D
Dåbbel J
Gjest
Sikker på at Fostex´en (T90) gjør samme nytta
Ha en fin dag
Ha en fin dag
Dette blir spekulasjon og flisespikking fra min side, men jeg tipper at den kun klarer å holde spredningsmønster ned til delefrekvens i horisontalplanet når den står montert horisontalt. Den andre veien tipper jeg den mister kontroll og dermed sprer ut mot 180 grader ganske høyt i frekvens. Det krever et større horn for å holde et smalt spredningsmønster enn bredt spredningsmønster. Dette fører til at horn som dette får "pattern flip" der det mister kontroll vertikalt, og bare har kontroll horisontalt nedover i frekvens. Den vanlige måten å montere den på, vertikalt, er paradoksalt det som gir mest kontroll over den vertikale spredningen. Det blir minst kontroll, og dermed bredest spredningsmønster horisontalt.OK
Den horisontale på bildet sprer mindre til tak og gulv og mer til sidene som et CD eller Seos horn med bredere sweet spot som resultat?
På LV Vox Olympia står den diagonalt. Merkelig?
Det er vel bare å kjøpe en Lynx Aurora 16 og Audiolense, så kan du lage et åtteveis delefilter?Det som er irriterende er at ikke DSP folka kan våkne og se behovet for seksveis delefiltre - eller mer!
Hvis det er TAD-bildet du referer til er det Mark Levinson 20,6 e.l.Er det ATI forsterkere i midten?
Sigfried Linkw skriver at det er fine greier.
De har mange konfigurasjoner med 1,2,3,4,5,6,7 x kanaler osv.
Effektforsterker - Hjemmekino
Kjekt i disse DSP tider.
Døm ham ikke - da disse ble laget fløy HEL rundt i Pampers og ropte på smokken!Hvis det er TAD-bildet du referer til er det Mark Levinson 20,6 e.l.Er det ATI forsterkere i midten?
Sigfried Linkw skriver at det er fine greier.
De har mange konfigurasjoner med 1,2,3,4,5,6,7 x kanaler osv.
Effektforsterker - Hjemmekino
Kjekt i disse DSP tider.
Kim J oxo !!!!! 8)Horn har gjerne en overtalende effekt på folk....