Hva er galt med d38? - bortsett fra spøkelset..?Oppgraderings spøkelse har meldt seg,har et par D38. Noen som har noe tips. Har vurdert Tannoy Dc10ti,men er veldig fornøyd med ProAc hva med D30,D48?
Hva er galt med d38? - bortsett fra spøkelset..?Oppgraderings spøkelse har meldt seg,har et par D38. Noen som har noe tips. Har vurdert Tannoy Dc10ti,men er veldig fornøyd med ProAc hva med D30,D48?
. Egentlig ingenting,bortsett fra spøkelseHva er galt med d38? - bortsett fra spøkelset..?Oppgraderings spøkelse har meldt seg,har et par D38. Noen som har noe tips. Har vurdert Tannoy Dc10ti,men er veldig fornøyd med ProAc hva med D30,D48?
. Egentlig ingenting,bortsett fra spøkelseHva er galt med d38? - bortsett fra spøkelset..?Oppgraderings spøkelse har meldt seg,har et par D38. Noen som har noe tips. Har vurdert Tannoy Dc10ti,men er veldig fornøyd med ProAc hva med D30,D48?
. Har Luxman590AX til å drive de med,syntes det fungerer meget bra, har selv en stue på ca40kvm,mulig jeg skal jage spøkelse ut av huset en stund til. Egentlig ingenting,bortsett fra spøkelseHva er galt med d38? - bortsett fra spøkelset..?Oppgraderings spøkelse har meldt seg,har et par D38. Noen som har noe tips. Har vurdert Tannoy Dc10ti,men er veldig fornøyd med ProAc hva med D30,D48?
Da er det vel ikke så gæ'ent...
Jeg hadde d28 - de var bra - fikk tak i tablette siste utgave - mye lyd og for meg bedre bass i en svært liten boks...( i stort rom/ ca 45)
Er vel heller ikke sikkert det er htt spøkelset ønsker endret.....
. Har Luxman590AX til å drive de med,syntes det fungerer meget bra, har selv en stue på ca40kvm,mulig jeg skal jage spøkelse ut av huset en stund til. Egentlig ingenting,bortsett fra spøkelse
Da er det vel ikke så gæ'ent...
Jeg hadde d28 - de var bra - fikk tak i tablette siste utgave - mye lyd og for meg bedre bass i en svært liten boks...( i stort rom/ ca 45)
Er vel heller ikke sikkert det er htt spøkelset ønsker endret.....
Knall høyttaler og elektronikk, benyttet muligheten til å høre på noen dårlige innspillinger til og med det låt veldig braEnig Marius, det spiller helt konge. ProAC er bra oppe på lista mi.. hva kosta dem nå forresten? Krona har jo tapt seg endel .
Gå amerikansk. Kjøp Heresy-ene mine. Kort vei og full angrerettOppgraderings spøkelse har meldt seg,har et par D38. Noen som har noe tips. Har vurdert Tannoy Dc10ti,men er veldig fornøyd med ProAc hva med D30,D48?
Du vet ikke hva ProAc'ene dine er i stand til før du har testet en god rørforsterker. Der VET jeg Hegel kommer til å slite...Gå norsk som i Hegel H160 eller H360
Jeg syns artisten skal farge musikken, ikke rørene. En god rørforsterker spiller flott, men det er også en smakssak. Hegel og Proac er en meget bra match, de har leiekontrakt her så lenge de vil. Men et generelt tips til de som ikke får alt til å stemme; rydd i kabler og strømtilførselDu vet ikke hva ProAc'ene dine er i stand til før du har testet en god rørforsterker. Der VET jeg Hegel kommer til å slite...Gå norsk som i Hegel H160 eller H360
M
Har benyttet 3 forskjellige effekt trinn på mine Proac D28, kan oppsummeres på følgende vis:Jeg syns artisten skal farge musikken, ikke rørene. En god rørforsterker spiller flott, men det er også en smakssak. Hegel og Proac er en meget bra match, de har leiekontrakt her så lenge de vil. Men et generelt tips til de som ikke får alt til å stemme; rydd i kabler og strømtilførselDu vet ikke hva ProAc'ene dine er i stand til før du har testet en god rørforsterker. Der VET jeg Hegel kommer til å slite...Gå norsk som i Hegel H160 eller H360
M
Chris Andre vet. Han hadde forsterkeren min på ProAc. LM Audio 218, og han angrer noe jævlig...Du vet ikke hva ProAc'ene dine er i stand til før du har testet en god rørforsterker. Der VET jeg Hegel kommer til å slite...Gå norsk som i Hegel H160 eller H360
M
Vel, jeg hadde LM218iA fra Line Magnetic i litt over ett år. 22w klasse A single ended triode med 845 rør. En fantastisk kombinasjon. Hegel H160 leverer enda bedre Men det er mine ører, da. Blir vel en H360 etterhvert eller vente på oppfølger til H360.Du vet ikke hva ProAc'ene dine er i stand til før du har testet en god rørforsterker. Der VET jeg Hegel kommer til å slite...Gå norsk som i Hegel H160 eller H360
M
Helt enig Gikk til innkjøp av Nordost Blue Heaven LS og får de vel i morgen. Nå starter prosessen med å bytte alt til Blue Heaven LS, og neste er strømkabelJeg syns artisten skal farge musikken, ikke rørene. En god rørforsterker spiller flott, men det er også en smakssak. Hegel og Proac er en meget bra match, de har leiekontrakt her så lenge de vil. Men et generelt tips til de som ikke får alt til å stemme; rydd i kabler og strømtilførselDu vet ikke hva ProAc'ene dine er i stand til før du har testet en god rørforsterker. Der VET jeg Hegel kommer til å slite...Gå norsk som i Hegel H160 eller H360
M
Mener det er en gammel myte som stammer fra den gangen sjefen for Proac sverget til Audio Research. Sannheten er vel at hos Proac har de flere typer forsterkere i de forskjellige testrommene, har jeg lest en gang. Ellerd ville de ikke passet så godt til både Bryston og HegelProAc voices vel fortsatt med rør... Sikkert av en grunn..
Tyler bruker fortsatt arc. Men smak kan ikke diskuteres. Hegel og Bryston er ikke min greie, men full respekt for de som liker de.Mener det er en gammel myte som stammer fra den gangen sjefen for Proac sverget til Audio Research. Sannheten er vel at hos Proac har de flere typer forsterkere i de forskjellige testrommene, har jeg lest en gang. Ellerd ville de ikke passet så godt til både Bryston og HegelProAc voices vel fortsatt med rør... Sikkert av en grunn..
Avskriv ikke Hegel før du har hørt de nye H160 og H360. Dersom disse låter klinisk er det noe feil i ens eget oppsett! De spiller begge med et musikalsk driv, oppløsning og varme som Hegel ikke har hatt tidligere. Støygulvet er ekstremt lavt, noe som gjør at musikken kommer til liv svært få forsterkere makterTyler bruker fortsatt arc. Men smak kan ikke diskuteres. Hegel og Bryston er ikke min greie, men full respekt for de som liker de.Mener det er en gammel myte som stammer fra den gangen sjefen for Proac sverget til Audio Research. Sannheten er vel at hos Proac har de flere typer forsterkere i de forskjellige testrommene, har jeg lest en gang. Ellerd ville de ikke passet så godt til både Bryston og HegelProAc voices vel fortsatt med rør... Sikkert av en grunn..
Takk for svar. Spennende lesning.Jeg har ikke hørt akkurat de høyttalerne du tester nå fra ProAc men kan i hvertfall si at Response D25 spiller vanvittig dynamisk med veldig godt driv, oppløst og med stort rom. De er ikke veldig store, men du må koble kvalitet til ProAc på forsterkersiden. ProAc gir deg umiddelbart tilsvar på om det er ledd i kjeden med svakheter. Av alle høyttalermerker jeg har hørt og eid opp gjennom tiden er ProAc detmerket jeg liker best. Mine D25 forsvinner totalt, og man blir bare engasjert uansett musikk. Om jeg spiller Verdi's Il Trovatore til Loreen så bare leverer ProAc så til de grader.
Ift de du har vil du nok oppleve mer av alt du liker med ProAc
Andre utgaver har virkelig mye bra de også. For meg måtte det bli en høyttaler som skulle ha en størrelse grei for en stue med barn og andre som skal trives. En spennende detaljer høyttaler som får frem nerve og spilleglede i musikken. Dermed D20R. Ikke for stor, ikke for liten (om man ikke ønsker seg 110db). Verdt en lytt og jeg følte jeg måtte opp på D48 for å få betydelige endringer. Da i hovedsak mer trykk og punch.Takk for svar. Spennende lesning.
Jeg spiller nå med Gold note dac 7 og Trafomatic Elegance Intergrated med oppgraderte rør, og det låter riktig så godt med Responce Two s får man si.
Og da frister det jo naturlig nok å sjekke ut hva andre utgaver kan by på.
Hei Sundkoien.De nyere ProAc-modellene er voicet noe lysere, og har en strammere bass. De har ikke samme pondus i grunntonen som Response 1,5 - 2 - 2,5 og 3,5 har, ei heller det samme anstrøket av varme...
M
Henger meg på i diskusjonen med noen erfaringer..Hei Sundkoien.De nyere ProAc-modellene er voicet noe lysere, og har en strammere bass. De har ikke samme pondus i grunntonen som Response 1,5 - 2 - 2,5 og 3,5 har, ei heller det samme anstrøket av varme...
M
Legger inn et sitat fra deg her tidligere ifra en annen tråd,synes vel dette var en grei og treffende beskrivelse.
Håper det er greit?
ProAc har et markert skille mellom R-serien(Response 1,5 - 2,5 - 3,5) og den nye D-serien(Respons Dynamic). Dette skyldes i hovedsak ønske om mer lettdrevne høytalere, og derav nye elementer og avstemninger.
I en slags midtstilling står D2, D28 og D38 som innehar en viss varme og spiller med større fokus på grunntone og basstyngde(i mine ører).
Jeg har selv D38, og syns D40 og D48 blir for "tynne" og analytiske i lyden(de få gangene jeg har fått lyttet).
De gamle Respons 1,5 - 2 og 2,5/3,5 spiller mer større tyngde og en mer "romantisk" klang, samt en lavere tunet og litt mer treg/dominerende bass.
Alt etter hva du liker så tror jeg du kan finne en ProAc som passer. Jeg vet du kommer til å bli sjarmert
M
Jeg vil kalle lyden av D-serien for klarere og mer oppløst, enn at de er voicet lysere. Synes ikke det er riktig å beskrive mine D25 eller andre D som lyse. Bedre oppløsning i diskant og øvre mellomtone samt strammere bass. Men bassen er allikevel svært dyp Den forrige serien med 2,5 hadde en mye mer romantisk mellomtone med litt mindre oppløst diskant og en litt bløtere bass. Litt sånn som man ofte beskriver en typisk SET forsterker.De nyere ProAc-modellene er voicet noe lysere, og har en strammere bass. De har ikke samme pondus i grunntonen som Response 1,5 - 2 - 2,5 og 3,5 har, ei heller det samme anstrøket av varme...
M
Dårlig match? Da er det vel på sin plass å spørre om hva slags oppsett det her er snakk om. Spesielt når du mener at det ikke er høyttalernes feil.Heisann ProAc venner!
Hva synes dere om D80? Jeg spør da jeg tidligere hadde disse i ett oppsett, og dette spilte grusomt, jeg nekter å tro at det er høyttalerene sin feil. Det må bare ha vært en dårlig match.