BurntIsland
Hi-Fi freak
Min første bil var en Austin Maxi 1750 hl (highline).Arvet/kjøpt av min far som hadde hatt den i årevis. Alle jeg traff som gadd uttale seg om bilen syntes den var stygg. En ekstremt praktisk og svært lite glamorøs bil. U-kul og kjedelig kanskje, men også svært bra. Hadde på den tiden god drivstofføkonomi, gode gassdempere, et hav av plass og god fremkommelighet. Tverrstilt motor og et hjul i hvert hjørne. Det føltes godt de to gangene da de motocrosskjørende naboene kjørte seg fast med sin urQuattro, og jeg bare kjørte stille og rolig opp bakkene. (gikk helt fint å grisekjøre med den også men litt mer power hadde ikke skadet).
Det er vel ingen tvil om at British Leyland rotet bort denne i alt tullet sitt. Heldigvis hadde jeg aldri andre problemer med min enn normal slitasje. Det eneste merkelige er at ingen andre har planket konseptet fullt ut..
Bakluka åpnet helt ned til fangeren, og helt ut til hver side. Baksetet kunne felles begge veier så du kunne velge mellom "seng", eller flatt gulv hele veien frem til forsetene.
http://www.aronline.co.uk/blogs/cars/austin/maxi/the-cars-austin-maxi-development-history/
Det er vel ingen tvil om at British Leyland rotet bort denne i alt tullet sitt. Heldigvis hadde jeg aldri andre problemer med min enn normal slitasje. Det eneste merkelige er at ingen andre har planket konseptet fullt ut..
Bakluka åpnet helt ned til fangeren, og helt ut til hver side. Baksetet kunne felles begge veier så du kunne velge mellom "seng", eller flatt gulv hele veien frem til forsetene.
http://www.aronline.co.uk/blogs/cars/austin/maxi/the-cars-austin-maxi-development-history/
Sist redigert: