Distinctive
Æresmedlem
Jeg sa bare til madam'en at her har du forklaringen på min selektive hørsel.
Gulerøtter er da ikke så sunt lenger? Fikk høre fra en fantast for noen måneder siden at dagens gulerøtter kun inneholder 1/13 så mange vitaminer som gulerøttene for 50 år siden.Som min far pleide si: "Spis gulrøtter mens det enda er sunt".
Det ble tross alt mann av deg - du står jo stolt og oppreist som erklært hifi freak! (?)Bra at jeg vokste opp den gangen og ikke i dag.
Det er kun gulerøttenes fortjeneste. Og så litt poteter da - først rå, og siden i destillert form.Det ble tross alt mann av deg - du står jo stolt og oppreist som erklært hifi freak! (?)Bra at jeg vokste opp den gangen og ikke i dag.
Jeg tenkte jeg skulle bytte ut hifi freak med audiofil i forrige innlegg men gitt en annen tråd her inn så ble det rett og slett for vågalt å begi seg inn på noe slikt!Det er kun gulerøttenes fortjeneste. Og så litt poteter da - først rå, og siden i destillert form.Det ble tross alt mann av deg - du står jo stolt og oppreist som erklært hifi freak! (?)Bra at jeg vokste opp den gangen og ikke i dag.
Men som det står i Den Hellig Skrift: Ånden er villig, men kjødet er svakt.
Tåler det meste jeg!Jeg tenkte jeg skulle bytte ut hifi freak med audiofil i forrige innlegg men gitt en annen tråd her inn så ble det rett og slett for vågalt å begi seg inn på noe slikt!Det er kun gulerøttenes fortjeneste. Og så litt poteter da - først rå, og siden i destillert form.Det ble tross alt mann av deg - du står jo stolt og oppreist som erklært hifi freak! (?)Bra at jeg vokste opp den gangen og ikke i dag.
Men som det står i Den Hellig Skrift: Ånden er villig, men kjødet er svakt.
Totalt.5-6 en vei eller tur/retur? Har en del å si om vinteren dersom det ikke er lademulighet underveis.
Det blir hovedbil.Alle klarer vel det så da er det litt avhengig av hva du liker, hva komfort du vil ha mm. For de fleste som skaffer elbil så blir denne fort hoved bilen så det er greit å ta høyde for det.
Men nå varer vel ikke fritak i bomringen evig for elbiler heller. Kjenner jeg lusa på gange så er det ikke langt unna at det opphører og Bellona Hauge gidder vel ikke bråke mer. Elbilforeningen er vel fornøyd om de får noen flere hurtigladestasjoner. Miljøvern - hva var nå det igjen....
Totalt er det ikke noe problem. Tur/retur kunne blitt vel spennende på de kaldeste dagene.Totalt.5-6 en vei eller tur/retur? Har en del å si om vinteren dersom det ikke er lademulighet underveis.
Når det er sagt så ønsker jeg IKKE å sitte med hjertet i halsen på en slik tur så litt til overs etter en slik tur er å foretrekke. Ta høyde for at det er på vinteren med minus 10-12 grader.
Ok.Totalt er det ikke noe problem. Tur/retur kunne blitt vel spennende på de kaldeste dagene.Totalt.5-6 en vei eller tur/retur? Har en del å si om vinteren dersom det ikke er lademulighet underveis.
Når det er sagt så ønsker jeg IKKE å sitte med hjertet i halsen på en slik tur så litt til overs etter en slik tur er å foretrekke. Ta høyde for at det er på vinteren med minus 10-12 grader.
Det ser ut som noen har røyket sokkene sine før de satt inn salgsannonsen. Skulle man sett på verditapet noen av annonsørene setter på bilene skulle det kostet 500,- i mnd å lease.BMW I3 er fin, har den selv men den har og sine særegenhet som omvendte bakdører, høy retardasjon og meget direkte styring. Noen elsker det, som meg, men andre hater det. Det beste er å ta seg en tur å prøve biler som BMW i3, Nissan Leaf, Kia Soul, eGolf nye Hyundai Ioniq med flere som alle dekker ditt behov. Trillingene tror jeg blir litt liten som hoved bil selv om den ligger i prissjiktet.
Prisen på finn er generelt for høye, spesielt på elbil, så det er bare å prute...
Det rare er at de kaller det faktasjekk. Elektroner telles, sannsynligvis det mest presise målet vi har på noe som helst her til lands.Jeg tror elbil er veien å gå, men vi er ikke helt der enda og siste ordet er ikke sagt når det gjelder karbonavtrykk.
Men jeg tror ikke små bensin og diesel biler har sagt sitt siste!
FAKTASJEKK - Du trodde vel ikke at du bruker fornybar strøm i Norge?
Så NVE vet ikke hva de gjør?^ det der er for øvrig tullball, som nevnt flere ganger på dette forum.
Norge er 90%+ vannkraft. Punktum. Resten er en papirøvelse.
Det er fysisk umulig å selge 80% av norsk vannkraft til utlandet uansett om vi av en eller annen grunn skulle ønske å gjøre det, og det er akkuart like umulig å importere 80%+ av det norske strømforbruket. Da mener jeg fysisk umulig som i fitte umulig da det ikke eksisterer i nærheten av nok overføringskapasitet til å gjøre noe slikt.
Se mitt svar. Det er fysisk umulig for nordmenn å forbruke de kraftmengdene med skitten kraft som er i din "FAKTASJEKK".Så NVE vet ikke hva de gjør?^ det der er for øvrig tullball, som nevnt flere ganger på dette forum.
Norge er 90%+ vannkraft. Punktum. Resten er en papirøvelse.
Det er fysisk umulig å selge 80% av norsk vannkraft til utlandet uansett om vi av en eller annen grunn skulle ønske å gjøre det, og det er akkuart like umulig å importere 80%+ av det norske strømforbruket. Da mener jeg fysisk umulig som i fitte umulig da det ikke eksisterer i nærheten av nok overføringskapasitet til å gjøre noe slikt.
Selvsagt vet de hva de gjør. Ordningen er omstridt og betegnes som rimelig meningsløs - også i fagmiljøene. Ordningen blir merkelig for et land som Norge der all kraft allerede ER grønn. I en EU-byråkrats verden er ikke norsk vannkraft grønn fordi sertifikatsystemet sier at den ikke er det. Norge er med på ordningen enten vi vil eller ikke, for øvrig.Så NVE vet ikke hva de gjør?^ det der er for øvrig tullball, som nevnt flere ganger på dette forum.
Norge er 90%+ vannkraft. Punktum. Resten er en papirøvelse.
Det er fysisk umulig å selge 80% av norsk vannkraft til utlandet uansett om vi av en eller annen grunn skulle ønske å gjøre det, og det er akkuart like umulig å importere 80%+ av det norske strømforbruket. Da mener jeg fysisk umulig som i fitte umulig da det ikke eksisterer i nærheten av nok overføringskapasitet til å gjøre noe slikt.
Ja, det er en grei illustrasjon av dette systemets manglende kontakt med virkeligheten.Om vi så hadde eksportert all vår vannkraft(fysisk) til tyskland og importert tilsvarende kullkraft så hadde klimaregnskapet blitt nøyaktig det samme
Faktisk enda mindre siden vi stort sett importerer fra Sverige og Danmark. Greit for Danmark å kunne eksportere når det er mye vind men liten etterspørsel etter elektrisk energi i Danmark for å ta det mest opplagte eksempelet.Hvorav importert "skitten kraft" utgjør: 5%
Noen her som har erfaring med i3?