|
Det siste har du helt rett i. Spekulasjoner og dommedagsprofetier, derimot - vel, du kan forsøke å lese fagbladene i bilindustrien, f eks Automotive News, og bloggere som følger industrien ganske tett. Den jevne VW-kunde forstår ikke hvor dramatisk dette egentlig er.Det enkleste er og vente og se hva løsningen/følgende blir. Mye spekulasjoner og domedags profeti i denne tråden
De eneste sikre er at fuske med opgitte tall på avgasser vil bli vanskigere her etter
Og en skal ikke glemme at noen av de som er mest ivrige etter å drive tråden fremover er ivrige Tesla folk som ønsker å vri fokus ifra et selskap som ALDRI har levert overskudd. Bare underskudd. Det er penger det og.Det enkleste er og vente og se hva løsningen/følgende blir. Mye spekulasjoner og domedags profeti i denne tråden
De eneste sikre er at fuske med opgitte tall på avgasser vil bli vanskigere her etter
Vri fokus fra?? Den var god.Og en skal ikke glemme at noen av de som er mest ivrige etter å drive tråden fremover er ivrige Tesla folk som ønsker å vri fokus ifra et selskap som ALDRI har levert overskudd. Bare underskudd. Det er penger det og.Det enkleste er og vente og se hva løsningen/følgende blir. Mye spekulasjoner og domedags profeti i denne tråden
De eneste sikre er at fuske med opgitte tall på avgasser vil bli vanskigere her etter
Har aldri levert overskudd
Elbilprodusenten annonserte i midten av august i år at selskapet ville hente inn 500 millioner dollar (drøye 4,1 milliarder kroner) i en ny emisjon. I tillegg skal garantistene for emisjonen kunne kjøper nye aksjer for opp mot 75 millioner dollar.
Selskapet opplyste i forbindelse med emisjonen at pengene skulle gå til å akselerere virksomhetens vekst i USA og internasjonalt, inkludert veksten i antall butikker, servicesentre, Supercharger-nettverket og Tesla Energy-virksomheten
Selskapet har ikke gått med overskudd en eneste gang.
Siden 2010 har selskapet hatt et underskudd etter skatt på mellom 74 millioner (i 2013) og 396 millioner dollar (i 2012). I fjor gikk selskapet 294 millioner dollar i minus. Gjelden økte også kraftig i fjor fra 1,75 til 4,94 milliarder dollar.
Her er Tesla Model X - Bil - E24
Vri fokus fra?? Den var god.Og en skal ikke glemme at noen av de som er mest ivrige etter å drive tråden fremover er ivrige Tesla folk som ønsker å vri fokus ifra et selskap som ALDRI har levert overskudd. Bare underskudd. Det er penger det og.Det enkleste er og vente og se hva løsningen/følgende blir. Mye spekulasjoner og domedags profeti i denne tråden
De eneste sikre er at fuske med opgitte tall på avgasser vil bli vanskigere her etter
Har aldri levert overskudd
Elbilprodusenten annonserte i midten av august i år at selskapet ville hente inn 500 millioner dollar (drøye 4,1 milliarder kroner) i en ny emisjon. I tillegg skal garantistene for emisjonen kunne kjøper nye aksjer for opp mot 75 millioner dollar.
Selskapet opplyste i forbindelse med emisjonen at pengene skulle gå til å akselerere virksomhetens vekst i USA og internasjonalt, inkludert veksten i antall butikker, servicesentre, Supercharger-nettverket og Tesla Energy-virksomheten
Selskapet har ikke gått med overskudd en eneste gang.
Siden 2010 har selskapet hatt et underskudd etter skatt på mellom 74 millioner (i 2013) og 396 millioner dollar (i 2012). I fjor gikk selskapet 294 millioner dollar i minus. Gjelden økte også kraftig i fjor fra 1,75 til 4,94 milliarder dollar.
Her er Tesla Model X - Bil - E24
Det er helt normalt at teknologiselskaper i en vekst- og investeringsfase ikke tjener penger men går med store underskudd. Tesla prises til en ganske høy fremtidig inntjening - markedsverdien er i overkant av 32 milliarder dollar. Om den viser seg å ha noen rot i virkeligheten står og faller på om elbil blir noe for massene, at de klarer å få opp volumene og ned kostnadene. Det er høy risiko, men slik er det i tekno-bransjen. Telsa prises som et teknologiselskap, ikke som en tradisjonell bilprodusent.
Selskapet er verdt ca 5 ganger så mye som det var før Model S ble lansert bare for å illusrere litt hvor mye usikkerhet som ligger i det. Når Model S kom, virket og ble solgt så steg verdien av Tesla mange, mange, mange ganger hva de noensinne kommer til å tjene på Model S. Den fungerte som "proof of concept" på at Tesla faktisk klarte å lage en elbil folk ville ha.
Det er Model 3 det skal tjenes penger på, det som foregår nå er teknologiutvikling og markedsmassering og et forsøk på å gi elbilen fotfeste og bli etablert som et fullverdig/bedre alternativ til fossildrevne biler. Det har vært planen hele tiden og har vært kommunisert tydelig.
Som Elon Musk selv sier: "I can explain it to you, but I can't make you understand it"Ventet på det... Forsvarstalen.. Da ser dere gentelmen, hvilken agenda som ligger til grunn![]()
Trenger ikke så mye underSTANDING. Elon vil sikkert si at dette er et "underSTATEMENT " : " Gjelden økte også kraftig i fjor fra 1,75 til 4,94 milliarder dollar."Som Elon Musk selv sier: "I can explain it to you, but I can't make you understand it"Ventet på det... Forsvarstalen.. Da ser dere gentelmen, hvilken agenda som ligger til grunn![]()
Fortid? I India har de jo enda ikke begynt å kjøpe forbrenningsmotorer.VW solgte nesten like mange biler ifjor (10,4 millioner) som de nå må fikse ...Fossilbiler utgjør fortsatt sånn ca 99.8% av omsetningen deres og vil gjøre det i lang tid fremover. Det er et gigantselskap og i prinsippet er det ingen ting i veien for at de kan spille på alle hestene samtidig. Siden de langt fleste biler er og fortsatt vil være fossilbiler er gevinsten størst av å gjøre slike mer energieffektive. Norge er så langt det eneste markedet i verden med en meningsfull mengde elbiler som andel av totalbilparken (Japan har vel forresten en del også).
Volkswagen selger like mange Sharan i året som Tesla selger Model S (ca 50.000 stk). Det produseres rundt 1 million hver av Golf og Jetta pr. år. Totalt produserer VW rundt 6 millioner biler under eget merkenavn, i tillegg kommer Audi osv.
Gigantselskap indeed, og tar lang tid å kaste om. De tradisjonelle bilprodusentene har investert enormt i forbrenningsmotorplattformen. Det tar guts å si at det er fortid.
Gratulerer! Du klarte å lese hva som står der. Forstår derimot ikke behovet for kommentaren? Vil du ha en gullstjerne?Fortid? I India har de jo enda ikke begynt å kjøpe forbrenningsmotorer.VW solgte nesten like mange biler ifjor (10,4 millioner) som de nå må fikse ...Fossilbiler utgjør fortsatt sånn ca 99.8% av omsetningen deres og vil gjøre det i lang tid fremover. Det er et gigantselskap og i prinsippet er det ingen ting i veien for at de kan spille på alle hestene samtidig. Siden de langt fleste biler er og fortsatt vil være fossilbiler er gevinsten størst av å gjøre slike mer energieffektive. Norge er så langt det eneste markedet i verden med en meningsfull mengde elbiler som andel av totalbilparken (Japan har vel forresten en del også).
Volkswagen selger like mange Sharan i året som Tesla selger Model S (ca 50.000 stk). Det produseres rundt 1 million hver av Golf og Jetta pr. år. Totalt produserer VW rundt 6 millioner biler under eget merkenavn, i tillegg kommer Audi osv.
Gigantselskap indeed, og tar lang tid å kaste om. De tradisjonelle bilprodusentene har investert enormt i forbrenningsmotorplattformen. Det tar guts å si at det er fortid.
Så du nekter for at tråden ble startet av en happy Tesla eier? Med formål å gi holde VW støyen her? På tross av dette promoteres Tesla også her inne. Ganske fornøyelig det hele. Stå på!Teas market cap pr i dag er 32 milliarder USD. Verdien av VW har falt med 55 milliarder euro siden denne skandalen brøt ut, og markedsverdien er nå 49 mrd euro. Det er ikke nødvendig å vri noe fokus. Dette er som å se på et tog kjøre inn i en fjellvegg i langsom kino.
Volkswagen’s value destruct-o-meter: $55 billion and counting - Quartz
Den som ikke skjønner at dette er heite himla helvete, for både VW og kundene til VW, har skjønt lite. (Og aksjeverdien har fortsatt å stupe under de 20%. På Finn kommer det til å stå "IKKE EA189 MOTOR" på VW annonser, heretter. Og det er hva folk kommer til å kikke etter.)These Volkswagens are a public health threat and exuberantly break federal law. It’s not crazy to think state agencies or NHTSA would flag them, and refuse to issue a new registration, or let them pass a smog test, unless proof of a fix is offered. “It should be fairly easy to police,” says Matt DeLorenzo, managing editor of news at Kelley Blue Book.
Whether you dodge the recall or not, your car’s resale value is likely to drop as far and fast as VW’s stock, which has plunged 20 percent since the feds came down on VW Friday.
Absolutt. Det står at tradisjonelle bilprodusenter har investert enormt i forbrenningsmotorteknologi, og at det ville ta guts å skulle kaste om på fortiden.Ja takk til gullstjerne. Synes du fortidsinnlegget ditt gir noen større relevans?
Jeg har aldri forstått de som bruker hele dagen på diskusjonsforum.Har aldri forstått denne trangen enkelte har for å komme skvettende innom tråder på et diskusjonsforum, for å oppfordre til at det ikke diskuteres.![]()
Aj, gjennomskuet igjen.Så du nekter for at tråden ble startet av en happy Tesla eier? Med formål å gi holde VW støyen her? På tross av dette promoteres Tesla også her inne. Ganske fornøyelig det hele. Stå på!
Alle elbilene er jo bygd på samme lest som fossilbiler og til svært høye priser.Absolutt. Det står at tradisjonelle bilprodusenter har investert enormt i forbrenningsmotorteknologi, og at det ville ta guts å skulle kaste om på fortiden.Ja takk til gullstjerne. Synes du fortidsinnlegget ditt gir noen større relevans?
Hva du mente med din kommentar om India er kryptisk og uforståelig, i så måte.
Jeg betalte 981,-/time inkl mva. Tydeligvis regionale forskjeller.Sist jeg hadde en bil på verksted, kostet det 1140 kr pr time.
Så så...Du ville jo diskutere... Og siden det gir deg glede og hoste opp alle mulige scenarioer så får du glede deg med det. Unner deg såklart å dele dine teorier herDette er bare tøys, HCS. Du og dine konspirasjoner.
Det ble vel nærmest til at jeg spammet Teslatråden med mine innlegg om VW og hva det kom til å bety for hurtigere introduksjon av alternativer til forbrenningsmotorer. Noen foreslo at det kunne være i en egen tråd og Asbjørn kom meg i forkjøpet.
Finner det ganske merkelig at løsningen skal være så enkel..Regningen begynner å komme på bordet. I Norge er det 147.139 berørte biler som må kalles inn til "utbedring". VW mener at de skal greie dette på 1-2 timer pr bil. I tillegg er det en del admin rundt innkalling og timebekreftelse, så vi sier 2 timer. Sist jeg hadde en bil på verksted, kostet det 1140 kr pr time. Da blir det litt over 335 millioner kroner bare i arbeidspenger bare i Norge. Eventuelle utskiftede deler kommer i tillegg, men hvis bilene da kommer ned på de utslippstallene som står i typegodkjennelsen kan det hende at VW slipper å betale inn det unndratte avgiftsbeløpet, også det på mange hundre millioner.
VW-saken: 168 �rsverk - tema - Dagbladet.no
ja, fullkomment urealistisk. Hvorfor har de da i det hele tatt fusket? Noen vil tape, og mest sannsynlig kundene, om dette går gjennom. Og da blir det en masse bråk.Finner det ganske merkelig at løsningen skal være så enkel..Regningen begynner å komme på bordet. I Norge er det 147.139 berørte biler som må kalles inn til "utbedring". VW mener at de skal greie dette på 1-2 timer pr bil. I tillegg er det en del admin rundt innkalling og timebekreftelse, så vi sier 2 timer. Sist jeg hadde en bil på verksted, kostet det 1140 kr pr time. Da blir det litt over 335 millioner kroner bare i arbeidspenger bare i Norge. Eventuelle utskiftede deler kommer i tillegg, men hvis bilene da kommer ned på de utslippstallene som står i typegodkjennelsen kan det hende at VW slipper å betale inn det unndratte avgiftsbeløpet, også det på mange hundre millioner.
VW-saken: 168 �rsverk - tema - Dagbladet.no
ja, fullkomment urealistisk. Hvorfor har de da i det hele tatt fusket? Noen vil tape, og mest sannsynlig kundene, om dette går gjennom. Og da blir det en masse bråk.Finner det ganske merkelig at løsningen skal være så enkel..Regningen begynner å komme på bordet. I Norge er det 147.139 berørte biler som må kalles inn til "utbedring". VW mener at de skal greie dette på 1-2 timer pr bil. I tillegg er det en del admin rundt innkalling og timebekreftelse, så vi sier 2 timer. Sist jeg hadde en bil på verksted, kostet det 1140 kr pr time. Da blir det litt over 335 millioner kroner bare i arbeidspenger bare i Norge. Eventuelle utskiftede deler kommer i tillegg, men hvis bilene da kommer ned på de utslippstallene som står i typegodkjennelsen kan det hende at VW slipper å betale inn det unndratte avgiftsbeløpet, også det på mange hundre millioner.
VW-saken: 168 �rsverk - tema - Dagbladet.no
Løsningen er så enkel på grunn av at det er omprogrammering av motoren det er snakk om. Chiptuning med motsatt effekt av det som folk vanligvis gjør. Man kan si at bilene er chippet fra fabrikk, de må nå de-chippes.Finner det ganske merkelig at løsningen skal være så enkel..Regningen begynner å komme på bordet. I Norge er det 147.139 berørte biler som må kalles inn til "utbedring". VW mener at de skal greie dette på 1-2 timer pr bil. I tillegg er det en del admin rundt innkalling og timebekreftelse, så vi sier 2 timer. Sist jeg hadde en bil på verksted, kostet det 1140 kr pr time. Da blir det litt over 335 millioner kroner bare i arbeidspenger bare i Norge. Eventuelle utskiftede deler kommer i tillegg, men hvis bilene da kommer ned på de utslippstallene som står i typegodkjennelsen kan det hende at VW slipper å betale inn det unndratte avgiftsbeløpet, også det på mange hundre millioner.
VW-saken: 168 �rsverk - tema - Dagbladet.no