Rett verdensdel.Aner ikke, men pen var den ikke... Mulig det er noe koreansk?
Litt snodig girmønster, eller hva man skal kalle det. Fjerde nede til høyre og femte nede til venstre.Men en fantastisk totaks-knatring i motoren:
Hehe.. Litt lett kanskje? En venn av meg har ett slikt flak. Ford Galaxie Han har forøvrig også en Oldsmobile Cutlass
Produsenten likte britiske biler så godt at han likegodt kjøpte ferdige karosserier fra Ashley og chassis fra Ballamy. Motoren kom fra Ford og engineeringen tok Reliant seg av. Men bilen er israelsk.Igjen.. Jeg aner ikke. Israelsk sier meg ingenting men designeren må da like engelske biler??
Gikk en mengde av PMC Gloria som taxi i Bergen på tidlig 70-tall . Fine biler faktisk
Prince bilene kom til Norge i 1965. Drosjeeiernes felleskjøp stod som importør. De trengte en ny bil til sine kunder ved siden av Volga, som de hadde importert i flere år. Høsten 1965 ble det registrert 52 PMC B200 Gloria 6. Året etter ble modellutvalget utvidet med den noe mindre A150 Skyline og A200 GT Skyline. Av ca. 400 solgte Gloria 6 ble 289 levert som taxibiler i perioden 1965 - 1967. Modellen ble også levert som stasjonsvogn, men ingen er kjent i dag.Av modellen A150 Skyline ble det solgt 435. Både som sedan og stasjonsvogn. |
Enkelt sagt. Hadde Pinky vært israeler ville det være han som byggde denne bilen!Produsenten likte britiske biler så godt at han likegodt kjøpte ferdige karosserier fra Ashley og chassis fra Ballamy. Motoren kom fra Ford og engineeringen tok Reliant seg av. Men bilen er israelsk.Igjen.. Jeg aner ikke. Israelsk sier meg ingenting men designeren må da like engelske biler??
Den heter forresten Sabra.
For å drive AC eller for å lade batterier? Nei tror ikke det.4 hjulsdrevet med eget aggregat bak?
Erstatt aggregat med egen motor for bakhjulene da, det var det jeg mente.....4 hjulsdrevet med eget aggregat bak?
Hadde en liten mistanke om det ja, men det var litt morro å prøve å lede bort fra den tanken da......!Erstatt aggregat med egen motor for bakhjulene da, det var det jeg mente.....4 hjulsdrevet med eget aggregat bak?
Hehe, den er amerikanskUffda, stakittgjerdebiler er jo like, alle som en.
Skudd fra hoften; Citroen, selv om trefelgene sier noe annet.
Uansett, europeisk på grunn av bakoverhengslede fordører.
Hm, sier du det? Det første jeg tenkte på var Graham, inntil jeg så dørene......Hehe, den er amerikanskUffda, stakittgjerdebiler er jo like, alle som en.
Skudd fra hoften; Citroen, selv om trefelgene sier noe annet.
Uansett, europeisk på grunn av bakoverhengslede fordører.
Kan også si at fabrikken ble beordret til å stoppe bilproduksjonen under andre verdenskrig. De fikk ordre om å produsere militært materiell.Hm, sier du det? Det første jeg tenkte på var Graham, inntil jeg så dørene......Hehe, den er amerikanskUffda, stakittgjerdebiler er jo like, alle som en.
Skudd fra hoften; Citroen, selv om trefelgene sier noe annet.
Uansett, europeisk på grunn av bakoverhengslede fordører.
Jadda, det var et godt hint....eller nei.Kan også si at fabrikken ble beordret til å stoppe bilproduksjonen under andre verdenskrig. De fikk ordre om å produsere militært materiell.
Litt dårlig hint kanskje. Hjelper det om jeg sier Detroit??Jadda, det var et godt hint....eller nei.Kan også si at fabrikken ble beordret til å stoppe bilproduksjonen under andre verdenskrig. De fikk ordre om å produsere militært materiell.
Alle bilfabrikker gikk over til å produsere militært materiell under WWII.