Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.255
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ble anbefalt BilXtra Jekteviken .....for service på BMW 730d, de har tatt betalt for alt mulig som bytte av luftfilter, sjekk av oljenivå på girkasse og mye annet, tatt betalt for det og aldri gjort jobben..... kostet meg 40.000+ på grunn av at det er et verksted med svindlere og banditter....

Når jeg sendte bilen til sjekk sist var det et luftfilter overgrodd av dritt og grønske, tusen takk BilXtra !

Jeg ba dem også en gang om å sjekke girkasse og de tok betalt 1900,- for diagnose, når jeg da ba dem utføre service sier de at de ikke jobber med girkasser .....men at jeg må dra til automatgear-service på Salhus for diagnose og kontroll .... fy fa'n de kan dra til h#£@£e

Jeg har Carly diagnose og kunne nok gjort den samme jobben som BilXtra gratis 🤔

Har funnet en Ukrainer som fikser alt nå, Norske verksteder kan ryke og reise og brenne i h&£#£&e
    Sikker greit om han driver lovlig. Det var en i Drammen som skrudde bil i gata for venner og bekjente - ble stoppet av Statens Vegvesen og bøtlagt av politiet. Skal vist være autorisert for å skru på andres biler :)

Dan Dare

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Antall liker
    461
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    4
    @haraldo
    Kjøpe deg en elbil, så slipper du slikt styr.
    Jeg kjøpte elbil, 1 år gammel hos merkeforhandle. Kom rett fra service men verksted har prestert å sette på feil hjulbolter (ulike til sommer/vinter hjul) Dette oppdaget jeg etter 1/2 år når jeg skulle skifte hjul. Verksted påstår at det ikke betyr noe, felger har ikke tatt skade iflg. dem men kan man stole på det?

AOC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Antall liker
    1.459
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte elbil, 1 år gammel hos merkeforhandle. Kom rett fra service men verksted har prestert å sette på feil hjulbolter (ulike til sommer/vinter hjul) Dette oppdaget jeg etter 1/2 år når jeg skulle skifte hjul. Verksted påstår at det ikke betyr noe, felger har ikke tatt skade iflg. dem men kan man stole på det?
    Så lenge konusen på bolten har vinkel i samsvar med bolthullene i felgen og lengden på boltene ikke spiser opp evt innmat i trommelbrems, så er det vel greit.
    Om bolthullene i felgen har tatt skade kan du jo se selv?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    897
    Har selv en B Electric som ikke har rundet 90kkm og er på motor nummer 3. Tysk kvalitet svikter aldri!
    Rett skal være rett, B Electric bruker elmotor fra Tesla (LDU) som er kjent for havari. Styr unna disse (og Subaru og Toyota elbil samt Tesla S/X Performance og rwd)

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.276
    Sted
    Liten by
    Elon Musk forhindrer altså ikke at de ansatte organiserer seg. Organisering er en frivillig sak arbeidstaker ikke har plikt til opplyse om. Elon Musk bryter ingen lover.
    Neivel?
    "Tesla har hatt en utfordrende holdning til fagorganiseringer i Norden. I Sverige har fagforeningen IF Metall tatt industrielle tiltak for å få Tesla til å signere en tariffavtale, men Elon Musk har nektet å gjøre dette. Dette har ført til flere sympatistreiker fra andre fagforeninger.

I Norge har det vært rapporter om at Tesla-ansatte fagorganiserer seg i hemmelighet på grunn av frykt for represalier. Det er tydelig at Tesla møter motstand fra fagorganiserte arbeidere i flere nordiske land."
    Knakende flott kar denne Musk eller?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.159
    Sted
    Sunnmøre
    forskjell på å være fagorganisert og det å inngå en tariffavtale
    Det er sant, men innanfor mange bransjar er det slik at hovudavtalen (og/eller bransjespesifikke avtalar) gjev dei tilsette rett til å krevja tariffavtale dersom det er meir enn ein viss prosentdel fagorganiserte.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    1
    Det er sant, men innanfor mange bransjar er det slik at hovudavtalen (og/eller bransjespesifikke avtalar) gjev dei tilsette rett til å krevja tariffavtale dersom det er meir enn ein viss prosentdel fagorganiserte.
    Det gjeldt vel berre om bedrifta er medlem i ein organisasjon og?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    897
    Jeg vet, det fra Mercedes virker, Tesladelene streiker.
    Alle utgaver fra Tesla bortsett fra denne virker i all hovedsak. Det var Tesla første motor, så det ble litt for komplisert.

Edit: siste versjon byttemotor har de fiksa problemet

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    897
    Neivel?
    "Tesla har hatt en utfordrende holdning til fagorganiseringer i Norden. I Sverige har fagforeningen IF Metall tatt industrielle tiltak for å få Tesla til å signere en tariffavtale, men Elon Musk har nektet å gjøre dette. Dette har ført til flere sympatistreiker fra andre fagforeninger.

I Norge har det vært rapporter om at Tesla-ansatte fagorganiserer seg i hemmelighet på grunn av frykt for represalier. Det er tydelig at Tesla møter motstand fra fagorganiserte arbeidere i flere nordiske land."

Knakende flott kar denne Musk eller?
    Som andre sier, Musk bryter ingen lover og han forhindrer ingen å organisere seg.

MartinSandvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Han Ukraineren hevder bytte av olje på alle auto girkasser hver 80.000 km, da får du ALDRI problemer med girkassen.... og når BMW sier noe annet er det bullshit ..... det er bedre for BMW å kjøpe ny bil enn å bytte olje på girkassen
    Verksmesteren hos en hovedforhandler for BMW i Tyskland forklarte meg en gang: grunnen for at oljeservice på girkasser ikke er med i serviceheftet lengre, stammer fra når den Tyske stat skulle bytte ut bilparken en gang på 90 tallet. En eller flere tilbydere fjernet dette fra serviceheftet for å få ned livsløpskostnaden. En av de fikk kontrakten også.

De anbefalte fortsatt oljeskift på gir osv. Så om kunden godtok kostnaden gjorde de det.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    1
    Verksmesteren hos en hovedforhandler for BMW i Tyskland forklarte meg en gang: grunnen for at oljeservice på girkasser ikke er med i serviceheftet lengre, stammer fra når den Tyske stat skulle bytte ut bilparken en gang på 90 tallet. En eller flere tilbydere fjernet dette fra serviceheftet for å få ned livsløpskostnaden. En av de fikk kontrakten også.

De anbefalte fortsatt oljeskift på gir osv. Så om kunden godtok kostnaden gjorde de det.
    Når BMW seier livstid meiner dei 160000 km.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn