Svein Arne
Hi-Fi freak
Tierney Sutton - After blue (2013)
Vedlegg
-
6.9 KB Visninger: 326
Dette var jo egentlig strålende. Trombone har en egen rund klang som det går å likePepper Adams - The Cool Sounds Of Pepper Adams (1957)
Yusef gir oss et stort utvalg, ser jeg, ja33. Spennende
Veldig Joni M. Kan like detteTierney Sutton - After blue (2013)
Dette var helt topp. Stan G, HH, Ron Carter og Gary Burton. Etter '65 har disse karene så til de grader tatt scenen innen jazzen. Så et flott utgangspunkt for det vi i dag kan se tilbake på som et arnested/tid for strålende jazzBob Brookmeyer And Friends (1965)
Dette var helt topp. Stan G, HH, Ron Carter og Gary Burton. Etter '65 har disse karene så til de grader tatt scenen innen jazzen. Så et flott utgangspunkt for det vi i dag kan se tilbake på som et arnested/tid for strålende jazzBob Brookmeyer And Friends (1965)
Ja, Yusef Lateef er verdt å sjekke ut. Han var ogsåmedlem av Cannonball Adderleys band en periode..Yusef gir oss et stort utvalg, ser jeg, ja33. Spennende
Aldri for sent å lære noe nytt. Syns det var noe rart på bildene, ja, men gjorde nok ikke grundig researchFint du likte dette Harald HM, Pepper Adams har flere meget gode utgivelser etter min smak, det er euphonium du hører (ligner veldig på trombone)...
Elvin Jones: Veldig bra, Auditor.Harald HM: Ikke fullt så urolig her idag..Alan Holdsworths Atavachron står snart i decket..
Glem ALDRI Elvin Jones..Det var type, det..
Kjøpte denne direkte av Jason på Dølajazz i fjor høst. Han var en del av bandet til Hans MathisenJason Rebello - Held (2016)
Få ble produsert av SynthAx, men Allan Holdsworth har i alle fall brukt den på plater i over 30 år så helt ny er den ikke. Husker den kom det året jeg begynte å jobbe med musikk, i 1985. Den ble nok ingen suksess fordi det samme kunne etterhvert oppnås med å bygge om vanlige gitarer til å bli midikontrollere, så det var ikke mange som så noe poeng i å bruke den framfor de rimeligere alternativene. Den var nemlig svindyr!Elvin Jones: Veldig bra, Auditor.Harald HM: Ikke fullt så urolig her idag..Alan Holdsworths Atavachron står snart i decket..
Glem ALDRI Elvin Jones..Det var type, det..
Alan Holdsworth: Litt mer spesiell. Trenger nok noe tid for å sette stor pris på slikt. Interessant "nytt" instrument, dog. Tror ikke jeg har sett eller hørt denne synthAxen før. Har vel ikke slått helt an i jazz/rock-kretser, kanskje.
Ligger på Tidal, der jeg spiller den av fra. Både cover og tittel er litt cheesy, men det er uansett fint med godt håndverk og innlevelse i framføring av standardlåter.Det er nok ei uke eller to siden februarnummeret av Stereophile ramlet ned i postkassen utenfor huset. Men fram til i dag har det blitt liggende forseglet i sin plast. Glad jeg åpnet det, for februar er tid for Records To Die For 2017. Plukker kjapt en fra de første to sidene som får oppmerksomheten min, Kristin Chenoweth og hennes standardplate The Art Of Elegance. Jeg er litt på leit etter jazzsyngedamer som står for noe annet enn mengden av crossover-sangerinner vi har sett de siste tiårene. Og også en kontrast til de polerte jazzdamene som holder seg innenfor de tradisjonelle rammene.
Jeg ser etter vokalister med ensembler som ikke virker hysterisk opptatt av trender, men gjør si greie slik den skal gjøres og ferdig med det. Norske Lush Life oppfyller mine forventninger til slike artister, og jeg lurer på om ikke denne Kristin Chenoweth også gjør det. Coveret og tittelen gir meg litt pretensiøse vibber, men innholdet er såpass nedpå jorden med tradisjonelle standardlåter i vakre arrangementer, og med en stemme som innehar mye dramatikk. Hun er nok skolert innen teatermusikk, tipper jeg. Men uansett hva hennes bakgrunn er, så synes jeg ei slik plate faktisk er på sin plass i vinter.
Enig! Mange ukjente jazzmusikere å bli kjent med i denne tråden, men litt mer kjøtt på beina hadde vært fint i denne sammenheng......men den ville etter min mening løftet seg flere hakk, hvis bidragsyterne hadde lagt til en linje eller tre som beskriver musikken/musikere og/eller hvorfor akkurat denne platen spilles!
Den kom jeg over akkurat i dag. Hadde nesten glemt at jeg hadde den!Eric Dolphy - Out to lunch (1964)