Ja er vel det, men synes forklaringen om at han ikke så syklistene er litt tynn når det faktisk var et felt på 14 mann..Klassiker å feilbedømme farten til syklister.
"Ikke se" er et typisk trafikalt synonym til "ikke oppfatte", eller "ikke forstå".Ja er vel det, men synes forklaringen om at han ikke så syklistene er litt tynn når det faktisk var et felt på 14 mann..Klassiker å feilbedømme farten til syklister.
Der fant jeg en fordel med min høye og flotte BMIA-stolpen i biler kan skymme en enkelte syklist/Mc også.
Så du mener man skal stille seg midt i veibanen og bli kjørt ned når hele bil-rekka drar i vei på grønt ? Det sikreste er å gli sagte opp på høyre side og være først ut i krysset. Selvfølgelig er det noen som ser en kommer, legger seg så langt til høyre de tør og sperrer denne muligheten.Tja, min ringe erfaring er at syklister er villige til å ta mye risk for å komme to-fem sekunder raskere på jobb. Kjøre forbi på innsiden i kryss er en klassiker. Gitt mulige utfallsrom er det liten tvil om hvem som er dummest. Rasjonaliteten i å anta at bilisten har sett en er vanskelig å skjønne uansett hva trafikkreglene sier.
Mvh bilist og syklist
Det er lett å være etterpåklok. Kanskje bilføreren er meget aktiv syklist selv? Kanskje det var sollys rett i mot og disse ikke lå i horisonten, men i skyggen?Ja er vel det, men synes forklaringen om at han ikke så syklistene er litt tynn når det faktisk var et felt på 14 mann..Klassiker å feilbedømme farten til syklister.
Har noen prøvd å trumfe med hvor mye bil- og veiavgifter de betaler?I flere av mine jevnlige disputter med medmennesker i trafikken og ellers prøver jeg å forklare dem det: "Du skulle ønske jeg ikke var her og jeg skulle ønske du ikke var her, men her er vi, og vi trenger ikke like det, men vi må bare avfinne oss med det. Fravær av gremsel er ingen menneskerett". Betraktningen er dem gjennomgående helt fremmed.
Ikke under utveksling av ukvemsord, men det har ikke manglet på gullkorn:Har noen prøvd å trumfe med hvor mye bil- og veiavgifter de betaler?I flere av mine jevnlige disputter med medmennesker i trafikken og ellers prøver jeg å forklare dem det: "Du skulle ønske jeg ikke var her og jeg skulle ønske du ikke var her, men her er vi, og vi trenger ikke like det, men vi må bare avfinne oss med det. Fravær av gremsel er ingen menneskerett". Betraktningen er dem gjennomgående helt fremmed.
Artid å komme nær på dyra - han var nok misunnelig på deg som hadde sykkel. Jeg kom og nær på en rødrev i dag - del ligger en ihjelkjørt en nesten ut i veibanen på E18 ved Asker, på vei mot Oslo.....En mer sjarmerende sykkelopplevelse i dag.
På cx innover skogsveiene i Østmarka krysset jeg spor med Mikkel Rev. En flott dyprød rødrev krysset veien 10 meter foran meg, kikket så vidt bakover, neste som et hils, før den svinset innover blant granleggene. I det den forsvant inn i noe gammel lyng var det bare den svære halen, nesten like stor som reven selv, som syntes. Nesten som når NRK klipper inn ekorn og harepuser i langrennsendingene, bare på årntli.
Så ikke en eneste buss.
OK, men hvis man følgen med på vidoe ser man at det er rekkverk nesten hele veien. Der det ikke er rekkverk er det fortauskant. Vel ville ikke forsøk å forsere en slik fotauskant på skrå med den buss helt opp i ræva. Man ser at han tittet på et par av dise mulightene men forkaster de og kjører av ved første sikre avkjøring...Kjørbar på racer. Gjør det selv, i eninga, bukselommekjent i området.
Disse ikkesykkelrytterne (tomheten i livet deres forskrekker meg) bruker jo 11-tannhjulet nesten hele tiden, drivverket kjøres selvfølgelig en god del hardere enn hva det ville på en vanlig sykkel, og vedlikeholdet er hæ?Det spiser visst kjeder og kassetter,
Jeg har testet el-sykkelen til en kollega og ble forbauset over hvor stor hjelp man fikk, det er praktisk talt som å kjøre moped. Jeg burde kanskje ikke være overrasket, 250W er ganske mye power. Er ellers veldig pro el-sykkel, selvom jeg ikke er en aktuell bruker. Lavere terskel og flott mulighet for flere til å komme seg ut. Den sykkelen jeg testet hadde også mulighet til å variere graden av hjelp (0%, 25%, 50%, 75% eller 100%) slik at man kan få litt trening ut av turen også.Er det noen med erfaring med el-sykler her?