For fanden da Roy,- i pressede jo manden helt ut i tovene.
Endvidere kan man jo være bekymre,t om ikke der er en sygdom som spiller in her.
Uanset, dette drejer sig tros alt om manden levebrød, og kan også have store inplikationer vedrøende ved kommendende fremtdige muligheter.
Og jeg finder måten i har taklet dette på, veldig kritikk verdig.
Mvh.
Hi-rex
Vi ba Maxwell Hi-Fi AS dokumentere sine påstander. Når Maxwell ikke ville det, prøvde vi å få produsentene til å komme med dokumentasjonen på de påstandene som lå på nettsiden til Maxwell og i annonsene både her på HFS og på finn.no. Vi i Stereo+ klarte ikke å få bekreftet at Maxwell sine påstander var sanne. Snarere tvert i mot.
Jeg finner også det besynderlig at man kan forsvare bevisst villedning av både eksisterende og potensielle kunder med referanse til at dette er innehaveren sitt levebrød. Det dreier seg like mye om de samme kundenes sine oppsparte midler som er brukt i Maxwell-butikken.
Hvis det ikke er medienes oppgave å advare forbrukere om useriøse aktører som forsøker å villede sine kunder med produkter det ikke kan dokumenteres er slik som det påstås, da får vi bare være enige om å være uenige.
Jeg står veldig støtt på den vurderingen vi har gjort, og det arbeidet som har vært lagt ned for å forsøke å dokumentere Maxwell sine påstander. Utgangspunktet vårt var nemlig ikke å dokumentere at det Maxwell sa var feil, men å dokumentere at det som ble påstått var riktig.
Det viste seg å være umulig.
Det synes jeg er trist for Maxwell, men aller mest for de kundene som har kjøpt et MX-produkt de er blitt fortalt er modifisert fra fabrikken.
Roy Ervin Solstad
Stereo+