Maxwell, MX-modifseringer og Stereo+

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.997
    Antall liker
    6.234
    Torget vurderinger
    32
    Snakket med redaktøren i går kveld. Nettsiden er planlagt lansert senere i dag. Vi er ikke HELT ferdig med nettsiden, selv om saken er ferdig skrevet og sitatsjekket. Selv holder jeg på å legge saken klar til publisering, blant annet ved å lage linker i teksten og koble til bilder.

    Høvdingen er orientert.

    Roy
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Da tråden er blitt kortere i løpet av natten så har jeg slettet et innlegg jeg skrev i går kveld, det passet ikke inn lenger ettersom mye annet var borte. Egentlig like greit.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Fordomsfull eller ikke, jeg noterer meg at et produkt som trenger 22600 timer innbrenning ved eksakt 23 grader sannsynligvis vil være langt utenfor reklamasjonstiden før det yter optimalt. Det virker mest som et argument for å få folk fra å returnere feilkjøp. "Bare gi den tre år til med innbrenning, så skal du høre hvor bra den er!"

    @ØyeblikketNå: Hva er din relasjon til LydenAvOpplevelser? Dere ser ut til å ha ganske likt forhold til bruk av Store Bokstaver og gjentatt tegnsetting, om enn i litt forskjellig grad, men det er kanskje BARE noe jeg Innbiller meg......?
    Asbjørn; du har nok rett i dine antakelser. Bruk av forskjellig "nick" her på sentralen, både fra en og samme person eller fra nære støttespillere, er nok ikke helt uvanlig.

    Dessuten; For meg som kjenner Hifi-miljøet på Sørlandet temmelig brukbart etter å ha reist på kryss og tvers i 25 år, så dreier denne kritikken mot Maxwell seg (da butikken lå i Farsund i Vest-Agder) om langt mer alvorlig saker enn noen skarve overdrivelser i annonser (som selvsagt kan være ille nok). Så de som tror at dette går over om Stereo+ skulle "frikjenne" butikken; glem det!
    I følge moderator er dette to forskjellige personer, så jeg skylder nok ØyeblikketNå en unnskyldning for den insinuasjonen.
    Ingenting forundrer meg her lenger.
    For å si det enkelt Asbjørn, opprettet jeg mitt nick før jeg overhodet visste om Maxvells LydenAvOpplevelser nick. Hadde jeg det, hadde jeg valgt noe annet. Som jeg sa igår,rene tilfeldigheter, men legg merke til i etterkant at noen få var tilbøyelige til å være enig i dine tanker om det var noen som helst relasjoner mellom Maxvells og meg. Noen trodde sågar vi var samme person. Av og til er det lov å stole på, samt tro på det folk forteller.
    Men ok, jeg tar imot unnskyldningen
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.967
    Antall liker
    10.867
    Torget vurderinger
    10
    Har ikke lest alt her inne men jeg husker for 10 år siden at Ming Da, via Audiofoni, hadde en egen rørpreamp versjon som het Nordic Ming Da MC3R (MkII).

    Den hadde en god del ekstra snacks, blant annet oppgraderte kondensatorer (var det Mundorf tro) i signalveien. Jeg hadde en slik preamp men husker ikke om det var Nordic eller ei.

    Hadde vært fint med et foto med topplokket skrudd av på hhv standard og MX modellen?

    MD%20m%20lokk.jpg
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.132
    Antall liker
    5.026
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Husker den der. Ikke noe humbug. Alt var dokumentert og kjent. Mundorf silver in oil og noe annet.
    Tror ikke prisen var skremt langt opp heller.
    Ove & Co hadde forsøkt seg fram og fikk etter hvert disse endringen utført hos MingDa. Tror jeg...............
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.992
    Antall liker
    8.873
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nei er jo bare fint med oppgraderte modeller så lenge butikken/produsenten kan dokumentere hva som er oppgradert :)
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    Fordomsfull eller ikke, jeg noterer meg at et produkt som trenger 22600 timer innbrenning ved eksakt 23 grader sannsynligvis vil være langt utenfor reklamasjonstiden før det yter optimalt. Det virker mest som et argument for å få folk fra å returnere feilkjøp. "Bare gi den tre år til med innbrenning, så skal du høre hvor bra den er!"

    @ØyeblikketNå: Hva er din relasjon til LydenAvOpplevelser? Dere ser ut til å ha ganske likt forhold til bruk av Store Bokstaver og gjentatt tegnsetting, om enn i litt forskjellig grad, men det er kanskje BARE noe jeg Innbiller meg......?
    Asbjørn; du har nok rett i dine antakelser. Bruk av forskjellig "nick" her på sentralen, både fra en og samme person eller fra nære støttespillere, er nok ikke helt uvanlig.

    Dessuten; For meg som kjenner Hifi-miljøet på Sørlandet temmelig brukbart etter å ha reist på kryss og tvers i 25 år, så dreier denne kritikken mot Maxwell seg (da butikken lå i Farsund i Vest-Agder) om langt mer alvorlig saker enn noen skarve overdrivelser i annonser (som selvsagt kan være ille nok). Så de som tror at dette går over om Stereo+ skulle "frikjenne" butikken; glem det!
    I følge moderator er dette to forskjellige personer, så jeg skylder nok ØyeblikketNå en unnskyldning for den insinuasjonen.
    Jeg tenkte like mye på det genrelle ved at en og samme person kan operere med ulike nick eller at nære støttespillere oppretter nick på et forum, for å prøve å "vende" en sak i den ene eller andre retningen. Det skjedde på avforum.no for noen år siden da det ble bråk mellom to høyttalerprodusenter/selgere her sørpå.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.108
    Antall liker
    36.546
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Fordomsfull eller ikke, jeg noterer meg at et produkt som trenger 22600 timer innbrenning ved eksakt 23 grader sannsynligvis vil være langt utenfor reklamasjonstiden før det yter optimalt. Det virker mest som et argument for å få folk fra å returnere feilkjøp. "Bare gi den tre år til med innbrenning, så skal du høre hvor bra den er!"

    @ØyeblikketNå: Hva er din relasjon til LydenAvOpplevelser? Dere ser ut til å ha ganske likt forhold til bruk av Store Bokstaver og gjentatt tegnsetting, om enn i litt forskjellig grad, men det er kanskje BARE noe jeg Innbiller meg......?
    Asbjørn; du har nok rett i dine antakelser. Bruk av forskjellig "nick" her på sentralen, både fra en og samme person eller fra nære støttespillere, er nok ikke helt uvanlig.

    Dessuten; For meg som kjenner Hifi-miljøet på Sørlandet temmelig brukbart etter å ha reist på kryss og tvers i 25 år, så dreier denne kritikken mot Maxwell seg (da butikken lå i Farsund i Vest-Agder) om langt mer alvorlig saker enn noen skarve overdrivelser i annonser (som selvsagt kan være ille nok). Så de som tror at dette går over om Stereo+ skulle "frikjenne" butikken; glem det!
    I følge moderator er dette to forskjellige personer, så jeg skylder nok ØyeblikketNå en unnskyldning for den insinuasjonen.
    Jeg tenkte like mye på det genrelle ved at en og samme person kan operere med ulike nick eller at nære støttespillere oppretter nick på et forum, for å prøve å "vende" en sak i den ene eller andre retningen. Det skjedde på avforum.no for noen år siden da det ble bråk mellom to høyttalerprodusenter/selgere her sørpå.
    Jeg vet at det har skjedd her også, så dette var ikke tatt helt ut av luften.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.158
    Antall liker
    13.254
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    .... bransjen har blitt så banal at jeg personlig ikke ønsker å vedkjenne meg den, og konsumet mitt flyttes mer og mer over til prosegmentet, der de møter deg på en helt annen måte.
    STØTTES TIL DE GRADER....SPOT ON.

    Jeg har en vemmelig følelse av at hifi bransjen generelt utnytter .....ja hva pokker skal man kalle det? ...subjektive "sannheter", placebo, naivitet som mange av hos har i mer eller mindre grad.
    De bruker det for det det er verdt.
    Sikter ikke til Maxwell spesielt, men hele bransjen.
    B

    Edit: se min signatur, her er ingen hifi.
    Det jeg har av utstyr ville kostet 3 gangern om det hadde vært "haifai"
    Mark my words, dette er ikke bullshit:cool:
     
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Snakket med redaktøren i går kveld. Nettsiden er planlagt lansert senere i dag. Vi er ikke HELT ferdig med nettsiden, selv om saken er ferdig skrevet og sitatsjekket. Selv holder jeg på å legge saken klar til publisering, blant annet ved å lage linker i teksten og koble til bilder.

    Høvdingen er orientert.

    Roy
    Nå er det "senere i dag". Så når kommer jordskjelvet?
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Det er vel over 10 år siden noen i en norsk HaiFai butikk fikk mine penger. Etter det så er det privatmarkede som har vært benyttet, og ikke minst PRO markedet.
    Mindre bullshitt og mer redelighet rett og slett.
    Nå har jeg aldri vært i markede for Shakti grus eller Rottepels og ha oppå høyttalers, men jaggu har jeg ikke mine bomkjøp pga en ung naivitet og en bransje som pusher svada.
    Håper Stereo+ går frem på en real måte for alle parter, for det er definitivt en balansegang som må til for tekkes alle involverte.
    Men dem kan uansett sette lys på endel ting innen bransjen som kanskje gjør at endel forhandlere og bransjen generelt begynner og ta nye som gamle kunder mer på REALISTISK alvor... For... vi her inne og bransjen skuler jo til dem unge som ikke ser på haifai som noen fremtidig hobby/livsstil.......


    Kan dere skjønne hvorfor ???


    /JR
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Neeeida Bergfinn, absolutt ingen krise. Selv om jeg i høyeste grad deler synspunktet ditt på at pro-bransjen består av hyggeligere/kulere folk - en helt annen verden faktisk.

    Vi må bare erkjenne at så lenge vår interesse omhandler noe som er så vanskelig/subjektivt som det den enkeltes øre oppfatter av noe så lite "fasit-målbart" som "musikk-lyd-bølger!" ...Ja så blir det rom for mange tolkninger, og enda flere utnyttelser av dette, mens vi selv (!) må ta det med en klype salt og lytte med VÅRE ører hva VI liker...

    Hehe, burde jo vi to vite Bergfinn som eiere av Opal Event, med en mellomtone og ikke-hørbar overgang til diskant som de færreste (subjektivt?) har hørt :)

    Vi må ikke sutre. Klage for mye. Tenke for mye negativt. Heller mane til å holde interessen opp og at flest mulig deler den med hverandre - for eksempel her - lærerikt som det kan være.


    Se bare de vanvittig bra produktene Roar Malmin lager, hadde jo ikke solgt noe han hadde det ikke vært for gløden av folk på forumet her. Dvs. det hadde han da, visst han hadde hatt en butikk (som jeg skulle ønske han hadde - også fordi det er mer rettferdig overfor de som driver en butikk hvor vi kan komme til å lytte/vurdere/handle), men hans evner er tydeligvis ikke butikkdrift men forsterkerproduksjon.

    Impulse; hvor er du, forresten? Savner dypt dine velformulerte og kloke meninger blant masse rart - hører du det? Hehe, vet ikke om du husker det (i den grad vi kan huske noe av den kvelden, en sommerdag på Majorstuen, et sted hvor iskaldt øl var så godt at vi glemte at øl ikke skal drikkes like fort og mye som vann), det at jeg sa til deg at hadde du skrevet om hyttekjøkken!? Ja så hadde jeg lest om hyttekjøkken, fordi du er en av de beste skribenter jeg vet om - av mange!
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.271
    Sted
    Oslo
    Snakket med redaktøren i går kveld. Nettsiden er planlagt lansert senere i dag. Vi er ikke HELT ferdig med nettsiden, selv om saken er ferdig skrevet og sitatsjekket. Selv holder jeg på å legge saken klar til publisering, blant annet ved å lage linker i teksten og koble til bilder.

    Høvdingen er orientert.

    Roy
    Nå er det "senere i dag". Så når kommer jordskjelvet?
    Og her ventes også i spenning. Setter på "Eve of Destruction" som Steinar var så vennlig å sende meg:





    mvh LyDeN Av hAvneSnuten i aSkeR & bÆruM
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det er vel over 10 år siden noen i en norsk HaiFai butikk fikk mine penger. Etter det så er det privatmarkede som har vært benyttet, og ikke minst PRO markedet.
    Mindre bullshitt og mer redelighet rett og slett.
    Nå har jeg aldri vært i markede for Shakti grus eller Rottepels og ha oppå høyttalers, men jaggu har jeg ikke mine bomkjøp pga en ung naivitet og en bransje som pusher svada.
    Håper Stereo+ går frem på en real måte for alle parter, for det er definitivt en balansegang som må til for tekkes alle involverte.
    Men dem kan uansett sette lys på endel ting innen bransjen som kanskje gjør at endel forhandlere og bransjen generelt begynner og ta nye som gamle kunder mer på REALISTISK alvor... For... vi her inne og bransjen skuler jo til dem unge som ikke ser på haifai som noen fremtidig hobby/livsstil.......


    Kan dere skjønne hvorfor ???


    /JR
    Hva frykter du Dåbbel J? Lar DU deg lure av Maxwell?
    Klarer du ikke selv å høre om hans greier er modifisert og verdt sine kroner?
    Klarer du ikke å se at dette mye er en "start-gimmikk" for seg selv, når Stereo+ skal avsløre noe vi andre bare ler av?
    Klarer du ikke å huske mange av Watt sine tester av apparaturer vi andre lo av, hva de inneholdt av biter under lokket, mens Watt ikke "klarte" skru opp lokket for å titte nedi mens resten av verden lo?

    Vel, nå skal sies at jeg støtter at noen tar dette opp med Maxwell.
    Og at jeg støtter det faktum at R.E.S. faktisk ER journalist av yrke.

    Men vi må da pinadø klare å vurdere ting & tang, enten vi snakker med en "original på Vestlandet," blir "fortalt-ned-i skoene" i landets råeste butikk i selveste tigerstaden. Eller annet som skurrer ut over det vi selv tror og/eller hører.

    Kanskje vi burde hatt en motsatt tråd, dratt frem eksempler som er til å stole på, enten butikkene heter (EKSEMPELVIS !!!) Norsk Audio Teknikk, Andervik Audio, Audioaktøren eller andre som tar oss på alvor og ikke forteller oss pølsevev.


    Ikke sant!? Dere gamle Fidelity gutta boys som ser dette - kom igjen - mene noe her da!

    Hi-fi og musikk og kombinasjonen musikkgjengivelse over disse hi-fi anleggene (ingen av delene rakettforskning), det skal da være moro dere og en positiv hobby vi har - ikke sant!?

    Jeg mener vi bør dele denne hobbyen mellom oss med masse inspirerende positive ytringer uten å være livredde for hverken hi-fi selgere eller annet.

    Jeg vet også om mange som idioterklærer de fleste her på sentralen. Fint! Gjør det!
    Men la oss som stadig nyter musikk og stadig ønsker denne nytelsen enda bedre, få være her i fred da vel.
    Sitter selv med utstyr hjemme etter inspirasjon fra ting jeg har lest her (sist fra Bergfinn) - ikke fordi noen hi-fi selger har skremt vannet av meg og truet til kjøp...
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Bare språkføringen på hjemmesiden til Maxwell og inleggene her på forumet burde få folk til å løpe i motsatt retning. Det passer i en mørk avkrok på nettet, ikke som markedføringen til en seriøs forhandler.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.158
    Antall liker
    13.254
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Musicbear, jeg vet det finnes mye og vanvittig bra av hifi produkter der ute i jungelen og ormegården, MEN mye av dette drukner i skyggen av de kommersielle produktene.
    B

    PS: inntrykk så langt av Opalene?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvis alt ble solgt gjennom Elkjøp og alt av merker, f.eks forsterkere lå på 1000 til 7-8000,-
    Da hadde vel ikke interessen vert like stor som i dag?
    Noe å tenke på?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Snakket med redaktøren i går kveld. Nettsiden er planlagt lansert senere i dag. Vi er ikke HELT ferdig med nettsiden, selv om saken er ferdig skrevet og sitatsjekket. Selv holder jeg på å legge saken klar til publisering, blant annet ved å lage linker i teksten og koble til bilder.

    Høvdingen er orientert.

    Roy
    Nå er det "senere i dag". Så når kommer jordskjelvet?
    Og her ventes også i spenning. Setter på "Eve of Destruction" som Steinar var så vennlig å sende meg:





    mvh LyDeN Av hAvneSnuten i aSkeR & bÆruM
    :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hvis alt ble solgt gjennom Elkjøp og alt av merker, f.eks forsterkere lå på 1000 til 7-8000,-
    Da hadde vel ikke interessen vert like stor som i dag?
    Noe å tenke på?
    hvis Elkjip hadde påstått at et tv til 10Kkr ( nabobutikken selger den til 3Kkr ) hadde blitt vesentlig oppgradert og var like bra som et tv til 50Kkr. Uten selvsagt å fortelle kunder hva oppgraderingen besto av selvsagt.
    Tror du ikke noen hadde reagert?
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Det er vel over 10 år siden noen i en norsk HaiFai butikk fikk mine penger. Etter det så er det privatmarkede som har vært benyttet, og ikke minst PRO markedet.
    Mindre bullshitt og mer redelighet rett og slett.
    Nå har jeg aldri vært i markede for Shakti grus eller Rottepels og ha oppå høyttalers, men jaggu har jeg ikke mine bomkjøp pga en ung naivitet og en bransje som pusher svada.
    Håper Stereo+ går frem på en real måte for alle parter, for det er definitivt en balansegang som må til for tekkes alle involverte.
    Men dem kan uansett sette lys på endel ting innen bransjen som kanskje gjør at endel forhandlere og bransjen generelt begynner og ta nye som gamle kunder mer på REALISTISK alvor... For... vi her inne og bransjen skuler jo til dem unge som ikke ser på haifai som noen fremtidig hobby/livsstil.......


    Kan dere skjønne hvorfor ???


    /JR
    Hva frykter du Dåbbel J? Lar DU deg lure av Maxwell?
    Klarer du ikke selv å høre om hans greier er modifisert og verdt sine kroner?
    Klarer du ikke å se at dette mye er en "start-gimmikk" for seg selv, når Stereo+ skal avsløre noe vi andre bare ler av?
    Klarer du ikke å huske mange av Watt sine tester av apparaturer vi andre lo av, hva de inneholdt av biter under lokket, mens Watt ikke "klarte" skru opp lokket for å titte nedi mens resten av verden lo?

    Vel, nå skal sies at jeg støtter at noen tar dette opp med Maxwell.
    Og at jeg støtter det faktum at R.E.S. faktisk ER journalist av yrke.

    Men vi må da pinadø klare å vurdere ting & tang, enten vi snakker med en "original på Vestlandet," blir "fortalt-ned-i skoene" i landets råeste butikk i selveste tigerstaden. Eller annet som skurrer ut over det vi selv tror og/eller hører.

    Kanskje vi burde hatt en motsatt tråd, dratt frem eksempler som er til å stole på, enten butikkene heter (EKSEMPELVIS !!!) Norsk Audio Teknikk, Andervik Audio, Audioaktøren eller andre som tar oss på alvor og ikke forteller oss pølsevev.


    Ikke sant!? Dere gamle Fidelity gutta boys som ser dette - kom igjen - mene noe her da!

    Hi-fi og musikk og kombinasjonen musikkgjengivelse over disse hi-fi anleggene (ingen av delene rakettforskning), det skal da være moro dere og en positiv hobby vi har - ikke sant!?

    Jeg mener vi bør dele denne hobbyen mellom oss med masse inspirerende positive ytringer uten å være livredde for hverken hi-fi selgere eller annet.

    Jeg vet også om mange som idioterklærer de fleste her på sentralen. Fint! Gjør det!
    Men la oss som stadig nyter musikk og stadig ønsker denne nytelsen enda bedre, få være her i fred da vel.
    Sitter selv med utstyr hjemme etter inspirasjon fra ting jeg har lest her (sist fra Bergfinn) - ikke fordi noen hi-fi selger har skremt vannet av meg og truet til kjøp...
    Jeg lar meg ikke lure av vestlendinger :cool: Ei heller noen særlig andre, det er slutt på naivitet ifra min side for lenge siden.
    Det er derfor jeg ikke gidder og legge penga mine hos norske forhandlere til det daglige.. sier ikke at det aldri vil skje, men for dem som har fulg meg, så er det DIY blitt en mye mer komfortabel måte og få god lyd på, for som alle vet nå så er horn sjølvaste veien lyset ;) Og det er ingen forhandlere som har det jeg er ute etter...

    Ja- klart det finnes flere gode leverandører her i andedammen, men dem er dessverre i mindretall, og når det gjelder dem store pusherne i tiggerstaden, så har jeg vært innom og skulle handle utstyr (riktig nok ikke så dyre ting, men nok ift mitt budsjett) Og ikke fått service i det hele tatt!!

    Jeg tror at om det skal rekruteres nye unge til denne livsstilen så må noe gjøres totalt anderledes enn det er idag...
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Unyttige, overprisede og pseudivitenspelig forklarte produkter finnes overalt, men om noen for eksempel hevder at de selger en CE-godkjent steroidversjon som er modifisert og spesialbygd av produsent, men i realiteten selger enten ordinær vare eller hjemmemekk som gir avkortning på forsikringen om huset brenner ned, så er det å ta fusken et nivå høyere, eller lavere om man vil. Er noen uenige i det?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.997
    Antall liker
    6.234
    Torget vurderinger
    32
    Snakket med redaktøren i går kveld. Nettsiden er planlagt lansert senere i dag. Vi er ikke HELT ferdig med nettsiden, selv om saken er ferdig skrevet og sitatsjekket. Selv holder jeg på å legge saken klar til publisering, blant annet ved å lage linker i teksten og koble til bilder.

    Høvdingen er orientert.

    Roy
    Nå er det "senere i dag". Så når kommer jordskjelvet?
    Hei, Steinar.

    Jeg vet ikke, siden det ligger utenfor min kontroll. Har videresendt spørsmålet til Tom og Håvard som jobber på spreng med å få alt klart.

    Gir beskjed her så fort jeg hører noe fra dem om de kan anslå noe tidspunkt.

    Roy
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvis alt ble solgt gjennom Elkjøp og alt av merker, f.eks forsterkere lå på 1000 til 7-8000,-
    Da hadde vel ikke interessen vert like stor som i dag?
    Noe å tenke på?
    hvis Elkjip hadde påstått at et tv til 10Kkr ( nabobutikken selger den til 3Kkr ) hadde blitt vesentlig oppgradert og var like bra som et tv til 50Kkr. Uten selvsagt å fortelle kunder hva oppgraderingen besto av selvsagt.
    Tror du ikke noen hadde reagert?
    Nei, de hadde satt en annen bokstav på det og da godtar jo nordmenn det som alt annet..bare murrer litt først..så blir det godtatt.
    Gjelder nå alt her i landet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.108
    Antall liker
    36.546
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje vi burde hatt en motsatt tråd, dratt frem eksempler som er til å stole på, enten butikkene heter (EKSEMPELVIS !!!) Norsk Audio Teknikk, Andervik Audio, Audioaktøren eller andre som tar oss på alvor og ikke forteller oss pølsevev.
    Det er jo to sider av samme sak. Vi trenger media med tilstrekkelig integritet til å kalle en spade for en spade. Hifiblader som bare jatter med de mest hårreisende påstander og unnlater å kritisere noe som helst har heller ingen troverdighet på det de roser. Det må være rom for både ros og ris, men uavhengighet og integritet må ligge i bunn.

    Ettersom hifipressen har begrenset troverdighet (dessverre), så er det også stort behov for å dele kundeerfaringer på godt og vondt. HFS' regelverk innbyr jo eksplisitt til dette, men det er ingen enkel måte å gjøre det på uten at det skeier ut til krangletråder.

    Man kunne tenkt seg en bransjeportal hvor kunder kunne legge igjen feedback på butikkerfaringer, gjerne med en lett sorterbar liste med stjerner eller lignende. Utfordringen er å sikre at det bare er reelle kunder som legger inn feedback og at det bare gjøres en gang. Det kunne sikkert gjøres med en eller annen engangskode man fikk på kassalappen fra butikken, men jeg har ingen illusjon om at samarbeidsånden i bransjen er slik at det vil hende med det første.

    @Stereo+ - idéen er gratis om dere vil ha den!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.997
    Antall liker
    6.234
    Torget vurderinger
    32
    Siste melding fra de som jobber livet av seg, er at det vil gå minst to-tre timer til.

    Det er noen tekniske ting med designet på noen av artiklene etc. som ikke er helt på plass ennå.

    Roy
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Er det slik at maxwell har alt på det rene nå så fortjener , han en unnskyldning til mangen inkludert meg , men skulle det vise at han har drevet med litt snuske tusk med dette firamet , så er jeg glad jeg ikke er han sine sko for da er det noen sinte kunder rundt om etc etc , da lurer jeg på hva slags forklaring folket skal få her inne på hfs.

    Imagine
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Siste melding fra de som jobber livet av seg, er at det vil gå minst to-tre timer til.

    Det er noen tekniske ting med designet på noen av artiklene etc. som ikke er helt på plass ennå.

    Roy
    Hvis de jobber livet av seg, kan det vel ta litt mer tid enn som så. Jeg vet ikke hvordan internett funker i det hinsidige. Jeg har aldri vært der ;)

    Men jo, jeg skjønner at dette krever en del tid, og jeg er glad for at dere legger så mye arbeid i det. Og at dere holder Høvdingen orientert, synes jeg virker betryggende.

    Men vi er jo ganske spente da! :)
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    En nærmere komplett C.V. - over personlig eid HiFi-utstyr er etterspurt fra Roy Ervin Solstad med brukstids-punkt.
    Men den virker veldig avkortet ? (- dette skal jo fortelle styrken på mandatet hans ).
    Det er jo også relevant med oversiktsliste over test-utstyr - med beskrivelse av omgivelser.

    En slik C.V. etterlyses jo også fra de andre deltakerne i Stereo+ ??

    Mvh. Lyden av Opplevelser - med avslått invitasjon til dokumentasjons-gjennomgang ( Bevisførsel - med hjemlet krav til oppmøte).
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.803
    Kanskje vi burde hatt en motsatt tråd, dratt frem eksempler som er til å stole på, enten butikkene heter (EKSEMPELVIS !!!) Norsk Audio Teknikk, Andervik Audio, Audioaktøren eller andre som tar oss på alvor og ikke forteller oss pølsevev.
    Det er jo to sider av samme sak. Vi trenger media med tilstrekkelig integritet til å kalle en spade for en spade. Hifiblader som bare jatter med de mest hårreisende påstander og unnlater å kritisere noe som helst har heller ingen troverdighet på det de roser. Det må være rom for både ros og ris, men uavhengighet og integritet må ligge i bunn.

    Ettersom hifipressen har begrenset troverdighet (dessverre), så er det også stort behov for å dele kundeerfaringer på godt og vondt. HFS' regelverk innbyr jo eksplisitt til dette, men det er ingen enkel måte å gjøre det på uten at det skeier ut til krangletråder.

    Man kunne tenkt seg en bransjeportal hvor kunder kunne legge igjen feedback på butikkerfaringer, gjerne med en lett sorterbar liste med stjerner eller lignende. Utfordringen er å sikre at det bare er reelle kunder som legger inn feedback og at det bare gjøres en gang. Det kunne sikkert gjøres med en eller annen engangskode man fikk på kassalappen fra butikken, men jeg har ingen illusjon om at samarbeidsånden i bransjen er slik at det vil hende med det første.

    @Stereo+ - idéen er gratis om dere vil ha den!
    Det er ikke så veldig mye jeg er enig med Asbjørn om, men dette forslaget skal han sannelig ha for. Dersom det går an å gjennomføre en portal slik han foreslår, tror jeg det kunne vært en konstruktiv form for forbrukermakt, som ville kunne komme både kunder og seriøse aktører til gode.

    Hilsen BigSwifty (merk blandingen av store og små bokstaver :) SomVentervelDigpÅstereOplUss
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    En nærmere komplett C.V. - over personlig eid HiFi-utstyr er etterspurt fra Roy Ervin Solstad med brukstids-punkt.
    Men den virker veldig avkortet ? (- dette skal jo fortelle styrken på mandatet hans ).
    Det er jo også relevant med oversiktsliste over test-utstyr - med beskrivelse av omgivelser.

    En slik C.V. etterlyses jo også fra de andre deltakerne i Stereo+ ??

    Mvh. Lyden av Opplevelser - med avslått invitasjon til dokumentasjons-gjennomgang ( Bevisførsel - med hjemlet krav til oppmøte).

    Lol
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    1.547
    Torget vurderinger
    29
    En nærmere komplett C.V. - over personlig eid HiFi-utstyr er etterspurt fra Roy Ervin Solstad med brukstids-punkt.
    Men den virker veldig avkortet ? (- dette skal jo fortelle styrken på mandatet hans ).
    Det er jo også relevant med oversiktsliste over test-utstyr - med beskrivelse av omgivelser.

    En slik C.V. etterlyses jo også fra de andre deltakerne i Stereo+ ??

    Mvh. Lyden av Opplevelser - med avslått invitasjon til dokumentasjons-gjennomgang ( Bevisførsel - med hjemlet krav til oppmøte).
    Har aldri hatt problemer med å innrømme at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen, og her henger jeg rett og slett ikke med.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    En nærmere komplett C.V. - over personlig eid HiFi-utstyr er etterspurt fra Roy Ervin Solstad med brukstids-punkt.
    Men den virker veldig avkortet ? (- dette skal jo fortelle styrken på mandatet hans ).
    Det er jo også relevant med oversiktsliste over test-utstyr - med beskrivelse av omgivelser.

    En slik C.V. etterlyses jo også fra de andre deltakerne i Stereo+ ??

    Mvh. Lyden av Opplevelser - med avslått invitasjon til dokumentasjons-gjennomgang ( Bevisførsel - med hjemlet krav til oppmøte).
    Har aldri hatt problemer med å innrømme at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen, og her henger jeg rett og slett ikke med.
    Denne satt ikke helt hos meg eller , noen som vil forklare ?

    Imagine
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    En nærmere komplett C.V. - over personlig eid HiFi-utstyr er etterspurt fra Roy Ervin Solstad med brukstids-punkt.
    Men den virker veldig avkortet ? (- dette skal jo fortelle styrken på mandatet hans ).
    Det er jo også relevant med oversiktsliste over test-utstyr - med beskrivelse av omgivelser.

    En slik C.V. etterlyses jo også fra de andre deltakerne i Stereo+ ??

    Mvh. Lyden av Opplevelser - med avslått invitasjon til dokumentasjons-gjennomgang ( Bevisførsel - med hjemlet krav til oppmøte).
    Det er jo en fullstendig avsporing av hva denne saken dreier seg om. Roy har integriteten i orden og hans Hifi-utstyr er mer enn godt nok til å være både en kritisk observatør og lytter. Men dette dreier seg faktisk om det DU selger. Kan du snart komme på banen med de tekniske spesifikasjonene som er etterlyst i flere tråder?
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Tror han mener at R.E.S. og andre fra stereo+ ikke har nok kunnskap eller erfaring til å uttale seg. LOL
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    1.547
    Torget vurderinger
    29
    Tror han mener at R.E.S. og andre fra stereo+ ikke har nok kunnskap eller erfaring til å uttale seg. LOL
    Takk for den:)
    Skjønte ikke helt hva "personlig eid utstyr" har med denne saken å gjøre.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    En nærmere komplett C.V. - over personlig eid HiFi-utstyr er etterspurt fra Roy Ervin Solstad med brukstids-punkt.
    Men den virker veldig avkortet ? (- dette skal jo fortelle styrken på mandatet hans ).
    Det er jo også relevant med oversiktsliste over test-utstyr - med beskrivelse av omgivelser.

    En slik C.V. etterlyses jo også fra de andre deltakerne i Stereo+ ??

    Mvh. Lyden av Opplevelser - med avslått invitasjon til dokumentasjons-gjennomgang ( Bevisførsel - med hjemlet krav til oppmøte).
    Det er jo en fullstendig avsporing av hva denne saken dreier seg om. Roy har integriteten i orden og hans Hifi-utstyr er mer enn godt nok til å være både en kritisk observatør og lytter. Men dette dreier seg faktisk om det DU selger. Kan du snart komme på banen med de tekniske spesifikasjonene som er etterlyst i flere tråder?
    Bare dette sier seg selv hva eventuelt som kommer , Roy og andre i stereo + kommer til og gjøre jobben godt. Er spent på hva utfallet av saken blir 😀

    Imagine
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    En nærmere komplett C.V. - over personlig eid HiFi-utstyr er etterspurt fra Roy Ervin Solstad med brukstids-punkt.
    Men den virker veldig avkortet ? (- dette skal jo fortelle styrken på mandatet hans ).
    Det er jo også relevant med oversiktsliste over test-utstyr - med beskrivelse av omgivelser.

    En slik C.V. etterlyses jo også fra de andre deltakerne i Stereo+ ??

    Mvh. Lyden av Opplevelser - med avslått invitasjon til dokumentasjons-gjennomgang ( Bevisførsel - med hjemlet krav til oppmøte).
    Har aldri hatt problemer med å innrømme at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen, og her henger jeg rett og slett ikke med.
    Jeg har etterlyst oversikten over hvilke HiFi-produkter Roy Ervin Solstad har eid og blitt skikkelig kjent med de siste 40 årene. ( Dette vil fortelle hvor innsiktsfull Roy Ervin Solstad er på produktene/produsentene sitt utstyr - hvor kompetent han er i TESTER-faget ).
    - Og så forespurte jeg det samme fra resten av medlemmene i Stereo+.
    Hvor stor er egentlig kompetansen ?

    Mvh. Lyden av Opplevelser av flere Innsikter.
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    En nærmere komplett C.V. - over personlig eid HiFi-utstyr er etterspurt fra Roy Ervin Solstad med brukstids-punkt.
    Men den virker veldig avkortet ? (- dette skal jo fortelle styrken på mandatet hans ).
    Det er jo også relevant med oversiktsliste over test-utstyr - med beskrivelse av omgivelser.

    En slik C.V. etterlyses jo også fra de andre deltakerne i Stereo+ ??

    Mvh. Lyden av Opplevelser - med avslått invitasjon til dokumentasjons-gjennomgang ( Bevisførsel - med hjemlet krav til oppmøte).
    Har aldri hatt problemer med å innrømme at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen, og her henger jeg rett og slett ikke med.
    Jeg har etterlyst oversikten over hvilke HiFi-produkter Roy Ervin Solstad har eid og blitt skikkelig kjent med de siste 40 årene. ( Dette vil fortelle hvor innsiktsfull Roy Ervin Solstad er på produktene/produsentene sitt utstyr - hvor kompetent han er i TESTER-faget ).
    - Og så forespurte jeg det samme fra resten av medlemmene i Stereo+.
    Hvor stor er egentlig kompetansen ?

    Mvh. Lyden av Opplevelser av flere Innsikter.
    LOOOL

    Bare for gøy. Hvilke reel kompetanse har du?
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn