Bil, båt og motorsykkel Vakre biler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Apropos TVR, jeg var i seriøs kjøpsmodus for noe slikt som denne for 30 år siden, men jeg ble student og fant derfor potensielle driftsutgifter å være en stor hindring. Det var før klassiske britiske sportsbiler føyk til himmels i pris. Så sank de igjen, så kanskje de på ny er aktuelle? Har ikke sjekket pris i dag, våger ikke.
    Det ligger en ganske snassen TVR til en rimelig penge på Finn nå. Rett i nabolaget ditt også, så du har kanskje sett den på veien.

    FINN-kode: 97147426

    26_1268835915.jpg

    26_1255885561.jpg

    26_798407428.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ^Rett fra Miami Vice?
    Det var ingen TVR i Miami Vice såvidt jeg husker. De foretrakk italienske hester. Men denne bilen selges jo av en kjenning av mange her inne, en hyggelig person som er aktivt medlem av sentralen som alle burde skjønne hvem er. Hvilke folk fra Kopervik utover meg er aktive på asylet vårt? En svært hyggelig kar som jeg er 100% sikker på er en pålitelig mann å kjøpe både bruktbil og brukt hifi av. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    And, it's handmade in Britain! Which is another way of saying the doors is going to fall off.

    -Jeremy Clarkson
    He he, som sagt så fant jeg det økonomisk mest ansvarlig for en student å kjøre Mini Cooper fra sekstitallet framfor TVR fra syttitallet. :rolleyes:
    Men det er kanskje en idé å slå på tråden til Einar for å spørre om en kjøretur rundt søndre del av Karmøy i sommer? :cool:

    En annen sak er at alle 30+ år gamle britiske biler har blitt bygd opp igjen fra bunnen av i etterkant av kompetente folk, så jeg tror faktisk at de er mer driftssikre i dag enn den dagen de rullet ut av fabrikken. Husker en som kjøpte en Princess 2,2 for mange år siden. Strippet den helt ned og bygde den opp på ny. Plutselig ble en av tidenes mest utskjelte biler en helt ok å bil å holde liv i.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.732
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    And, it's handmade in Britain! Which is another way of saying the doors is going to fall off.

    -Jeremy Clarkson
    He he, som sagt så fant jeg det økonomisk mest ansvarlig for en student å kjøre Mini Cooper fra sekstitallet framfor TVR fra syttitallet. :rolleyes:
    Men det er kanskje en idé å slå på tråden til Einar for å spørre om en kjøretur rundt søndre del av Karmøy i sommer? :cool:

    En annen sak er at alle 30+ år gamle britiske biler har blitt bygd opp igjen fra bunnen av i etterkant av kompetente folk, så jeg tror faktisk at de er mer driftssikre i dag enn den dagen de rullet ut av fabrikken. Husker en som kjøpte en Princess 2,2 for mange år siden. Strippet den helt ned og bygde den opp på ny. Plutselig ble en av tidenes mest utskjelte biler en helt ok å bil å holde liv i.
    Litt mere godsnakk med fruen nå så kanskje jeg får lov til å ringe Einar....!?:rolleyes:

    Hun sliter litt med cabriolet når vi knapt passerer 10 grader for tiden, og konseptet "feriebil" har ikke sunket helt inn riktig ennå, men der er håp!;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    And, it's handmade in Britain! Which is another way of saying the doors is going to fall off.

    -Jeremy Clarkson
    He he, som sagt så fant jeg det økonomisk mest ansvarlig for en student å kjøre Mini Cooper fra sekstitallet framfor TVR fra syttitallet. :rolleyes:
    Men det er kanskje en idé å slå på tråden til Einar for å spørre om en kjøretur rundt søndre del av Karmøy i sommer? :cool:

    En annen sak er at alle 30+ år gamle britiske biler har blitt bygd opp igjen fra bunnen av i etterkant av kompetente folk, så jeg tror faktisk at de er mer driftssikre i dag enn den dagen de rullet ut av fabrikken. Husker en som kjøpte en Princess 2,2 for mange år siden. Strippet den helt ned og bygde den opp på ny. Plutselig ble en av tidenes mest utskjelte biler en helt ok å bil å holde liv i.
    Litt mere godsnakk med fruen nå så kanskje jeg får lov til å ringe Einar....!?:rolleyes:

    Hun sliter litt med cabriolet når vi knapt passerer 10 grader for tiden, og konseptet "feriebil" har ikke sunket helt inn riktig ennå, men der er håp!;)
    Einar er så hyggelig at det er verdt en telefon uansett om du må holde samtalens innhold hemmelig for husvaranen. ;)
     
    T

    TT.

    Gjest
    ^Rett fra Miami Vice?
    Det var ingen TVR i Miami Vice såvidt jeg husker. De foretrakk italienske hester. Men denne bilen selges jo av en kjenning av mange her inne, en hyggelig person som er aktivt medlem av sentralen som alle burde skjønne hvem er. Hvilke folk fra Kopervik utover meg er aktive på asylet vårt? En svært hyggelig kar som jeg er 100% sikker på er en pålitelig mann å kjøpe både bruktbil og brukt hifi av. :)
    selvfølgelig var det ingen TVR i Miami Vice, men en Ferrari Daytona, visstnok en ombygget Corvette. Men se på interiøret på TVRen og man blir satt tilbake til 80 tallet med lyse dresser, hokeysveis (hei Pat Sharp) og damer med Grorudpalme og bolebukser. Henger du med?

    IMG_7875.JPG

    IMG_7876.JPG

    IMG_7877.JPG

    IMG_7878.JPG
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.201
    Antall liker
    10.761
    ^Du kan så si. Noen ganger er min gode hukommelse en forbannelse.

    1974-Saab-Sonett-III_Coupe-Image-01.jpg

    For å blidgjøre Spirre så kan vi jo se lit på denne lille tasselassen. Ikke verden vakreste, men SAAB har gjort sitt beste ut av et dårlig utgangspunkt. Jeg mener, når de på død og liv skulle ha en V4 foran forakselen så blir fronten litt lang. Derimot så har de vært heldige med hekken på bilen.
    Min karakter: bestått, under tvil.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den perioden jeg jobbet for Autofil på tekst-tv fikk jeg et tips av en Ferrari-samler om at det er mange arvinger som har blåst motoren i sin klassiske Ferrari fra sekstitallet uten å ha råd til å erstatte den, så det finnes mange av Ferraris bestselgere i USA med Corvette motor og girkasse. I 2005 kunne du lett finne en 330 GT fra sekstitallet til rundt 15000 kroner, og det er uten rust og andre problemer utover manglende original motor og girkasse.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.732
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    ^Du kan så si. Noen ganger er min gode hukommelse en forbannelse.

    Vis vedlegget 445235

    For å blidgjøre Spirre så kan vi jo se lit på denne lille tasselassen. Ikke verden vakreste, men SAAB har gjort sitt beste ut av et dårlig utgangspunkt. Jeg mener, når de på død og liv skulle ha en V4 foran forakselen så blir fronten litt lang. Derimot så har de vært heldige med hekken på bilen.
    Min karakter: bestått, under tvil.
    Ja du er nå grei Pinky!:rolleyes:

    Den er jo ikke så dum tidsepoken den kommer fra tatt i betraktning, men det som virkelig overasker når man ser den "live" er hvor bitte liten den er.
    Har alltid hatt lyst på en, men er litt usikker på om det vil være plass til mine 185.

    Var i ferd med å kjøpe en Matra Bagheera, men da det kom til prøvekjøring stoppet det. Ble sittende med hodet i taket og setet gikk ikke an å justere lavere. Det var n skikkelig nedtur.

    Matra Bagheera.JPG
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har alltid hatt lyst på en, men er litt usikker på om det vil være plass til mine 185.
    Hvor høy er Åse Kleveland? Hennes første bil var en Saab Sonett, og hun har den fortsatt.

    d38af4a72b926918cf9999e6f86134d5.jpg
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.732
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    Har alltid hatt lyst på en, men er litt usikker på om det vil være plass til mine 185.
    Hvor høy er Åse Kleveland? Hennes første bil var en Saab Sonett, og hun har den fortsatt.

    Vis vedlegget 445306
    Vet det, og det er også det som har holdt liv i håpet!:rolleyes:

    Men den må prøvesittes! Mazda MX5 viste seg å være for liten, så..........?
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.908
    Antall liker
    4.971
    Sted
    Bartistan
    Mer amerikansk enn svensk det designet der. Buick listverk, usvensk taklinje, bakrute, blablabla.
    Kul uansett 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn