kan det være en fordel å avslutte et ironisk innlegg på Hifisentralen med et smilefjes :)
    jeg skjønner hva du mener, men ironi og metakomikk er klart mer gøy når det for noen eller alle, kanskje også den som skriver, er litt konfust hva dette egentlig er.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Mens vi venter på artikkelen i morgen er en slik tråd kanskje fin og lettbent pauseunderholdning.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    889
    Ingenting å beklage, jeg skjønner godt at du ikke skjønte meg...det ser jeg på som en fordel.
    Det jeg mente var enkelt at nei, modifiserte produkter eller ikke, just det er absolutt reelt akkurat nå..men når det først er kommet Noe opp om en person som anses som negativt eller rart, så har mennesker tendenser til å prøve finne stadig Mer negative ting, eller annet å henge seg opp i.. gjerne med en masse eller mobb i bakgrunnen som pusher på.
    @ØyeblikketNå: Jeg er fortsatt litt nysgjerrig på hvilken relasjon du har til denne butikken og til nicket LydenAvOpplevelser. De Store Bokstavene du (og han) har en tendens til å bruke Inne i Setninger og de doble og triple punktumene... får meg til å undres. Kanskje det er en ren tilfeldighet, eller kan det skyldes noe i vannet på de kanter?
    Dette begynner jo å bli mer spennende enn Agatha Christie. Kan det tenkes at ØyeblikketNå egentlig er LydenAvOpplevelser i en litt mer normal modus? Avsløringen av dette og mere til får vi i morgen når vår egen Hercule Poirot alias Roy Ervin Solstad skal avdekke den egentlige sannheten omkring MX produkter, håndspåleggelse og forbindelsen mellom hifi og de fem kvinnelige G-punktene.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er glad jeg fikk med meg dette nå, for vår stakkars Høvding har nok en slettejobb foran seg i morgen.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.586
    Antall liker
    89.585
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg er glad jeg fikk med meg dette nå, for vår stakkars Høvding har nok en slettejobb foran seg i morgen.
    Han får mye å gjøre hvis det viser seg at MX har jukset, og enda mer hvis det motsatte er korrekt
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.415
    Antall liker
    9.304
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    For sent, støyen er slettet og folk får oppføre seg litt bedre og holde seg til sak i tråden.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    Fordomsfull eller ikke, jeg noterer meg at et produkt som trenger 22600 timer innbrenning ved eksakt 23 grader sannsynligvis vil være langt utenfor reklamasjonstiden før det yter optimalt. Det virker mest som et argument for å få folk fra å returnere feilkjøp. "Bare gi den tre år til med innbrenning, så skal du høre hvor bra den er!"

    @ØyeblikketNå: Hva er din relasjon til LydenAvOpplevelser? Dere ser ut til å ha ganske likt forhold til bruk av Store Bokstaver og gjentatt tegnsetting, om enn i litt forskjellig grad, men det er kanskje BARE noe jeg Innbiller meg......?
    Asbjørn; du har nok rett i dine antakelser. Bruk av forskjellig "nick" her på sentralen, både fra en og samme person eller fra nære støttespillere, er nok ikke helt uvanlig.

    Dessuten; For meg som kjenner Hifi-miljøet på Sørlandet temmelig brukbart etter å ha reist på kryss og tvers i 25 år, så dreier denne kritikken mot Maxwell seg (da butikken lå i Farsund i Vest-Agder) om langt mer alvorlig saker enn noen skarve overdrivelser i annonser (som selvsagt kan være ille nok). Så de som tror at dette går over om Stereo+ skulle "frikjenne" butikken; glem det!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    For sent, støyen er slettet og folk får oppføre seg litt bedre og holde seg til sak i tråden.
    Stöy for noen er musikk for andre, skal du bedömme andres "stöy" utfra disse kriteriene, uten begrunnelse, så kan man favorisere klassisk og dumpe alt som lukter metall mm...regime m.a.o...

    Stöy er relativt!!

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.586
    Antall liker
    89.585
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Det er fortsatt støy som bør fjernes.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.415
    Antall liker
    9.304
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    For sent, støyen er slettet og folk får oppføre seg litt bedre og holde seg til sak i tråden.
    Stöy for noen er musikk for andre, skal du bedömme andres "stöy" utfra disse kriteriene, uten begrunnelse, så kan man favorisere klassisk og dumpe alt som lukter metall mm...regime m.a.o...

    Stöy er relativt!!

    mvh
    Støy som i bråkete musikk og støy som i total offtopic er 2 vidt forskjellige ting.

    Diskuter sak og topic takk.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    For sent, støyen er slettet og folk får oppføre seg litt bedre og holde seg til sak i tråden.
    Stöy for noen er musikk for andre, skal du bedömme andres "stöy" utfra disse kriteriene, uten begrunnelse, så kan man favorisere klassisk og dumpe alt som lukter metall mm...regime m.a.o...

    Stöy er relativt!!

    mvh
    Støy som i bråkete musikk og støy som i total offtopic er 2 vidt forskjellige ting.

    Diskuter sak og topic takk.

    Svarer du TT på samme måte, han babblet noe om for mye stöy, eller er det selektiv korrigering her!!?...for övrig var det en kommentar til moderator som dro temaet stöy på banen (#307)...

    mvh
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.341
    Antall liker
    3.482
    Torget vurderinger
    49
    For sent, støyen er slettet og folk får oppføre seg litt bedre og holde seg til sak i tråden.
    Begynner og bli mektig lei av og gå glipp av heftige diskusjoner bare pga at en sart moderator går agurk med delete knappen.
    Foreslår en "lukket" tråd der allt som slettes fra offentligheten legges inn, slik at feks bare medlemmer kan logge seg inn og lese de slettede innleggene.

    (oi, glemte nesten smilefjesene på slutten ;) )
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.108
    Antall liker
    36.546
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Fordomsfull eller ikke, jeg noterer meg at et produkt som trenger 22600 timer innbrenning ved eksakt 23 grader sannsynligvis vil være langt utenfor reklamasjonstiden før det yter optimalt. Det virker mest som et argument for å få folk fra å returnere feilkjøp. "Bare gi den tre år til med innbrenning, så skal du høre hvor bra den er!"

    @ØyeblikketNå: Hva er din relasjon til LydenAvOpplevelser? Dere ser ut til å ha ganske likt forhold til bruk av Store Bokstaver og gjentatt tegnsetting, om enn i litt forskjellig grad, men det er kanskje BARE noe jeg Innbiller meg......?
    Asbjørn; du har nok rett i dine antakelser. Bruk av forskjellig "nick" her på sentralen, både fra en og samme person eller fra nære støttespillere, er nok ikke helt uvanlig.

    Dessuten; For meg som kjenner Hifi-miljøet på Sørlandet temmelig brukbart etter å ha reist på kryss og tvers i 25 år, så dreier denne kritikken mot Maxwell seg (da butikken lå i Farsund i Vest-Agder) om langt mer alvorlig saker enn noen skarve overdrivelser i annonser (som selvsagt kan være ille nok). Så de som tror at dette går over om Stereo+ skulle "frikjenne" butikken; glem det!
    I følge moderator er dette to forskjellige personer, så jeg skylder nok ØyeblikketNå en unnskyldning for den insinuasjonen.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Kom akkurat hjem fra en stille nattevakt. Jeg kan bekrefte at tråden ble kortere i løpet av natta. Stort sett til det bedre, men det forsvant et ganske elegant leggspark i samme slengen.

    Nå, sove. Og så stå opp til Stereo+. Blir spennende. :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    @ Imagine:
    Ja at mannen har fantasi og en voldsom innlevelse kan ingen ta fra han ;)
    Mine Teac-forsterkere er vel fra Maxwell. Selv kjøpte jeg de brukt. At mine MX-utgaver har noen innvendige tweaks betviler jeg veldig, men de spiller heldigvis vanvittig bra likevel.

    Litt ironisk, at jeg som har valgt å gå min egen vei, etter mine egne ører og smak, har forsterkere som tidligere ble solgt av Maxwell - kongen av av opphyping av sine produkter. :p

    Hvis noen her har "normale" utgaver av disse forsterkerene kan vi godt sammenligne bilder og litt sånn.
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Litt spent på hva Stereo+ har i ermet sitt....... MEN noe sier meg allikevel at det er noe hold i det dem "etterforsker", for hvis dem ikke hadde noe, og en dialog med Høvdingen...

    Så TROR jeg denne tråden hadde vært stengt for lengst........
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Da er dagen kommet. Er det noe nettside oppe enda? Klarer nesten ikke vente mer nå.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn