Det er vel over 10 år siden noen i en norsk HaiFai butikk fikk mine penger. Etter det så er det privatmarkede som har vært benyttet, og ikke minst PRO markedet.
Mindre bullshitt og mer redelighet rett og slett.
Nå har jeg aldri vært i markede for Shakti grus eller Rottepels og ha oppå høyttalers, men jaggu har jeg ikke mine bomkjøp pga en ung naivitet og en bransje som pusher svada.
Håper Stereo+ går frem på en real måte for alle parter, for det er definitivt en balansegang som må til for tekkes alle involverte.
Men dem kan uansett sette lys på endel ting innen bransjen som kanskje gjør at endel forhandlere og bransjen generelt begynner og ta nye som gamle kunder mer på REALISTISK alvor... For... vi her inne og bransjen skuler jo til dem unge som ikke ser på haifai som noen fremtidig hobby/livsstil.......
Kan dere skjønne hvorfor ???
/JR
Hva frykter du
Dåbbel J? Lar DU deg lure av Maxwell?
Klarer du ikke selv å høre om hans greier er modifisert og verdt sine kroner?
Klarer du ikke å se at dette mye er en "start-gimmikk" for seg selv, når Stereo+ skal avsløre noe vi andre bare ler av?
Klarer du ikke å huske mange av Watt sine tester av apparaturer vi andre lo av, hva de inneholdt av biter under lokket, mens Watt ikke "klarte" skru opp lokket for å titte nedi mens resten av verden lo?
Vel, nå skal sies at jeg støtter at noen tar dette opp med Maxwell.
Og at jeg støtter det faktum at R.E.S. faktisk ER journalist av yrke.
Men vi må da pinadø klare å vurdere ting & tang, enten vi snakker med en "original på Vestlandet," blir "fortalt-ned-i skoene" i landets råeste butikk i selveste tigerstaden. Eller annet som skurrer ut over det vi selv tror og/eller hører.
Kanskje vi burde hatt en motsatt tråd, dratt frem eksempler som er til å stole på, enten butikkene heter (EKSEMPELVIS !!!) Norsk Audio Teknikk, Andervik Audio, Audioaktøren eller andre som tar oss på alvor og ikke forteller oss pølsevev.
Ikke sant!? Dere gamle Fidelity gutta boys som ser dette - kom igjen - mene noe her da!
Hi-fi og musikk og kombinasjonen musikkgjengivelse over disse hi-fi anleggene (ingen av delene rakettforskning), det skal da være moro dere og en positiv hobby vi har - ikke sant!?
Jeg mener vi bør dele denne hobbyen mellom oss med masse inspirerende positive ytringer uten å være livredde for hverken hi-fi selgere eller annet.
Jeg vet også om mange som idioterklærer de fleste her på sentralen. Fint! Gjør det!
Men la oss som stadig nyter musikk og stadig ønsker denne nytelsen enda bedre, få være her i fred da vel.
Sitter selv med utstyr hjemme etter inspirasjon fra ting jeg har lest her (sist fra
Bergfinn) - ikke fordi noen hi-fi selger har skremt vannet av meg og truet til kjøp...