Landsbygda (med eneboliger) er ikke det største problemet for lading av elbiler.
Det er boligblokker i byene som er den største flaskehalsen, der en både har knapt om parkeringsplasser og ikke utbygde lademuligheter.
En ting er å sørge for strøm til å lade en elbil i løpet av natta (enebolig). Det er noe helt annet å skulle lade kanskje 50 elbiler i løpet av natta (større boligblokk). Da snakker vi om kraftig utbygging av både tilførsel og ledningsnett i garasje. 50 elbiler a 20-30A blir dugelig med strøm....
Johan-Kr
Trenger folk som bor i boligblokker egen bil da? Det er ikke slike klosser på landsbygda. Snart er autonome elektriske biler en dagligdags realitet, folk så sentralt får bil på forespørsel med eller uten ratt før seg klarer å tasle ned til møtepunktet.
La oss ikke basere gårsdagens løsninger på et fremtid som er bare noen få år unna.
Et par års nedsig for drabantbyboere, der de må ta bussen, men det er en del av å velge å bo i et fuglebur litt for langt fra sentrum. By og land, hand i hand, de som ikke kan bestemme seg får få et par år på venteliste.
Folk som bor i høyblokkavstand fra sentrum skal jo ikke ha lov til å eie egen bil. Nå er det jo rødgrønn fremtid vi må forholde oss til. Grønne argumenter brukt til å tvinge på oss røde år der privatbilisme er fienden, ikke forurensing.