Fordi en pickup ikke kan bli "balansert"? Ref den lange utredningen om ANM's McInphono.
Jeg sliter med dette temaet og tror eneste måten jeg klare å sjelero er å prøve og konstruere et selv.
Jeg tror SH er en demon som til stadighet pirker borti mine såre punkter. Kan du ikke gå tilbake til det digitale igjen!
Jeg har ingen bakgrunn i elektronikk og kan ikke gjøre annet enn å "kopiere"; dvs. se på hva proffer gjør, forsøke å forstå hvorfor de gjør det og sånn sett få litt innsikt gjennom "backward" engineering.
Det mest interessante phonotrinnet jeg har kommet over (husk at enkelt sagt er RIAA-trinn for konsumenter, mens phonotrinn er for profesjonelle brukere), er Millennias LOCi. Library of Congress satte ut jobben med å få lagd et phonotrinn for å arkivere gamle utgivelser digitalt. Da ble LOC-phonotrinnet lagd etter en tilnærmet cost-no-objekt-prosess. LOC-boksen har både ubalanserte og balanserte linjer.
Jeg holder en knapp på at balansert teknologi har en plass også i platespilleriet, selv om det sies at det er et kompromiss mellom common mode noise og thermal noise. Jeg forstår det også slik at fullbalanserte phonotrinn er mer komplekse og derfor dyrere, men hva gjør det om man diskuterer "perfekte" løsninger mot løsninger med kompromisser underveis?
Fint om folk kommer med korreksjoner hvis jeg er på bærtur