Z
Zomby_Woof
Gjest
Garderoben full!
Første bilde er tatt fra ålefjær og bilde nr 2 er fra Erkleiv. Litt nord for Kristiansand. Kjempefint område.Ser ut som et flott område å sykle. Hvor er det ?
Helt klart bättre i år än 2015, kanske också beroende på bättre kläder.Vis vedlegget 443624
Sammenligning av temperatur 2015 (øverst) og 2017 for moro.
I 2015 lå temperaturen mellom 6 og 9, i år mellom 3 og 8 i følge termometeret i min Garmin. Men det er en annen forskjell også, i år var det kaldt i starten og ble varmere utover dagen, i 2015 ble det kaldere og kaldere. Jeg antar at kroppen tåler kulde bedre før den begynner å gå tom..
Ellers var vi nok bedre kledd i år enn sist, og jeg tror det regna en god del mer for to år siden. Jeg skjønner forresten når jeg ser plottet hvorfor jeg frøys på fingrene i starten, men hadde det helt fint fra 4-5 mil og inn.
Du hade den samme blå Gabba'n -15 det var da vi kjøpte dem! Det var kun fingrene som var kalde men med regelbunden risting så våknet dem, ellers var jeg ikke særlig plaget av regn og kulde iår.Jeg er litt usikker på hva jeg hadde på meg i 2015, men hadde det egentlig ganske greit da også- til jeg kom i mål da kom hypotermiskjelven. Lurer på om jeg hadde langermet Gabba, vanlig kort på beina, og ikke skotrekk. I år var det tynn ulltrøye, kort Gabba, vanlig shorts, løse armer og bein, regntrekk på skoene og en helt vanlig caps under hjelmen. Bortsett fra litt kalde fingre i starten hadde jeg det helt supert.
Jeg ville ikke vært redd for felgbrems. Med riktig justering og gode klosser så stopper det som bare det. Dekkenes grep i asfalten er nok det største "problemet" hvis man ikke er vant til det. (Også ser skivebremser på landeveissykkel bare feil ut IMO )Jeg er på nippet til å kjøpe min første landeveissykkel, og er redd for å få kalde føtter når det gjelder bremsene. Burde jeg gå for skiver (hydrauliske) eller klarer jeg meg med felgbrems? Blir ingen ritt med det første, ihvertfall ikke aktive![]()
Er veldig få her på HFS som nøyer seg med utstyr som er "godt nok" generelt sett - da hadde det vært betydelig lenger mellom hver hifi-butikkJeg skjønner ikke hva man skal med bedre enn godt nok. Det er krefter nok i lange baner til å låse hjula, jeg har til og med insistert på å få/ krangla om sigle pivot bak fordi den er svakere, og det reduserer sannsynligheten for låst bakhjul, som jo slipper lettest. Modulering har jeg også grei kål på. Hva skal jeg med skiver på racer da? Dyrere, tyngre, og som sagt ikke pent. Det jeg vurderer er på krossen fordi felgbremser sliter felger på en sykkel som går i bytrafikk i all slags vær. Og den ser jo ut som en litt fin traktor uansett....
Jeg satt forresten akkurat grønne Swisstop på raceren, og syntes det var i overkant/uventet mye bremsekraft, og krevde litt tilvenning.
Er ikke helt enig. Har racer med felgbrems og hatt flere CX med hydraulisk skivebrems. Skivebremsene har bydd på mye problemer, og stopper ikke mine sykler verken fortere eller tryggere. Men det er nå min erfaring, og har muligens ikke hatt dette godt nok justert.Sjansen for at jeg kommer til å velge felgbremser foran hydrauliske skivebremser igjen er omtrent like stor som at jeg anskaffer meg en VHS-spiller igjen.
Felgbremser fungerer, skivebremser er en annen verden.