H
Hardingfele
Gjest
Ganske uinformert og tåpelig oppgulp, POB.ÅH-NEIIII.
Blir det ikke noe konkurs da ?
Hva med alle milliardsøksmålene ?
Er det slutt på underholdninga fra ingeniørene og statsviterne her inne?
Ikke noe mer krisemaksimering heller ?
Filler'n.
Må jeg begynne å lese Dagbladet nå da?
VW må fikse snart 15 millioner biler (og det baller på seg med flere, etterhvert, ser vi)
Slikt koster. Ikke bare når det gjelder logistikken forbundet med å gjennomføre det, men også fordi innsatsen fortrenger arbeid som skulle vært gjort på vanlige biler, servicearbeid som VAG ville tjent penger på -- og ikke som her, som de må betale selv.
I tillegg altså at bilene de "fikser" vil få økt drivstofforbruk og redusert effekt. Hvem skal kompensere for det?
Og hvem skal kompensere for fallet i bruktverdi? Både til bileierne og til dem som har investert i lån til VAG-gruppen?
I tillegg altså et fjell av avgifter man har lurt seg unna som skal betales, i samtlige land VAG-gruppen har solgt biler i.
For å klare å dekke regningen for denne gigantbrøleren, har gruppen skåret utviklingsbudsjettet inn forbi beinet og dypt ned i margen ...
Denne historien er langt fra over, så følg med.
Sist redigert av en moderator: