Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    Er for tiden i gang med å finne ny familiebil. Planen er egentlig å kjøpe en stor stasjonsvogn/flerbruksbil fra ca 2012, men man blir jo litt tankefull når man får en i3 Plus for ca 265 000. Dog med mye mindre plass da.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    4.180
    Antall liker
    3.347
    Torget vurderinger
    1
    Jeg venter i lengsel på en varebil som kan gå 300 km på en lading. De finnes ikke pr i dag. Og når de forhåpentligvis kommer må de være riktig priset. Man får jo igjen moms på ordinære varebiler i firma, så momseffekten uteblir.

    Nissan Leaf med det nye 30kW-batteriet vil få skarp konkurranse fra i3 nå som de begge går mer eller mindre like langt på ei lading. Driftssikkerhet og brukervennlighet på disse står det sikkert veldig mye om på elbilforum og de er sikkert gode begge to, men BMW leder nok litt på utseende og status for mange. Skulle ikke forundre meg om i3 blir landets mest solgte elbil framover til Tesla M3 og Opel Ampera-e kommer.
     
    Sist redigert:

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nei, som forventet. Dette har vært diskutert og forventet i et halvt år på elbilforum. Bytte batteri koster fort 100' så det er ikke så aktuelt - da er det nok mer økonomi i å selge brukt og kjøpe ny bil.
    Ok. Vi får snu det til at det var overraskende for undertegnede. 100k hørtes langt mer ut enn hva man kunne forvente. Rart hvis det stemmer. Uansett fint at vi begynner å få meget habile rekkevidder. Kun selv tenke meg en 1-serie med oppgitte 400 km rekkevidde.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nissan har i noen år sagt at de skulle komme med ca. 400 km rekkevidde i 2017. Blir spennende nå å se når i 2017 det vil skje. Kommer de allerede i overgangen 2016-17, så kaprer de nok tilbake forspranget. Og kanskje lanseringen av nye i3 og Ampera-e vil sette fart på ting?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg venter i lengsel på en varebil som kan gå 300 km på en lading. De finnes ikke pr i dag. Og når de forhåpentligvis kommer må de være riktig priset. Man får jo igjen moms på ordinære varebiler i firma, så momseffekten uteblir.

    Nissan Leaf med det nye 30kW-batteriet vil få skarp konkurranse fra i3 nå som de begge går mer eller mindre like langt på ei lading. Driftssikkerhet og brukervennlighet på disse står det sikkert veldig mye om på elbilforum og de er sikkert gode begge to, men BMW leder nok litt på utseende og status for mange. Skulle ikke forundre meg om i3 blir landets mest solgte elbil framover til Tesla M3 og Opel Ampera-e kommer.
    Problemet med i3 er jo dørene som ærlig talt ikke virker helt kurante.

    Personen foran må alltid åpne sin dør først. Gjør du det motsatt smeller du bakdøren i fremdøren. (Ja, barn kan fort gjøre det). Har du passasjerer bak som skal ut må du som sitter foran ta av setebeltet og åpne døren din før de kommer seg ut.

    Lurer på hva designerne tenkte...
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.431
    Antall liker
    1.270
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg venter i lengsel på en varebil som kan gå 300 km på en lading. De finnes ikke pr i dag. Og når de forhåpentligvis kommer må de være riktig priset. Man får jo igjen moms på ordinære varebiler i firma, så momseffekten uteblir.

    Nissan Leaf med det nye 30kW-batteriet vil få skarp konkurranse fra i3 nå som de begge går mer eller mindre like langt på ei lading. Driftssikkerhet og brukervennlighet på disse står det sikkert veldig mye om på elbilforum og de er sikkert gode begge to, men BMW leder nok litt på utseende og status for mange. Skulle ikke forundre meg om i3 blir landets mest solgte elbil framover til Tesla M3 og Opel Ampera-e kommer.
    Problemet med i3 er jo dørene som ærlig talt ikke virker helt kurante.

    Personen foran må alltid åpne sin dør først. Gjør du det motsatt smeller du bakdøren i fremdøren. (Ja, barn kan fort gjøre det). Har du passasjerer bak som skal ut må du som sitter foran ta av setebeltet og åpne døren din før de kommer seg ut.

    Lurer på hva designerne tenkte...
    Synes dørene er fine og praktiske når man kjører en og to, med mye enklere tilgang til plassen bak, men ser problemet med å handtere små barn med slike dører. Plassen er og begrenset så noen familiebil for ferieturer er det nok ikke, men skal man altid kjøpe bil for de aktivitene som utgjør en brøkdel av det man bruker bilen til ?
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    4.180
    Antall liker
    3.347
    Torget vurderinger
    1
    Jeg venter i lengsel på en varebil som kan gå 300 km på en lading. De finnes ikke pr i dag. Og når de forhåpentligvis kommer må de være riktig priset. Man får jo igjen moms på ordinære varebiler i firma, så momseffekten uteblir.

    Nissan Leaf med det nye 30kW-batteriet vil få skarp konkurranse fra i3 nå som de begge går mer eller mindre like langt på ei lading. Driftssikkerhet og brukervennlighet på disse står det sikkert veldig mye om på elbilforum og de er sikkert gode begge to, men BMW leder nok litt på utseende og status for mange. Skulle ikke forundre meg om i3 blir landets mest solgte elbil framover til Tesla M3 og Opel Ampera-e kommer.
    Problemet med i3 er jo dørene som ærlig talt ikke virker helt kurante.

    Personen foran må alltid åpne sin dør først. Gjør du det motsatt smeller du bakdøren i fremdøren. (Ja, barn kan fort gjøre det). Har du passasjerer bak som skal ut må du som sitter foran ta av setebeltet og åpne døren din før de kommer seg ut.

    Lurer på hva designerne tenkte...
    Hadde ikke fått med meg det spesielle dørdesignet på i3'en. Det er tydeligvis noe med elbil og bakdører....

    Det er akkurat som om de tror at når de først skal lage en elbil så må de ta'n helt ut designmessig. Noen i markedsavdelinga som er litt for ivrige? Selv om vi har lyst på elbil betyr ikke det at vi tripper rundt i designersko og høyhalset genser. Vi vil bare ha helt normale biler som går på strøm i stedet for bensin og diesel.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.431
    Antall liker
    1.270
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg venter i lengsel på en varebil som kan gå 300 km på en lading. De finnes ikke pr i dag. Og når de forhåpentligvis kommer må de være riktig priset. Man får jo igjen moms på ordinære varebiler i firma, så momseffekten uteblir.

    Nissan Leaf med det nye 30kW-batteriet vil få skarp konkurranse fra i3 nå som de begge går mer eller mindre like langt på ei lading. Driftssikkerhet og brukervennlighet på disse står det sikkert veldig mye om på elbilforum og de er sikkert gode begge to, men BMW leder nok litt på utseende og status for mange. Skulle ikke forundre meg om i3 blir landets mest solgte elbil framover til Tesla M3 og Opel Ampera-e kommer.
    Problemet med i3 er jo dørene som ærlig talt ikke virker helt kurante.

    Personen foran må alltid åpne sin dør først. Gjør du det motsatt smeller du bakdøren i fremdøren. (Ja, barn kan fort gjøre det). Har du passasjerer bak som skal ut må du som sitter foran ta av setebeltet og åpne døren din før de kommer seg ut.

    Lurer på hva designerne tenkte...
    Hadde ikke fått med meg det spesielle dørdesignet på i3'en. Det er tydeligvis noe med elbil og bakdører....

    Det er akkurat som om de tror at når de først skal lage en elbil så må de ta'n helt ut designmessig. Noen i markedsavdelinga som er litt for ivrige? Selv om vi har lyst på elbil betyr ikke det at vi tripper rundt i designersko og høyhalset genser. Vi vil bare ha helt normale biler som går på strøm i stedet for bensin og diesel.
    Vel, det var vel derfor jeg valgte i3, at den var designet fra bunnen som en elbil, ikke som f.eks Kia'n det du har et stort halvtomt motorrom med en liten drill i midten. En elmotor trenger ikke service så derfor puttet BMW den under bilen bak, ute av syne ute av sinn men lett tilgjengelig om du har en løftebukk - om det skulle trengs. Men jeg er enig at designen er av type liker/ikke liker.

    Ja døren er spesielle i det de bakre svinger feil vei. Stilig synes jeg, men ikke så praktisk om man skal frakte en hurv med unger til og fra fotball trening.

    Forøvrig er jeg ingen hipster :D
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.828
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Trondheim
    Døren svinger ikke feil vei - den svinger riktig vei. Det er mye lettere å gå inn og ut av bilen når dørene er hengselt i bakkant. Det ser ikke like eøegant ut, men det er mye mer funksjonelt.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    4.180
    Antall liker
    3.347
    Torget vurderinger
    1
    Her må vi holde snørr og barter fra hverandre. Det er liten tvil om at fabrikkene etter hvert kommer til å designe bilene som elbiler fra grunnen av. Det holder ikke å hive ut forbrenningsmotoren, stappe nedi en elmotor og så dandere batteriene rund om kring. Dagens plattformer er laget for forbrenningsmotor og særlig batteripakken krever egentlig at man starter helt på nytt. De beste elbilene er da også frittstående modeller basert på unik design. Ford Focus er vel prakteksempelet på at lettvinte hurtigløsninger ikke akkurat blir en schlager....! Men hybridbilene som det kommer så mange av nå er egentlig bare fabrikkene som kjøper seg tid mens de lurer på hvordan de skal ta igjen Elon.

    Selv venter jeg altså på varebilvarianten, med unike bakdører, skyvedør that is.....;)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.406
    Antall liker
    8.962
    Torget vurderinger
    1
    Golf er bygd som elbil, hybrid + diesel og bensin fra grunnen av. BMW i3 er vel også designet med tanke på forskjellige fremdriftsløsninger....
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.431
    Antall liker
    1.270
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Golf er bygd som elbil, hybrid + diesel og bensin fra grunnen av. BMW i3 er vel også designet med tanke på forskjellige fremdriftsløsninger....
    Nop, kun elektrodrift. Hybriden har en motorsykkelmotor og dynamo som lader batteriet, men det er elmotoren som drar. Du skal være god om du får plass til en diesel der.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Døren svinger ikke feil vei - den svinger riktig vei. Det er mye lettere å gå inn og ut av bilen når dørene er hengselt i bakkant. Det ser ikke like eøegant ut, men det er mye mer funksjonelt.
    Det hadde vært funksjonelt om bakdøren åpnet seg uavhengig av frontdøren.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.828
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Trondheim
    Joda, men da måtte vel bilen vært litt større? Alternativet hadde vel vært å lage den 2-dørs, men da hadde det vel blitt klaging av det også.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.431
    Antall liker
    1.270
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jepp, synes det er veldig greit at ikke alle biler er like. Har aldri kunne tenkt meg å kjøpe en Golf, alt for kjedelig elektrisk eller ikke, men de selger jo som varmt brød så det er vel meg det er feil på....
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.828
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Trondheim
    Jeg har en Golf GTE. Har stort sett ikke likt utseende på Golf tidligere, men Golf 7 har blitt riktig fin syns jeg. Veldig god å kjøre - tar liten plass og er kjapp når du trenger det. Grei bagasjeplass. Ingen problem på tur med 3 i bilen - bare slå ned halve baksetet. Og den er økonomisk. På de siste 1200 km har den hatt et snittforbruk på 0,09 l/mil :) Jeg rekker stort sett alt av daglig kjøring på strøm, spesielt nå som det er litt varmere i været og jeg kan slå av varmeapparatet. Trenger jeg lenger rekkevidde har jeg det. Jeg tror jeg fylte bensin i mars en gang, men har enda halv tank igjen.

    Jeg tenkte seriøst på en i3 - liker utseende og bakdørene ville ikke være noe problem -, men den hadde for kort rekkevidde. Kanskje i5 når den kommer hvis den har over 30 mil rekkevidde og hurtigladersystem som fungerer.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.686
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Jeg venter i lengsel på en varebil som kan gå 300 km på en lading. De finnes ikke pr i dag. Og når de forhåpentligvis kommer må de være riktig priset. Man får jo igjen moms på ordinære varebiler i firma, så momseffekten uteblir.

    Nissan Leaf med det nye 30kW-batteriet vil få skarp konkurranse fra i3 nå som de begge går mer eller mindre like langt på ei lading. Driftssikkerhet og brukervennlighet på disse står det sikkert veldig mye om på elbilforum og de er sikkert gode begge to, men BMW leder nok litt på utseende og status for mange. Skulle ikke forundre meg om i3 blir landets mest solgte elbil framover til Tesla M3 og Opel Ampera-e kommer.
    Problemet med i3 er jo dørene som ærlig talt ikke virker helt kurante.

    Personen foran må alltid åpne sin dør først. Gjør du det motsatt smeller du bakdøren i fremdøren. (Ja, barn kan fort gjøre det). Har du passasjerer bak som skal ut må du som sitter foran ta av setebeltet og åpne døren din før de kommer seg ut.

    Lurer på hva designerne tenkte...
    Hadde ikke fått med meg det spesielle dørdesignet på i3'en. Det er tydeligvis noe med elbil og bakdører....

    Det er akkurat som om de tror at når de først skal lage en elbil så må de ta'n helt ut designmessig. Noen i markedsavdelinga som er litt for ivrige? Selv om vi har lyst på elbil betyr ikke det at vi tripper rundt i designersko og høyhalset genser. Vi vil bare ha helt normale biler som går på strøm i stedet for bensin og diesel.
    Også alt dette HELVETES blå lyset i alle sammenhenger - hva er det med designere og dette tullet? Smmadriten som på hifi. Blått er ubehagelig, og ser billig ut attpåtil dersom det er feil blå.
     
    H

    Hardingfele

    Gjest
    Det både ser billig ut og er billig. Blått LED-lys er det billigste. Du kan kjapt se hvor mye en bilfabrikant legger ned i dash på kvaliteten på lyset.

    Gjelder også HiFi, er folk så gnitne at de gir deg blått lys, så har de brukt sparekniven.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    4.180
    Antall liker
    3.347
    Torget vurderinger
    1
    Blå lysdioder var ultrastilig med det samme de kom. Blått signaliserte at man var helt i front med det nyeste nye. Som seg hør og bør i våre dager ble trenden lynraskt tatt inn i varmen hos omtrent alle som lager en dings. Asiatene og tyskerne var raskt på'n og de har (nesten som vanlig må jeg si) ikke vett til å gi seg i tide. Så det er ikke en dings fra bil og nedover til batteriladere som ikke har fått seg en blå diode eller tre. Vi husker vel alle dashbordbelysningen i ti år med Volkswagen! Og blålyset på visse kinaforsterkere er farlige for flytrafikken hvis de står nær vinduet.

    Det er mulig det er 40 øre for en rød eller gul diode, og bare 20 for en blå. Det er ikke hele forklaringen. Jæklene gjør det med vilje!!
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.828
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Trondheim
    VW bruker blått som signalfarge for sine plug-in hybrider - blå stripe i grillen, blå bremsecalipere, men ikke en eneste blå lysdiode å se noe sted.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.431
    Antall liker
    1.270
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Synes blått er ok jeg, men begynner å lure på om jeg er en avviker :)
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.952
    Antall liker
    1.320
    Blå lysdioder var ultrastilig med det samme de kom. Blått signaliserte at man var helt i front med det nyeste nye. Som seg hør og bør i våre dager ble trenden lynraskt tatt inn i varmen hos omtrent alle som lager en dings. Asiatene og tyskerne var raskt på'n og de har (nesten som vanlig må jeg si) ikke vett til å gi seg i tide. Så det er ikke en dings fra bil og nedover til batteriladere som ikke har fått seg en blå diode eller tre. Vi husker vel alle dashbordbelysningen i ti år med Volkswagen! Og blålyset på visse kinaforsterkere er farlige for flytrafikken hvis de står nær vinduet.

    Det er mulig det er 40 øre for en rød eller gul diode, og bare 20 for en blå. Det er ikke hele forklaringen. Jæklene gjør det med vilje!!
    Har ikke sett noe til at blå dioder er billigere enn andre farger når jeg kjøper komponenter, de er helst dyrere. Forskjellen i pris er evt at man ikke trenger like mange dioder for å få samme mengde lys.

    Jeg er glad for at BMW har skygget unna blå dioder gjennom alle år, men til og med dem greide å hoste opp blå led på elbilene sine. :/
    Forstår ikke koblingen mellom blått og elektrisk, burde ikke grønt være det naturlige valget hvis driftmetode skal fremheves med farget lys?
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    4.180
    Antall liker
    3.347
    Torget vurderinger
    1
    Jo, men grønt signaliserer (kanskje) noe organisk og biobasert. Det har tradisjonell teknologi holdt seg langt unna. Som sagt, isblått signaliserer fremtid, sci-fi, kulhet, modernitet, urbanisme etc. Sett filmen Tron ? En orgie i blått.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.952
    Antall liker
    1.320
    VW bruker blått som signalfarge for sine plug-in hybrider - blå stripe i grillen, blå bremsecalipere, men ikke en eneste blå lysdiode å se noe sted.
    Golf GTE har da blå lysdioder i interiørlistene.

    Edit: var veldig vanskelig å finne bilde av denne tacky detaljen, men her er ett fra golf R.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.828
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Trondheim
    Jamen har du ikke rett. De er så diskret at jeg ikke har lagt merke til dem, enda jeg har hatt bilen i 9 mnd. Langt mer diskret enn det som vises på det bildet.
    Det er en pyntelist med en tynn blå LED-stripe under.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.952
    Antall liker
    1.320
    Så veldig diskret er dem ikke. Da jeg sto forran bilen og pappa låste opp sin nye golf gte, var de det første jeg la merke til i interiøret.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.828
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Trondheim
    Folk er tydeligvis forskjellige. Jeg har sett den blå stripen, men ikke lagt mere til at det var lys i den før jeg så etter i går.
     
    H

    Hardingfele

    Gjest
    Om man ikke har sett filmen "Who killed the electric car?", så ligger den på YouTube i full lengde. På 1990-tallet var det storsatsing på elektriske biler. Så mobiliserte oljeindustrien mot dem, støttet av bilindustrien.

    Filmen er på 90 minutter og en meget godt laget dokumentar. Man kan forestille seg hvor vi ville vært dersom utviklingen hadde fortsatt dengang.

    Ta noe blodtrykkdempende før du ser filmen.

     
    Sist redigert av en moderator:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    17.190
    Antall liker
    14.126
    Sted
    Smurfeland
    Blå lysdioder var ultrastilig med det samme de kom. Blått signaliserte at man var helt i front med det nyeste nye. Som seg hør og bør i våre dager ble trenden lynraskt tatt inn i varmen hos omtrent alle som lager en dings. Asiatene og tyskerne var raskt på'n og de har (nesten som vanlig må jeg si) ikke vett til å gi seg i tide. Så det er ikke en dings fra bil og nedover til batteriladere som ikke har fått seg en blå diode eller tre. Vi husker vel alle dashbordbelysningen i ti år med Volkswagen! Og blålyset på visse kinaforsterkere er farlige for flytrafikken hvis de står nær vinduet.

    Det er mulig det er 40 øre for en rød eller gul diode, og bare 20 for en blå. Det er ikke hele forklaringen. Jæklene gjør det med vilje!!
    Jeg husker jeg først så blå lysdioder på Krell sine KAV forsterkere på begynnelsen av 2000-tallet, og ikke lenge etter mener jeg å huske at produsenter som Rotel f.eks. kom med sine blå!kopier av dette igjen før resten av skrotingene også heiv seg på trenden. Har aldri skjønt hvordan noen ved sine fulle fem i fullt alvor kunne finne på å implementere noe så grisejævlig stygt som blått lys på noe man skal ha i stua og sitte å kose seg foran, bare glem å få det beste bildet fra en prosjektor f.eks. med grellt blått insektfangerlys som legger et kaldt skinn over omgivelsne i et ellers mørkt rom.


    Dessuten hater jeg fargen blå helt generellt, og har ofte mistenkt at denne fargen representerer mental sykdom og personlighetsforstyrrelser. Bare se hvor mye blått det er i Munch's "Skrik" f.eks. Ko-ko, sier jeg.




    Jeg syns man burde satse mer på forskjellige nyanser av grønt og oransje lys, det gir etter min mening et behagelig og avslappende lys som innstiller harmoni og fred i sinnet.
     
    T

    TT.

    Gjest
    Nå var jo dette et eksosbusstaxikollektivfelt fra begynnelsen av og nå får har de fritt fram og dermed forurenser mindre dade slipper å stå på tomgang for å vente på disse duracellbilene som okkuperer deres kjørefelt. Mulig det blir vedtatt at disse "radiobilene" får kjøre i kollektivfeltet hvis de er fler i bilen.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.361
    Antall liker
    15.018
    Fikk regningen for bomveipasseringer siden 30. Juli 2015 i dag. 34 kroner og 80 øre - en gang frem og tilbake over Svinesund, de har fritak fra fritaket. Totalt noe over 200 passeringer - det blir en del av de i Oslo til tross for at jeg ikke har noe fast som medfører kjøring gjennom bomringen.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.197
    Antall liker
    8.416
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har bestilt Tesla 3 selv, men er sterk motstander av disse tøysete privilegiene til elbilene. På tide å komme ut av barnevogna å begynne å gå.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jeg har bestilt Tesla 3 selv, men er sterk motstander av disse tøysete privilegiene til elbilene. På tide å komme ut av barnevogna å begynne å gå.
    Nope alt for tidlig å tenke slik ennå. Det er insentivene som har gjort at Norge har gjort det så bra når det kommer til omlegging til elbiler. Men det er jo ennå bare en 1-2% eller noe slikt av bilparken som er elektrisk. Når den passerer 80 kan vi begynne å vurdere å fjerne noen av fordelene.

    Danske politikere prøvde seg på en ejaculatio praecox når det kom til elbilfordeler. Det endte i tragedie og bråstopp i markedet for salget av elbiler. Sikkert til glede for eksoslobbyistene men ikke for dansker, miljøet og omlegging til utslippsfri transport.

    Vi har et system som fungerer etter hensiktene, så da er det genialt å fortsette så lenge som mulig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn